Paard maakt er een zooitje van op stal..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fortuna22

Re: Paard maakt er een zooitje van op stal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:58

Volg dit graag even.
Heb ook zo'n mega viespeuk en al van alles geprobeerd...

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:43

Misschien helpt het als hij wat afleiding heeft.. Zoals een speelbal aan de muur, of een hangende liksteen?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:47

Dapy schreef:
@ beantsje, dat zand vind ik eng, en bang voor koliek !

Paarden eten zeker geen geel zand hoor! En al helemaal niet als het op de grond in de stal ligt, onder het stro. Paarden krijgen vooral (zwart) zand binnen als ze ergens gras eten wat bijna op is.

TS zoekt overigens een kortetermijnoplossing; het is maar voor een week. Dan is een grotere stal of het paard 'iets leren' niet een optie.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:50

Ik heb thuis nog zo'n viezerik staan die weken niet uitgemest lijkt te zijn terwijl dit toch elke dag grondig gedaan word.

Haal alle natte en hele gore plekken eruit en alle hopen stront ook (niet te nauw kijken). Gooi als het overgebleven schone stro aan de zijkant, strooi een halve baal vers stro op en goed mengen met de restjes die je overhield. Zorg dat er niet te weinig in de stal aan stro ligt en gooi er anders een hele baal bij eens in de zoveel tijd!

Ideale manier Lachen

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:55

natural_ schreef:
Haal alle natte en hele gore plekken eruit en alle hopen stront ook (niet te nauw kijken). Gooi als het overgebleven schone stro aan de zijkant, strooi een halve baal vers stro op en goed mengen met de restjes die je overhield. Zorg dat er niet te weinig in de stal aan stro ligt en gooi er anders een hele baal bij eens in de zoveel tijd!

Ideale manier Lachen

Zo doe ik het ook inderdaad, werkt prima bij mijn varkentje. Moet er alleen wel echt elke dag wat bij gooien, anders kan ik de stal de volgende dag alsnog leegscheppen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:16

@cruesli : hoe heb jij je ruin geleerd om in een hoek te plassen Knipoog

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:55

Schoon stro?Na 1 dag niet meer aanwezig... Boos!
Afleiding,weidegang,werk,veel stro er bij,vaak kleine beetjes voeren,elke dag mesten enz. heeft allemaal niet mogen baten... Huilen