Wie zijn paardenleven is eigelijk ook te eenzijdig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heb je ook geen interesse meer in iets anders?

A.Nee, ik weet niet waar ik het anders over moet hebben
10 (16%)
B.Ik heb gelukkig ook wel andere interesses, anders is het leven ook te saai
45 (72%)
C anders nml:
7 (11%)

Totaal aantal stemmen: 62

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 18:52

Ik heb B gekozen, ik heb op school alleen maar vrienden die niets met paarden hebben, en daar heb ik het toch ook heel gezellig mee.
Momenteel doe ik niet zoveel buiten paarden en school, maar dat komt vooral omdat we heel erg veel huiswerk hebben en ik gewoon geen tijd over hebt.
Maar ik denk idd dat het ook net is hoe je in de paardenwereld zit. Ik sta op een grote manege waar ik ook een heleboel vrienden en vriendinnen heb, dan ben je sowieso niet echt eenzaam omdat je al met een heleboel mensen omgaat.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 18:53

Ik heb voor B gekozen. Hoewel er momenten zijn (ze overheersen nog niet) dat A ook wel van toepassing is!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:27

Mijn dag begint en eindigt met paarden, ik rij tussen de laten we zeggen 3 en 10 paarden per dag, daarnaast doe ik ook nog een paardenopleiding. Ik vind mijn leven op dit moment erg eenzijdig dus. Haha!
Je begrijpt misschien dat ik bijv. op verjaardagen of boktmeetings niet altijd zin heb in paardenverhalen. Knipoog

Ik zou wel wat meer tijd willen hebben voor andere dingen die ik ook leuk vind maar die tijd is er gewoon niet. Ik zit nu gewoon in deze situatie en dat heb ik ook nodig om te komen waar ik wil in de toekomst. Dus nu even hard werken, misschien kan ik ooit nog eens wat andere dingen er weer bij doen.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 23:51

Dorine schreef:
Ah, er ontstond ineens een sublieme vraag in mijn hoofd:

Ik koos zelf voor B, maar zouden mijn (niet paard-gerichte) vrienden of ouders dit ook doen?
Zien zij mij als een 'B-persoon' in dit topic?
Denk het toch echt niet... *LOL*

Hoewel ze heel goed begrijpen waarom ik helemaal in dat paardenwereldje zit en dat het me ook heel goed doet, proberen ze me ook te interesseren voor andere onderwerpen. Haha!

Wat betreft het vinden van een partner (wel/niet paardenliefhebber), ik ben getrouwd met een lieve man die eerst nooit wilde rijden omdat hij er ooit afgevallen was als kind, en eigenlijk buiten het op- en afstijgen geen rij-ervaringen had.
Echter sinds kort wil hij wel af en toe voor de lol een paard uitstappen, maar alleen die ene hele makke hihi.

Voor Natasha:
Je zou erg leuke mensen (en ook mannen) kunnen ontmoeten als je er nog een andere hobby bij had, voor bijv. maar 1 avond in de week, of zelfs minder.
Denk daarbij vooral aan verenigingen, vrijwilligerswerk, enz.

Ikzelf heb vrijwilligerswerk gedaan bij 'Jeugdvakantiewerk' en we organiseerden voor kinderen van 4 t/m 12 een gezellige thema-week, bijv. Cowboy/indianen, of de Oertijd.
Dit was dus alleen tijdens de grote vakantie een weekje, en we sloten het naderhand in het weekend af voor de vrijwilligers met een leuke feestavond.

Door het hele jaar door waren er dan enkele vergaderingen ter voorbereiding van het volgende jaar en thema, maar die vergden niet veel tijd.
Toch leerde je zo veel mensen kennen en het was superleuk om te doen.
Heb mijn Peter zo leren kennen... dusseh... *LOL*

Dus 'ook in andere kringen verkeren behalve paardenwereldjes' kost niet eens zoveel tijd, althans hoeft niet.
Verder weet ik niet of je wel eens gedacht hebt aan lessen volgen, bijv. een cursusje frans omdat je elk jaar naar Frankrijk gaat, of een cursus schilderen/tekenen, fotograferen (paard op de foto Knipoog ).
Zo'n groepscursus daar kom je weer andere mensen tegen, andere dingen, enz.

Veel plezier met het vinden van jouw 'stukje extra wereld' buiten de paarden om! Party!!

Bedankt voor de tips!!
Verwar mij niet met Natascha uit Oosterhout, die goed schildert.

Helaas ben ik savonds te moe om nog weg te gaan.......... Gaaaap Schijnheilig En de Paarden kan ik niet een dag over laten aan iemand anders.
Blijft nog het volgende:: ik heb eigelijk geen andere interesses.
Misschien ben ik verkeerd bezig............

