Rijden met regen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: Rijden met regen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:34

Lees van heel veel mensen hier, dat ze niet gaan rijden als het al regent. Maar hoe doen jullie dat deze week dan? Gewoon de hele week niet longeren/rijden?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:40

Ik heb toevallig gister voor het eerst op mijn bijrijdpaard in de regen gereden..
dit was niet zo'n succes Nagelbijten / Gniffelen
Hij was namelijk een draak! wou niet, in iedere regendruppel zat een bom en hij bleef maar omdraaien...

Maar ja, nou was het sinds hij bij "ons" staat de eerste keer dat ie in de regen moest.. en ik was alleen op stal dus had niet het vertrouwen om hem er echt doorheen te rijden...
Maar aangezien we geen binnenbak hebben wordt dit iets op op te oefenen met hem Tong uitsteken

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:44

Rianne_ schreef:
Lees van heel veel mensen hier, dat ze niet gaan rijden als het al regent. Maar hoe doen jullie dat deze week dan? Gewoon de hele week niet longeren/rijden?

Vaak zijn het buien, dus even afwachten tot een bui overgewaaid is. Ik rij wel in de regen, maar als het echt stortregent niet, en meestal lukt het me wel om te rijden als het droog is, en ik rij toch zo'n 10 keer per week!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:46

@ TS jou verhaal komt me zo bekend voor! Ik ben sinds 4 weken verhuisd naar een andere stal. Ik heb nu ook geen binnenbak meer en sta nu ook op een beginnende pensionstal. Onze buitenbak is normaal vrij zwaar, maar met dit weer is ie volgens mij juist heel fijn! Ik heb nog niet mee gemaakt dat ik in de regen moest rijden dus dat zal vandaag dan de eerste keer worden. Mijn paard en ik zijn beiden niet van suiker dus als het vanmiddag niet te hard regent ga ik gewoon rijden. Hoelang dat zie ik dan wel. Hij staat btw wel elke dag van 9 tot 19:00 op het land dus hij heeft beweging genoeg, maja daar krijg je op wedstrijd je puntjes niet mee he! Knipoog

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:47

Voor mijzelf:
-kunstof springzadel ivm nat worden en hoger zitten ivm modderspetters. Anders moet ik ook nog gaan poetsen als ik klaar ben.
-usg lange regenjas
-cap op
-rainlegs
-regenlaarzen

Voor het paard:
nu hij nog niet geschoren is niets: alleen wat langer uitdraven en minder uitstappen
als hij geschoren is:
-uitrijdeken die af gaat als we echt aan het werk zijn afhankelijk van de temperatuur. Als het echt vriest zal hij wel op blijven.
Zodra ik ga uitstappen gaat hij weer op
-geen beenbeschermers omdat daar anders echt bakken met modder in komen te zitten.

Ik rij echt om te trainen en haak dus niet zomaar af. Rij hooguit een 15min minder.

Oh en goed de buienradar in de gaten houden. Misschien is het een urtje later we weer droog.

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 08:49

Tirzameisje schreef:
Ook ik heb het zelfde, gisteren met die hoos buien heb ik niet geregend. Wel wennen moet ik zeggen om volledig afhankelijk het weer te zijn. Mag ik vragen waar je nu staat en waar je eerst stond? Ik kom uit Venlo namelijk. Haha!

Ik sta nu nog op manege Beekshof in de Boekend, maar ik ga vanavond verhuizen naar een pensionstal in Kronenberg. Is voor mij wel 20 km per dag extra rijden, maar mijn paard komt er meer uit en het scheelt me in de stallingskosten, dan neem ik een buitenbak op de koop toe.
Gelukkig rijd ik graag auto Haha!

Ik kan wel voor 100 euro per jaar lid worden van de rijvereniging in Kronenberg, dan kan ik gebruik maken van een binnenbak (ligt 2 km van de stal vandaan, dus nog te doen), maar aangezien mijn paardje niet graag alleen op vreemde plaatsen komt, kijk ik het ff aan.... Knipoog

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:17

Rianne_ schreef:

www.buienradar.nl goed in de gaten houden Haha!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:22

Ik sta voor de eerste keer van mijn leven op een stal zonder (twee) binnenbakken..

En heb gister van 6 tot 9 buiten in de regen gereden, waarvan 2 uur op een springwei.. Ja we waren zeiknat, maar ik lig er niet wakker van hoor Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:24

Bubsj schreef:
maar ik lig er niet wakker van hoor Haha!

sterker nog, even een warme douche en je slaapt lekkerder dan ooit!!

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:26

Bah wat een rot weer, ik heb een break-dienst, dus ga vanmiddag tussen de buien door even rijden als dat lukt. Maar mijn paard heeft een hekel aan regen, dus in de stromende regen rijden, maak ik hem niet gelukkig mee. miezerregen of af en toe een bui dan rijd ik wel gewoon. En als het een keer een dag of 4 aan een stuk door regent, tja dan maar even niet hoor.

