Schuilstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wuswa

Re: Schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:04

nee, helaas, wordt aangemerkt als een 'bouwwerk' en dus vergunningplichtig....

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:15

Bedankt voor het advies. Zou wel stap 1 moeten zijn.
Maar vergunning is even niet aan de orde hier, dat is weer een heel ander onderwerp. Wel interessant en belangrijk, maar het gaat nu even om het praktische bouwen. Dus als iemand daar nog een duit in het zakje kan doen? Of beter nog: duiten van het zakje kan besparen? Knipoog

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:21

Met palen diep in de grond en dan damwandprofiel er omheen / erop, kun je ook goedkoop een stal maken. Je zult dan nog wel iets aan versteviging moeten aanbrengen tegen het schuren, bijv. een buis op konthoogte, want damwand is niet erg sterk; zitten snel deuken in.
Damwandprofielen zijn te verkrijgen bij de dump.

Ik zit zelf te dubben of ik nog iets tijdelijks zal (laten) maken van steigerpijp en steenschotten, onder het motto van "Lange halen, snel thuis". Op Marktplaats worden mooie partijen gebruikte steenschotten aangeboden.

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:32

Heu, wat zijn steenschotten?

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:38

Op dit moment is buiten klussen niet goed te doen, het is bij ons echt waanzinnig blubberig.
Ook heb ik er zelf niet zo'n haast mee. Mijn paardjes kennen geen schuilstal en doen het prima zonder (bij erge nood regendekentje). Verder heb ik dit jaar al zo vreselijk veel in het weiland geinvesteerd, dat er nu niet veel meer te spenderen is. Die investeringen zie ik wrsl nooit meer terug, dus ik wil het wel een beetje spreiden.Maar mijn weidegenootje (degene die er ook een pony heeft staan, bedoel ik), had ik wel een schuilhok toegezegd.
Er staat een trailer en een pipowagen, een paar meter van elkaar, dat moeten de zijkanten worden.
Nu stelde een vriendinnetje voor dat ik een soort marktzeil of ander dekzeil (militair tentdoek?) zou spannen daartussen.
Misschien een paal in het midden om het water mee af te laten lopen.
Iemand ervaring met een dergelijke constructie?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:53

nee maar het lijkt mij niet 'stormproof'. Ik heb zoiets wel eens proberen te maken om een tractor droog te kunnen houden maar je krijgt zo'n zeil toch niet goed vast en het gaat klapperen. Ik vraag me af of paarden daar vrijwillig onder gaan staan. Als je iets bouwt dan zou het 'traditioneel' moeten zijn met drie wanden en een (aflopend) dak. Mijn vroegere stal zat zo in elkaar maar ik heb daar helaas geen foto meer van.

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:08

Hmmmja ik zat er al over te twijfelen of het stevig genoeg zou zijn. Bouwzeil zeker niet, maar misschien marktkraam-zeil, of militair tentdoek wel meer. Als we maar even deze komende 4 maanden doorkomen. Daarna is het weer beter en kan ik ook wat geld vrijmaken daarvoor.
Ik blijf nieuwe ideeen opdoen, dat is alvast de voorbereiding. Bedankt!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:12

Ik heb ook ooit eens een marktkraamzeil op MP gekocht. Dat was wel mooi stevig maar zo stevig dat het te zwaar was en moeilijk te plooien. Ik kreeg het niet de lucht in en heb het weer verkocht. Militair tentdoek ken ik niet; misschien is dat wat meer handelbaar.

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:33

Okay dank je wel voor de input!
Zal volgende week eens langs de dump gaan.
Hebben wel meer interessante spullen voor 'buitenmensen' (nog altijd zeer blij met mijn gore-tex camou-regen broek voor op de brommer/te paard....25 euri!).