Concorde schreef:Ik rijd Max nu voor iemand, die 28 paarden op stal heeft. Paarden van hem zelf, fokmerries, en erg veel jong spul. Die worden verzorgd door de eigenaar, Natascha en mij. Soms helpt er nog een meisje maar je kunt je wel voorstellen dat we in allerlei situaties terechtkomen als je zo veel op stal bent. Ervaring genoeg.
De paarden lopen zomers dag en nacht in de wei (in uitgekiende groepjes qua karakter en leeftijd). In de winter staan ze overdags buiten en snachts in hun eigen box. Het paardje kan gewoon in een groep leeftijdsgenootjes naar buiten, en ik zou Max ook gewoon blijven rijden. Tuurlijk zal ik t beestje wel poetsen enzo, maar zeker niet ten koste van een onbezorgde jeugd zeg maarVeulens horen met zn allen in de wei, daar loop ik altijd op te hameren, de stalbaas krijgt soms een punthoofd van me.
Nou, dan moet je het gewoon doen
. Ik snap alleen niet waarom je dan deze vraag stelde?Friezen met een wit voetje worden inderdaad niet opgenomen in het stamboek, maar Concorde wilde geloof ik het paard puur voor rijdoeleinden, dus dan is dat ook niet van belang.
En Westernfreak: ik heb het heel de tijd over particulieren zonder ervaring of begeleiding. Dat heeft Concorde dus wel, dus dan is het niet aan haar besteed. Maar dit was eerst nog niet helemaal duidelijk. Daarnaast wil je niet weten, tot wat voor vervelende dingen sommige particulieren af en toe in staat zijn, puur door onkunde en ongeduld
.
Veulens horen met zn allen in de wei, daar loop ik altijd op te hameren, de stalbaas krijgt soms een punthoofd van me.
.
.