Ik bedenk me nu ook dat als ik een stuk zo willen bestraten en de rest moet weer eens losgetrokken worden, dat de bestrating het 'geweld' van een tractor waarschijnlijk ook niet overleefd.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

groot stuk bestraat, zandgedeeltes en veel weide! Pellie schreef:stierenzand is zwarte grond? hmm nee dat schiet totaal niet op.

Alexx schreef:hoeveel kost worteldoek en zand ong
Sorry ts

Pellie schreef:joyce, jij hebt het echt mooi voor de paardengroot stuk bestraat, zandgedeeltes en veel weide!
weet je nog hoeveel het bij jullie in totaal, alles bij elkaar heeft gekost? Gr
Frank schreef:Alexx schreef:hoeveel kost worteldoek en zand ong
Sorry ts
Onze paddock is 15x15m, ongeveer 40 cm afgegraven. Hier dik worteldoek (professioneel) overheen en om de 2 1/2 m een drainage (cocos) buis gelegd op afschot naar de sloot.
Hier is 125 kuub stierezand opgegaan die ons € 15,- per kuub gekost heeft incl. transport.
....

jacqp schreef:Gaat die drainage niet verstopt zitten door dat zand?
Frank schreef:Pellie schreef:stierenzand is zwarte grond? hmm nee dat schiet totaal niet op.
Hoe kom je daar nu bij???
Het is een grovere, zwaardere korrel die dus makkelijker water doorlaat, en minder gemakkelijk weg waait.
Ziet zo zwarte grond eruit??:
Nee, dat is de eerste vijftien kuub stierenzand van in totaal 125 kuub stierenzand
het werd door een ander als zwarte grond betiteld, vandaar mijn opmerking! 
tinkermurphy schreef:Hi,
Ben nu ook bezig met een paddock aan te leggen. Wilde er ook stierenzand in doen, maar ik hoorde dat dit niet meer te krijgen was bij Spaansen in Winkel. Op de fotos die hier geplaatst zijn zie ik ook spaansen staan. Is dit van lang geleden of weet iemand of er nog stierenzand te krijgen is?
Groetjes,