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-03 00:03

Bedankt voor jullie reacties.
Ik wil zeker niet zeggen dat mijn leven saai is, ik heb elke dag met mensen te maken, en met de paarden en dieren is het elke dag weer wat anders.
Maar als dit hoe dan ook, weg zou komen te vallen, heb ik een probleem, dan val ik in een diep gat.

Het is zo dat heel mijn denkwijze anders is als van geen- dierenvrienden.
Ik geef niet om mooie meubels (maar dan ook echt niet, al zou ik ze gratis krijgen) om kleren, om uitgaan, om winkelen (behalve dus in die 2 zaken )
Ik kan wel een diepzinnig gesprek met iemand hebben, maar dan komen de beesten of mijn werk (in de paarden) toch weer naar voren.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 00:23

Als ik dit zo lees dan heb ik dat ook wel, die paarden nemen echt een groot deel van m'n (dagelijks) leven in beslag. Ik had laatst een gesprek met een vriend en op een gegeven moment bedacht ik dat ik me echt geen leven zonder paard kan voorstellen, en dan zou alles er ook heel anders uit zien (dan zou ik waarschijnlijk niet meer thuis wonen, meer sociaal leven hebben en andere hobby's/sport etc. en daardoor ook andere mensen hebben leren kennen en ga zo maar door).
En iedereen die met mij omgaat zal ook met die paarden moeten leven, dat wil niet iedereen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 00:59

Rieja schreef:
...dan zou ik waarschijnlijk niet meer thuis wonen, meer sociaal leven hebben en andere hobby's/sport etc. en daardoor ook andere mensen hebben leren kennen en ga zo maar door...

Zo zag mijn leven er idd uit toen ik studeerde, en vrijwel geen omkijken had naar de pony's thuis. Ik miste het bezig zijn met paarden toen niet echt, maar op dit moment zou ik me geen leven zonder paarden meer kunnen voorstellen. Of liever gezegd: geen leven zonder paarden en reizen. Het liefst allebei tegelijk natuurlijk. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 01:07

Voordat ik een paard had deed ik allerlei dingen naast het bezig zijn met paarden (van een ander dan weliswaar). Toen ik mijn eigen paard net had, vroeg ik me ineens af waar ik voorheen nou zo vreselijk druk mee was Verward. Ach, sommige mensen zag ik toen misschien vaker, maar daar zijn weer anderen voor in de plaats gekomen. Er zijn ook nog steeds goede contacten met mensen van toen. Bovendien zijn er een heleboel mensen bijgekomen. Ik denk dat ik er zonder paarden niet op vooruit zou gaan. Hooguit wat vaker uit eten, naar de film, theater en noem maar op. Maar jemig, zou dat nou een goede ruil zijn?

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 15:34

Ik heb ook gekozen voor antwoord C. Het eerste waar ik aan denk als ik opsta zijn de paarden, en zo ook de hele dag door. Met mensen die tevens in de paarden zitten merk ik dat ik ontzettend lang kan kwebbelen, maar als het niet over paarden gaat val ik al snel stil.......... Knipoog . Van mijn ouders krijg ik (vaak) commentaar dat ik altijd alleen maar over die paarden ben aan het "zeuren" ( Boos! ).Maar dat ik het nou erg vindt, dat ik het "paardenvirus" flink te pakken heb, nee hoor! Ik zelf heb nergens problemen mee....... Lachen . En saai is het ook niet, mijn paardje (en alles wat erbij hoort) is een dagtaak, naast mijn studie. En ik ga me toch niet aanpassen omdat de rest dat niet interesseert?!? Het enige dat ik wel eens doe is bewust niet over paarden praten Lips are sealed , omdat ik het idee heb dat ze dat wel moe zijn.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 15:44

Ik heb voor C gekozen. Eigenlijk ben ik het helemaal met B eens, maar ik wil er nog iets aan toevoegen: ik erger me dood aan mensen die alleen over paarden kunnen praten en niets anders. Paarden zijn heel tof en ik kan niet ontkennen dat het een groot deel van mijn leven inneemt, maar er zijn nog een hoop andere dingen die mij interesseren. Daarom kan ik me al eens vervelen als ik een hele dag moet optrekken met iemand die geen ander onderwerp kent, of geen andere bezigheden heeft. Als je dat dan even 'subtiel' probeert te laten merken, dan word je al gauw verweten dat je "niets om paarden geeft" of "je paarden verwaarloost". Tja... Gelukkig zijn er maar heel weinig mensen die echt niets anders dan "paard" kunnen zeggen en verder probeer ik zo'n mensen te ontwijken.

Maar op bokt maakt het niet uit of jullie veel of weinig met paarden bezig zijn. Ik kom hier toch om het over paarden te hebben? Dus, dan erger ik me natuurlijk niet. En als ik eens een uitlaatklep nodig heb, kan ik nog altijd naar het onzinforum, hoewel ik dat zelden doe.