Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jol1 schreef:@Anneliesdj, bij stal B kun je 's winters niet buiten rijden, want de buitenbak is slecht en ook qua binnenbak merk je met rijden echt wel of je op een middelmatige bodem rijdt of op een hele goede. Bij stal B staan ze maar een paar uurtjes in een blubberpaddock dus dat is ook niet echt super. Bos in de buurt is in mijn ogen wel een belangrijke factor. Een bosrit duurt ten eerste vaak langer dan een uurtje en is niet te vergelijken met een ritje langs de weg. Daarnaast is langs de weg rijden niet met elk paard mogelijk en is ook nog redelijk gevaarlijk. Het geeft lang niet zo veel ontspanning voor paard en ruiter als een rit door het bos. Als je bij ons de weg op gaat dan rijden ze de vouwen uit je broek en ik mis hier echt een bos. Ook moet je niet vergeten dat de meeste mensen een paard hebben voor hun plezier en om te rijden en dan mag je ook best naar je eigen wensen kijken en niet alleen maar naar die van het paard. (Er dan nog van uit gaande dat je paard het leuk vindt in de blubber, want lang niet ieder paard is daarbij gebaat.)
Jol1 schreef:@Tita, goed lezen want weidegang in de winter is bij beide stallen niet mogelijk. Een half uurtje per dag uit zijn stal is trouwens wel weinig en de meeste mensen rijden langer dan een half uur en ook met mesten gaat het paard nog uit zijn box.
Citaat:Tita, ik bedoel ook niet dat het voor JOUW paard weinig is om een half uur te rijden, maar voor een paard dat de hele dag op stal staat.
ja Draak is nog super gezond en hij zou nog dagelijks bereden kunnen worden.Jol1 schreef:@Tita, ik begrijp je probleem helemaal. Ik denk ook dat je geen andere keuze hebt dan die je nu gemaakt hebt.
Jol1 schreef:@Tita, ik bedoel ook niet dat het voor JOUW paard weinig is om een half uur te rijden, maar voor een paard dat de hele dag op stal staat.
@Anneliesdj, De meeste mensen hebben een paard voor hun EIGEN plezier en daar geven ze veel geld aan uit. Het is logisch dat je wel naar het paardenwelzijn kijkt, maar je doet nu net of de mensen die hun paard bij stal A aan dierenmishandeling doen. Een paard kan op stal ook heel goed sociaal contact met zijn buren hebben. Het is een ander verhaal als je je paard alleen in een dicht hok met hoge dichte wanden opsluit. Bij de meeste pensionstallen is dat echt niet zo. Daarnaast duurt de winter lang, maar met mooi droog weer is het toch veel prettiger buiten rijden? Ik snap eigenlijk niet dat je nog rijdt, want als ik jouw verhaal zo lees dan is paardrijden toch een kwelling voor het paard en komt dat het paardenwelzijn ook niet ten goede....