Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Krips schreef:Dat raadde de da ook af. Maar ik geef bijna onbeperkt hooi.

Krips schreef:Als ze buiten staan kunnen ze sowieso onbeperkt hooi eten en daarna krijgen ze nog op stal. Maar in een nacht kunnen ze sowieso wel door het stro en het hooi heen komen. Vies bovenopgooien heeft geen zin want ze eten echt precies om de drollen heen, en vies stro hou ik zo gewoon niet over.. Ik heb het wel geprobeerd
Ik heb een hele lieve buurman waarvan ik een heleboel gratis mag op zijn pensionstal. Zo ook mest wegbrengen en ik wil hem niet onnodig belasten. Dus ik wil in eerste instansie een andere oplossing. Ook vond de DA dit toch niet zo een goed idee omdat zij bang was dat omdat mijn pony dit al 15 jaar doet het zaagsel ook gaat eten. Ook zit ik nu nog met een aardige voorraad stro waar ik in principe ook wat mee moet, en ik moet een leverancier vinden voor het zaagsel. Dus ja, ik overweeg het wel. Maar probeer ook even andere oplossingen te zoeken.
Krips schreef:Oja, hoe zien jullie dat onbeperkt hooi voeren dan voor je.. Wannte, ik gooi de stal dan flink vol met in een nacht eten ze dat dan toch gewoon op en hebben dan nog tijd zat om het stro te gaan eten? dan moet ik snachts nog eens hooi gaan brengen
?saden schreef:Je kunt ook kijken of je ander stro kunt krijgen.
Gerste stro wordt gebruikt om te voeren. (Ik weet niet wat je nu strooit) Tarwe stro is minder lekker.
Krips schreef:Oja, hoe herken ik die andere soort stro?