tijdnood! hoed oen jullie dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alani

Re: tijdnood! hoed oen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:02

Ik vind tijd te kort een relatief begrip. In mijn optiek is het een kwestie van prioriteiten stellen en zorgen dat de accomodatie voor elkaar is. Als je een maand verder bent dan is het om 17.00 uur al donker. Dan zou niemand door de week meer kunnen rijden. Kortom verlichting is een absolute must!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:06

Alani schreef:
Ik vind tijd te kort een relatief begrip. In mijn optiek is het een kwestie van prioriteiten stellen en zorgen dat de accomodatie voor elkaar is. Als je een maand verder bent dan is het om 17.00 uur al donker. Dan zou niemand door de week meer kunnen rijden. Kortom verlichting is een absolute must!

inderdaad prioriteiten stellen..
maar die verlichting ben ik het niet mee eens..
beetje tutten en poetsen, hoeft mijn bak niet verlicht voor te zijn Lachen
maargoed, mijn prioriteit is dan ook m'n paardje verwennen en er lol van hebben, en dat hoeft bij mij niet in het zadel, geen wedstrijdambities, en meneer 24/7 in de wei Lachen

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:13

Het gaat mij ook om rijden. Tutten en poetsen hoeft niet in de rijbak. Mijn paarden staan 's avonds op stal.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:19

ik werk 40 uur in de week, heb daarnaast een hond, een vriend en een huishouden. T is allemaal druk maar t lukt best om nog tijd te vinden voor mijn paard.
ik probeer als ik thuiskom vroeg te eten en dan meteen naar mn paardje te gaan nu t nog licht is tot een uur of half 8. als t straks echt donker is, tja dan maar in het donker. Wij hebben ook geen bakverlichting, dus doordeweeks longeer ik (daar hebben we wel licht) of ga ik met al mn lichtjes op buitenrijden. En dan in het weekend of op woensdagmiddag als ik eerder klaar ben ga ik in de bak. Best te doen hoor als je maar wilt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:25

Wij hebben thuis nu ook de bak laten aanleggen omdat ik anders van de winter ook niet meer kan rijden. Maar niet iedereen heeft daar geld/ruimte voor en dus is het inderdaad behelpen met rijden naast je werk. Ik merk nu ook, afstuderen, lesgeven, sporten, paard, vriend op afstand en druk sociaal leven met verjaardagen etc. dat het echt lastig is en dat ik echt moet plannen! Goed overleggen... paard staat gelukkig wel hele dagen buiten en gaat 's nachts op stal. Maar vind het zelf ook lekker om even te rijden en voor haar is het ook een prettige afleiding om even buiten haar wei een galopje te maken dus dat motiveert me ook!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:40

danielle1981 schreef:
ik werk 40 uur in de week, heb daarnaast een hond, een vriend en een huishouden. T is allemaal druk maar t lukt best om nog tijd te vinden voor mijn paard.
ik probeer als ik thuiskom vroeg te eten en dan meteen naar mn paardje te gaan nu t nog licht is tot een uur of half 8. als t straks echt donker is, tja dan maar in het donker. Wij hebben ook geen bakverlichting, dus doordeweeks longeer ik (daar hebben we wel licht) of ga ik met al mn lichtjes op buitenrijden. En dan in het weekend of op woensdagmiddag als ik eerder klaar ben ga ik in de bak. Best te doen hoor als je maar wilt.

Da's precies wat ik bedoel met prioriteiten stellen. Als je het echt graag wilt, dan is er altijd wel een moment te vinden waardoor je toch kunt rijden.

Als je 's morgens pas om 9.00 uur begint, dan kun je gerust voor je werk rijden. Vanaf 7.00 uur is het al behoorlijk licht.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:47

Waar een wil is, is een weg........
Net als andere in dit topic werk ik 40 uur per week, daarnaast sport ik nog elke dag, cardio, krachttraining, pilates en buik / rug training om mijn lijf gezond te houden, ik heb 5 uur lesklanten in de week, in het weekend vaak nog jureerverplichtingen, run mijn eigen huishouden en af en toe maak ik ook nog eens tijd voor mijn vriend. Dagen dat ik om 23.00 uur thuis kom aanwaaien zijn niet bijzonder bij mij, maar het feit dat het allemaal leuke dingen zijn, zorgen dat ik de energie kan opbrengen om het allemaal te doen.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:03

Ik werk ook 40 uur per week en ik probeer minstens 5 dagen per week bij mijn paard te zijn.
Mijn paard staat op zo'n half uurtje rijden van mij thuis (of op zo'n 20 minuutjes van m'n werk, zonder file).
Ik werk van 9 u tot 17:15. Dus binnenkort wordt het haasten om nog een beetje licht te hebben in onze piste.
Er is wel een kleine piste met verlichting, dus ik kan wel rijden als ik wil.

