Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Dorine schreef:Ah, er ontstond ineens een sublieme vraag in mijn hoofd:
Ik koos zelf voor B, maar zouden mijn (niet paard-gerichte) vrienden of ouders dit ook doen?
Zien zij mij als een 'B-persoon' in dit topic?
Denk het toch echt niet...![]()
Hoewel ze heel goed begrijpen waarom ik helemaal in dat paardenwereldje zit en dat het me ook heel goed doet, proberen ze me ook te interesseren voor andere onderwerpen.![]()
Wat betreft het vinden van een partner (wel/niet paardenliefhebber), ik ben getrouwd met een lieve man die eerst nooit wilde rijden omdat hij er ooit afgevallen was als kind, en eigenlijk buiten het op- en afstijgen geen rij-ervaringen had.
Echter sinds kort wil hij wel af en toe voor de lol een paard uitstappen, maar alleen die ene hele makke hihi.
Voor Natasha:
Je zou erg leuke mensen (en ook mannen) kunnen ontmoeten als je er nog een andere hobby bij had, voor bijv. maar 1 avond in de week, of zelfs minder.
Denk daarbij vooral aan verenigingen, vrijwilligerswerk, enz.
Ikzelf heb vrijwilligerswerk gedaan bij 'Jeugdvakantiewerk' en we organiseerden voor kinderen van 4 t/m 12 een gezellige thema-week, bijv. Cowboy/indianen, of de Oertijd.
Dit was dus alleen tijdens de grote vakantie een weekje, en we sloten het naderhand in het weekend af voor de vrijwilligers met een leuke feestavond.
Door het hele jaar door waren er dan enkele vergaderingen ter voorbereiding van het volgende jaar en thema, maar die vergden niet veel tijd.
Toch leerde je zo veel mensen kennen en het was superleuk om te doen.
Heb mijn Peter zo leren kennen... dusseh...![]()
Dus 'ook in andere kringen verkeren behalve paardenwereldjes' kost niet eens zoveel tijd, althans hoeft niet.
Verder weet ik niet of je wel eens gedacht hebt aan lessen volgen, bijv. een cursusje frans omdat je elk jaar naar Frankrijk gaat, of een cursus schilderen/tekenen, fotograferen (paard op de foto).
Zo'n groepscursus daar kom je weer andere mensen tegen, andere dingen, enz.
Veel plezier met het vinden van jouw 'stukje extra wereld' buiten de paarden om!
En de Paarden kan ik niet een dag over laten aan iemand anders.
)Rieja schreef:...dan zou ik waarschijnlijk niet meer thuis wonen, meer sociaal leven hebben en andere hobby's/sport etc. en daardoor ook andere mensen hebben leren kennen en ga zo maar door...
. Ach, sommige mensen zag ik toen misschien vaker, maar daar zijn weer anderen voor in de plaats gekomen. Er zijn ook nog steeds goede contacten met mensen van toen. Bovendien zijn er een heleboel mensen bijgekomen. Ik denk dat ik er zonder paarden niet op vooruit zou gaan. Hooguit wat vaker uit eten, naar de film, theater en noem maar op. Maar jemig, zou dat nou een goede ruil zijn?
. Van mijn ouders krijg ik (vaak) commentaar dat ik altijd alleen maar over die paarden ben aan het "zeuren" (
).Maar dat ik het nou erg vindt, dat ik het "paardenvirus" flink te pakken heb, nee hoor! Ik zelf heb nergens problemen mee.......
. En saai is het ook niet, mijn paardje (en alles wat erbij hoort) is een dagtaak, naast mijn studie. En ik ga me toch niet aanpassen omdat de rest dat niet interesseert?!? Het enige dat ik wel eens doe is bewust niet over paarden praten
, omdat ik het idee heb dat ze dat wel moe zijn.