all inclusive

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

happyjoyce

Re: all inclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:50

Waar ik sta is het:
Voeren, hooi inclusief.
Uitmesten + opstrooien, dus inclusief bodembedekking.
Binnen en buiten zetten.
Gebruik maken van bak + wasplaats.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:15

Ik hoef alleen zelf uit te mesten, en rijden enz. natuurlijk. Voeren, buiten zetten etc. wordt gedaan, hoefsmid e.d. hoef ik niet perse bij te zijn, maar dat doe ik het liefste wel. Bij ons is de prijs exclusief voer en strooisel €85 voor een pony, komt p/m ongeveer op 150 euro uit. Ik weet niet waar Aliealie woont (tenminste, waar het ligt), maar de prijs die je kunt vragen is nogal afhankelijk van de regio! Hier in het Oosten des lands kun je nou eenmaal geen 300 vragen, en ook geen 250 als je niet een erg luxe accomodatie hebt.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:23

Bij ons is houdt het in dat mn paard 's morgens gevoerd wordt en dat ik zelf zijn voerschema kan aanpassen in overleg, dat hij daarna buitengezet word nadat zijn deken gecheckt is, als het regent weer naar binnen, en anders tot een uur of vijf buiten, stallen worden gemest, hij word de hele dag voorzien van hooi en er is een hele dag toezicht, 's avonds weer naar binnen, word hij weer gevoerd en deken eventueel rechtgelegd of verwisseld als ik naar huis ga en zij is er 's middags nog en hij is bezweet.
Alles word dus gedaan en het is een perfect verzorgde stal, wel kleinschalig, stuk of tien paarden en dat waarborgt ook de kwaliteit. groetjes!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:23

Wat is dan eigenlijk halfpension?
Bloos

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:28

Op mijn oude stal hield dat in dat je alleen de stal huurde en dat de PH wel voerde en buiten zette, maar dat je dus wel zelf alles moest kopen en klaar zetten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:59

verschilt van stal tot stal... Zowel volpension als halfpension.

Bij volpension zit voe en voeren, strooisel en uitmesten en binnen/buiten zetten vaak er bij in.

Bij half pension moet je vaak zelf uitmesten en soms ook zelf je voer klaar zetten of 1 van de voerbeurten zelf doen en zit bijvoorbeeld krachtover er niet bij in.

Bij kale boxhuur, of exclusief, moet je vaak een aantal dingen zelf doen, bijvoorbeeld, uitmesten/voeren en ook voer/strooisel los betalen of zelf kopen. Soms ook zelf binnen/buiten zetten.

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:07

Gebruik van accomondatie: Grote binnenbak, kleine binnenbak, zeer grote Buitenbak en wasplaats met warm en koud water,
ook een extra paddock, en natuurlijk ook balken om ze aan vast te zetten voor bijv.opzadelen enzo.
ook binnen en buitenzetten gebeurt.
net zoals voeren
stal en dekenwisseling moeten we zelf doen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:12

aliealie schreef:
bij mij thuis doe ik :

binnen/buitenzetten, voeren, uitmesten en zweetdeken weer af en winterdek weer op. Echt dekens wisselen doe ik niet. Vlas, kuil en bix zijn bij mij ook bij de prijs inbegrepen. (110 E all-inn)

dan heb ik er wel drie voor je Knipoog

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:54

Ik hanteer geen 'halfpension' enkel alleen maar volpension (€250,-). Hiervoor krijgen mijn pensionklanten:
- uitmesten
- voeren
- ontwormen
- afspraken met DA/ hoefsmid > hoefsmid is inclusief bekappen
- gebruik van alle faciliteiten, inclusief warm water.
- binnen/buiten zetten is niet nodig, de paarden kunnen altijd zelf kiezen waar ze staan.

Tegen meer betaling:
- trailerstalling
- adviezen/lessen
- transport

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:20

Ligt aan de prijs van de stalling. Knipoog
Binnen en buiten zetten en in de molen, voeren, mesten (zou ik persoonlijk liever zelf doen, tenzij ze helemaal worden leeggehaald), deken wisselen.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:33

Onder all inclusive versta ik voeren, stro/zaagsel of vlas, buiten zetten en onbeperkt gebruik maken van longeerbak/paddocks/rijbak. Op sommige stallen mesten ze ook voor je uit, maar dat hoeft voor mij niet per se - ik doe dat liever zelf.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:50

avaluna schreef:
aliealie schreef:
bij mij thuis doe ik :

binnen/buitenzetten, voeren, uitmesten en zweetdeken weer af en winterdek weer op. Echt dekens wisselen doe ik niet. Vlas, kuil en bix zijn bij mij ook bij de prijs inbegrepen. (110 E all-inn)

dan heb ik er wel drie voor je Knipoog

Hahaha! Daar heb ik helaas geen ruimte meer voor! Het is gewoon bij mij aan huis, absoluut geen luxe accomodatie! Ik had twee stallen "over" en daarvan gebruik ik er eentje voor pension, echt kleinschalig dus. Maar de prijzen hier in het noorden van Friesland liggen absoluut niet zo hoog als elders in het land. Maar aan jullie reacties te merken ben ik in ieder geval niet duur Haha! Haha! Haha!

Anne_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:52

Ik zou zeggen Het binnen en buiten zetten.
Voeren aantal keer licht er natuurlijk aan of die buiten staat of niet.
En de stal uitmesten.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:53

Bij ons is inclusief:

-voeren (hooi/biks)
-mesten
-binnen/buiten zetten
-stapmolen
-evt. medicatie/zalfjes aanbrengen
-dekens wisselen

daan_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:19

Bij ons geld dat ze:
voeren (4x per dag)
uitmesten
binnen/buiten zetten
dekens wisselen
stapmolen
evt. longeren, rijden
vriend van de eigenaresse is hoefsmid dus als het nodig is worden de paarden daar gedaan.
Krijgen we ook nog korting op.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:55

All inclusive is voor mij: voeren, mesten en gebruik van de accomodatie (dus geen extra kosten voor het solarium of de stapmolen Knipoog ).
Bij de ene stal zit er wel dekenwissel, beenbescherming om en afdoen en paarden op en van de wei zetten, bij de andere niet. Bij sommige stallen zit niet eens wei.