Dat wil zeggen dat ik toch 5 avonden in de week gemakkelijk 3 à 4 uur van huis ben.
En in het weekend kan dat wel eens oplopen tot 7 uur, want dan maak ik extra tijd voor mijn paardje.
Daarnaast heb ik natuurlijk nog een huishouden dat erbij komt kijken.. en mijn andere hobby fotografie schiet er wel eens aan over.
Bovendien spendeer ik ook graag wel eens wat tijd bij mijn vriend.. volgens mij absoluut nodig voor een gezonde relatie Knipoog

'k zou liever minder hoeven te werken en meer vrije tijd hebben.. maar dat zit er voorlopig niet in Boos!
Had graag nog gaan fitnessen of flamenco dansen, maar je kan nu eenmaal niet alles hebben in 't leven. Lachen

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:04

Alani schreef:
danielle1981 schreef:

Da's precies wat ik bedoel met prioriteiten stellen. Als je het echt graag wilt, dan is er altijd wel een moment te vinden waardoor je toch kunt rijden.

Als je 's morgens pas om 9.00 uur begint, dan kun je gerust voor je werk rijden. Vanaf 7.00 uur is het al behoorlijk licht.

Niet iedereen is een vroege vogel he.
't zou me trouwens echt niet lukken om dan nog op tijd op m'n werk te zijn.. (files in de verkeerde richting etc) en bovendien geniet ik liever van mijn uurtje rijden.. niet met het idee te moeten stressen om op tijd te zijn om te moeten gaan werken.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:11

Ik kan enkel in het weekend rijden. stelt helemaal ging probleem. Lopen heel het jaar buiten en zijn altijd vrij rustig en nooit zot...
Ze spelen zovaak met zijn vijven dat ze uit hun eigen hun conditie onderhouden.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:17

Ik zou ook willen dat ik meer tijd had voor alles. Ik moet s'ochtend om 07.30u de deur uit en ben om 19.10u pas weer thuis en dat 5 dagen in de week. Op maandag moet ik om 19.45u alweer weg voor mijn opleiding (tot 22.30u) en op donderdag en vrijdag rond 19.30u al omdat ik om 20.30u les heb. Op zaterdag ben ik de hele dag op stal. Lekker tutten en rijden met mijn leasepaard want door de weeks komt daar weinig van. Dit is overigens absoluut geen straf hoor, want ik kom altijd weer helemaal bij van zo'n dagje ontspannen.

Dit betekend overigens dan wel weer dat ik zaken als boodschappen doen, huishouden, administratie en mijn sociale leven alleen op dinsdag en woensdagavond na 20.00 uur kan plannen of op de zondag. Op zaterdagavond zit ik de laatste tijd als een dooie op de bank omdat ik zo rozig ben van de hele dag buiten. Als ik dan (zoals afgelopen zaterdag) eens een feestje heb, een etentje of uitga dan moet ik die dinsdag en woensdag dat ik s'avonds 'vrij' heb ook ècht vroeg naar bed anders stort ik in Haha! . Ach, het zal ook wel de leeftijd zijn Haha! .

<zucht> nu ik het zo lees vraag ik mij af of dit wel een normaal leven is Gestoord .... haha. Maarja, iedereen heeft het druk en ik moet niet zo zeuren. Sommige mensen hebben 3 of 4 kinderen en nooit eens rust en alle dingen die ik doe ik mijn vrije tijd daar heb ik zelf voor gekozen. Volgend jaar maar een dagje minder gaan werken !

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:20

Heeft jullie sociaal leven er ook zo onder te lijden? Want bij mij lijkt dat echt niet meer te lukken... Lachen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:28

@Sin mijn sociale leven heeft er wel degelijk onder te lijden....
Iemand kan niet zomaar aanwippen bij mij want ik ben zelden thuis Haha! gelukkig weten de mensen in mijn omgeving dat en mijn sociale contacten plan ik dus en ontstaan heel zelden spontaan.
Tijdens de zomermaanden zeg ik wel eens vanavond hebben de knollies een dagje spontaan vrij zodat ik ook eens kan onthaasten en gezellig met vrienden wat kan ondernemen

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:04

Hehe.. van 't zelfde bij mij..
Verjaardagsfeestjes, bedrijfsfeestjes, een avondje uitgaan.. moet ik vaak voorbij laten gaan.
Maar ja, in de zomer laat ik hem ook wel eens meer op de wei tussen z'n maatjes om zelf met het vriendje een terrasje te kunnen doen Knipoog

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:09

Werk fulltime van 9 tot 18 ben dan als ik geluk heb 18.30 uur thuis, eten, paard doen, gelukkig buitenbak met verlichting dus kan goed buiten rijden. 3 zaterdagen in maand werk ik en dan rijdt ik 'savonds of hij heeft vrij en zondag probeer ik toch ook altijd te rijden, tenzij er iets tussen komt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:43

Ik moet er eerlijk gezegd nu niet aan denken om een paard te hebben, dat zou me echt te druk worden (werken, gezin, huishouden, sociale contacten onderhouden vind ik wel welletjes). Respect voor iedereen die het combineert!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:46

Ik heb het momenteel ook vrij druk met school.
Daarbij werk ik ook nog 2 tot 3 keer per week.
Ik heb nu sinds afgelopen week mijn tennis laten vallen, want ik moest me alleen nog maar haasten iedere dag.
Al is het maar een uurtje, ik merk wel dat het een 'verplichting' minder is.
Misschien dat je dat uurtje fitness kunt laten zitten? (weet niet wat er al eerder gesuggereerd is, heb het topic niet doorgelezen.)

