Tevens zou ik bang zijn dat er zand, modder, water tussen gaat zitten. Dat lijkt mij nou niet echt prettig
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maar toen ik mijn paard kocht zeiden
Lotte_Wessel schreef:Oh.. natuurlijk, ik ben weer de enige die peesbeschermers,
strijklappen én springschoenen om doet naar de wei![]()
Zo erg is dat toch niet?!Maar toen ik mijn paard kocht zeiden
ze dat hij altijd alles om moest naar de wei, en ik weet nu waarom!!
Heb al eens zonder in gezet, maar voor dat ik hem kreeg kwam mijn
Wessel heel weinig in de wei, misschien in de zomer even, maar heel weinig,
laat ik het zo zeggen, dus als hij in de wei mocht, werd hij helemaal wild!!!![]()
Maar nu komt hij bijna elke dag in de wei, en sowieso elke dag buiten en uit
de stal, maar hij is nog steeds super blij in de wei.. best logisch.. Maar de
weilanden zijn niet altijd vrij want stal mijn paard bij een manege, manege
TRC Het Hulsbeek, het is daar heel mooi en leuk, hebt heel veel faciliteiten, niet
te duur, maar de weilanden zijn niet altijd vrij en je mag je paard niet 24/7 in de
wei zetten. Maar hij heeft het verder wel goed. Maar zonder bescherming tapt mijn
paard zijn eigen hoefijzers eraf en hij strijkt, en is nog heel levendig en dol, bokt, steigerd
maar is ook nog een ukkie, nog maar 5 jaartjes jong!!!![]()
Maar mijn paardje heeft dus bescherming, omdat ik nietgraag elke week nieuwe ijzers wil
betalen en hij eigenlijk geen last heeft van natte peesjes, hij vind het prima!

levitrol schreef:Lotte_Wessel schreef:Oh.. natuurlijk, ik ben weer de enige die peesbeschermers,
strijklappen én springschoenen om doet naar de wei![]()
Zo erg is dat toch niet?!Maar toen ik mijn paard kocht zeiden
ze dat hij altijd alles om moest naar de wei, en ik weet nu waarom!!
Heb al eens zonder in gezet, maar voor dat ik hem kreeg kwam mijn
Wessel heel weinig in de wei, misschien in de zomer even, maar heel weinig,
laat ik het zo zeggen, dus als hij in de wei mocht, werd hij helemaal wild!!!![]()
Maar nu komt hij bijna elke dag in de wei, en sowieso elke dag buiten en uit
de stal, maar hij is nog steeds super blij in de wei.. best logisch.. Maar de
weilanden zijn niet altijd vrij want stal mijn paard bij een manege, manege
TRC Het Hulsbeek, het is daar heel mooi en leuk, hebt heel veel faciliteiten, niet
te duur, maar de weilanden zijn niet altijd vrij en je mag je paard niet 24/7 in de
wei zetten. Maar hij heeft het verder wel goed. Maar zonder bescherming tapt mijn
paard zijn eigen hoefijzers eraf en hij strijkt, en is nog heel levendig en dol, bokt, steigerd
maar is ook nog een ukkie, nog maar 5 jaartjes jong!!!![]()
Maar mijn paardje heeft dus bescherming, omdat ik nietgraag elke week nieuwe ijzers wil
betalen en hij eigenlijk geen last heeft van natte peesjes, hij vind het prima!
Dat kan ook, het is niet erg dat je het wel hebt
Als het echt nodig is, dan moet het wel. Wat voor peesjes heb je om als ik vragen mag?
Maar begrijp ik het goed; haalt hij zijn eigen hoefijzers los?
Marijkjuh schreef:Ik ben er echt tegen om peesbeschermers of andere rotzooi om te doen in het weiland. Als je je paarden gewoon iedere dag buiten zet doen ze eventjes gek, rennen ze hun rondje en gaan ze staan eten. Laat je paard lekker paard zijn
joyce B schreef:Na tig keer vlak achter elkaar kromme en (half) losse ijzers ben ik bij mijn merrie wel springschoenen gaan gebruiken. Ik kwam er zo wel achter waarom ze inclusief springschoenen en peesbeschermers verkocht is...
Zonder ijzers vind ik het niet echt nodig omdat ze meestal wel rustig is in de wei. De peesbeschermers heeft ze alleen om met longeren omdat ze dan soms ineens uit haar dak kan gaan en haar achterbenen dan overal heen vliegen.
Helaas kreeg ze blaren en kapotte kroonrand aan de achterkant door de springschoenen dus staat ze nu weer even zonder, maar elke keer als ik bij haar ga kijken ben ik bang dat ze ze er weer (half) afgetrapt heeft en ik met spoed de smid moet bellen of dat ze zichzelf verwond.
Zodra het kan gaan de ijzers er meteen weer af.
levitrol schreef:joyce B schreef:Na tig keer vlak achter elkaar kromme en (half) losse ijzers ben ik bij mijn merrie wel springschoenen gaan gebruiken. Ik kwam er zo wel achter waarom ze inclusief springschoenen en peesbeschermers verkocht is...
Zonder ijzers vind ik het niet echt nodig omdat ze meestal wel rustig is in de wei. De peesbeschermers heeft ze alleen om met longeren omdat ze dan soms ineens uit haar dak kan gaan en haar achterbenen dan overal heen vliegen.
Helaas kreeg ze blaren en kapotte kroonrand aan de achterkant door de springschoenen dus staat ze nu weer even zonder, maar elke keer als ik bij haar ga kijken ben ik bang dat ze ze er weer (half) afgetrapt heeft en ik met spoed de smid moet bellen of dat ze zichzelf verwond.
Zodra het kan gaan de ijzers er meteen weer af.
Dat is erg vervelend! Hopelijk kunnen de ijzers er gauw af dan.
Ik snap alleen niet hoe ze die ijzers eraf kunnen trappen, zitten ze niet goed vast ofzo?

Up_to_Date schreef:Wanneer er een nieuw paard bij in de wei komt doe ik een paar dagen beenbescherming om. Maar anders nooit in de wei. Als de wei nat is, is het wel wat glad natuurlijk. Maar als ze uitglijden, helpen beenbescherming ook niet hoor. Mijn paard houdt maar al te graag van een sprintje trekken. Ik vind dat ze zelf maar moeten uitkijken hoever ze kunnen gaan.
In de winter heb ik geen ijzers. Ik heb ijzers ivm kalkoenen zetten met wedstrijd.