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:29

Sin schreef:
Niet iedereen is een vroege vogel he.
't zou me trouwens echt niet lukken om dan nog op tijd op m'n werk te zijn.. (files in de verkeerde richting etc) en bovendien geniet ik liever van mijn uurtje rijden.. niet met het idee te moeten stressen om op tijd te zijn om te moeten gaan werken.

Haha dat klopt wel. De een is er 's morgens vroeger uit dan de ander. Haha! Maar als je iets echt wilt, dan zul je keuzes moeten maken. Stressen is helemaal niet nodig. Stress is vaak het gevolg van een slechte planning.

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:31

Ik zou van voetbal of fitness af gaan..

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:41

Ik ben verwend want ik kan het me verooloven om parttime te werken.
Toen ik 16 was zat ik op school had 2 baantjes een vriend een eigen paard en 1 paard van mn vriend die ik ook deed.
En sja waar een wil is is een weg.
Nu werk ik gem. 30 uur in de week soms wat meer soms wat minder.
Heb 2 honden een samenwonend huishouden een sociaal leven ,lees de vrienden van mn vriend komen elke dag over de vloer en nee ik vind het niet erg en mn 2 paardjes en er komt er zaterdag nog 1 bij.
Daarnaast mn vriend en wat reptielen en ik ben elke dag van sochtends vroeg tot savonds laat bezig maar ik vind het heerlijk.
Ik rijd niet iedere dag ze staan gewoon buiten en ik probeer om de dag iets met ze te doen.
Lukt het niet jammer dan als ze hun nayje en droogje maar hebben gehad.

Gr Gemma

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:00

hmmm moet jij speciaal door de weeks rijden,???
je kan ook andere dingen doen met je paard.. althans dat is mijn mening..

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:17

Hier hetzelfde probleem. Ik ben iedere dag pas 5 uur thuis (school), en heb dan nog ontzettend veel huiswerk. Ik rijd 2 paarden. Bij 1 paard is er een verlichte buitenbak aanwezig en ga ik dus gewoon na het eten. Het maakt me niet uit om in het donker te gaan, zolang ik nog maar in de bak wat verlichting heb om te kunnen rijden. Bij het andere paard heb ik echter niets. De wei is te smal, ik ben altijd afhankelijk van veldjes. Die in het bos of een veld tussen huizen in. Nu is op beide plaatsen geen verlichting. Dus tja in de winter rijd ik haar alleen in het weekend. Maar ze moet eigenlijk echt meer beweging krijgen, want anders is ze veel te fris om te rijden. Dit jaar wil ik echt eens gaan kijken of ik het anders kan oplossen. Maar ja, hoe? Tong uitsteken

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:20

@ChrissiejJ
Je hoef toch niet persee te rijden een paard longeren of eens lekker losgooien is ook beweging.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:25

Ik zag dat het je verzorgpaardjes zijn, misschien is het beter 1 te laten vallen, ookal is het moeilijk, en eigenlijk niet eerlijk, zodat je meer tijd voor de andere 2 creërt. Als je dat niet wilt, zul je je erbij neer moeten leggen dat je niet kunt rijden, want dat is ook niet het aller vreselijkste op de wereld toch! Vork

& anders misschien je probleem voorleggen aan de eigenaar van de paarden, misschien dat die om die reden wél bakverlichting wil aanschaffen. Knipoog

Succes!

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:46

Nou 1 paardje doe ik maar 2 dagen en daar heb ik de mogelijkheid om 's avonds te rijden, maar die doe ik meestal alleen in het weekend erbij.
Dakota doe ik alle dagen. Zij gaat me nog altijd voor. Ze staat de hele dag op de wei. Ik doe wel andere dingen (poetsen, wandelen etc.), maar ik kan haar ook niet longeren als ik op de wei geen licht heb. Het probleem is dus dat ik de mogelijkheid niet heb om haar ergens beweging te geven.
@ Jeudi: Over die bakverlichting, er is geen bak dus... (en de wei is te smal om te rijden helaas) en hij doet helemaal niks voor zijn paard dus vragen is al overbodig. Ik kom er nu iedere dag, omdat hij niks voor der doet. Het is een ontzettende puinhoop waar ze staat en ik ben al blij dat ze de hele dag op de wei staat. Het is een grote ramp daar. Overkopen heb ik al geprobeerd, maar hij wil haar niet verkopen. Hij wil nog niet eens €50 aan een zadel spenderen (daar krijg je nog geeneens een zadel voor). Maar goed dat is een heel probleem apart. Maar hierdoor blijf ik wel met een probleem in de winter zitten.

Edit: het gaat me ook echt niet om het rijden, want ik doe zo vaak iets anders met haar, maar het gaat me dus gewoon om een manier om der beweging te geven. 2x in de week is in de winter simpelweg niet genoeg voor Dakota, dan is het een grote bokpartij.