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:43

Onze pony houdt helemaal niet van regen dan gaat zijn kont in de wind en hij doet niets meer. Wij hebbenook geen binnenbak Buiten zetten is ook geen optie want dan draait hij door en we hebben nu dus flinke glijsporen in de wei.
We laten hem wel los in de bak zodat hij zijn energie kwijt kan, dit gaat goed.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:46

ja hoor, weer of geen weer.
gister regende het hier ook verschrikkelijk, en aangezien we geen verlichting in de bak hebben en de bak zeikers nat was, heb ik mn lichtjes opgedaan en ben ik op straat gaan rijden Haha!

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:07

Ik rij wel in de regen. Als het écht giet, dan wil ik er wel eens vanaf zien ja, maar met motregen is het prima te doen. Onze bak is ook redelijk berijdbaar met slecht weer, behalve als het echt weken regent.

elise_parq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:15

xxsaffieraxx ik heb hetzelfde! heb altijd een binnenbak gehad en sta nu voor het eerst op een stal waar geen binnenbak is, de stal is echt perfect, dus die binnenbak kan ik denk wel missen! heb nu 2x in de regen gereden..en met cap en regenjas is het wel te doen..je benen worden wel nat, maar nu las ik net over rainlegs?? misschien moeten wij die dan ook maar aanschaffen haha!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:17

TurdusMerula schreef:
Ik wilde net zeggen Sodeletuut, dan ga je het zwaar krijgen deze week. Clown

haha ja Tong uitsteken Hier is het nu al een tijdje droog dus vanavond lekker rijden Haha!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:07

Ik rij gewoon! Als het niet te hard regent dan.
Als je eenmaal aan het rijden bent vergeet je de regen gewoon Knipoog

Veel succes met de verhuizing!
Ze zal vast veranderen, tenminste dat is bij passion wel zo Haha!
fijn dat je voor t paard zn welzijn hebt gekozen, zouden meer mensen op beekshof moeten doen!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:06

Sodeletuut schreef:
TurdusMerula schreef:
Ik wilde net zeggen Sodeletuut, dan ga je het zwaar krijgen deze week. Clown

haha ja Tong uitsteken Hier is het nu al een tijdje droog dus vanavond lekker rijden Haha!

En heb je nog droog kunnen rijden? Volgens mij was het niet echt geweldig weer hier in de omgeving Knipoog

Ik heb vanmiddag ook in de regen gereden. Onze vuurdoop op deze stal Tong uitsteken Maar was goed te doen hoor. De bak is normaal vrij mul dus hij was nu heel goed te doen, paar kleine natte plekjes, en zelf waren we ook niet super nat. Maar ik ga wel van die rainlegs aan schaffen. Dat is toch wel ideaal lijkt me.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:13

Ik ga ook rainlegs aanschaffen! Weten jullie hier nog goedkope/goeie? En dan hopen dat de bak nog goed te rijden is met dit weer..

Edit: Hmm, ik zie al dat ze overal dezelfde verkopen. Lachen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:35

Ik heb eigenlijk zo goed als altijd gereden op stallen zonder binnenbak, zowel met mijn eigen paardje als met bijrijdpaarden. Ik geef niks om regen, stap dan gewoon op. Let ook nooit op buienradar omdat dat voor mij weinig zin heeft. Ik kan namellijk vaak maar één dagdeel per dag (student en bijbaantje Haha!) dus er valt weinig te schuiven voor mij. Als je zorgt dat je goed gekleed bent lukt het best hoor!
Ik ben wel eerlijk, rijd dan meestal wel wat korter dan normaal. Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:45

Die rainlegs lijken mij dus niks, heb het idee dat dat zo makkelijk inregent als je ze net verkeerd hebt. Ze lijken mij ook niet lekker zitten?

http://www.bluebalance.nl/data/Image/ch ... mall(244px).jpg
(even de link kopieren en plakken, hij wil het niet fatsoenlijk doen)
Deze vind ik dus zo fijn, zijn niet eens echt lelijk ofzo Clown (in tegenstelling tot die rainlegs vind ik persoonlijk Nagelbijten / Gniffelen )

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:16

Ik heb ook een keer de overstap van binnen+buitenbak naar enkel buitenbak gemaakt. Ik hoefde er niet aan te wennen en reed gewoon met regen. Natuurlijk niet als het echt stort Knipoog

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 11:54

Bedankt voor alle reacties, die rainlegs ga ik inderdaad over nadenken...

De verhuizing is gisteren best wel goed gegaan...
Het zou een uurtje later worden met ophalen dus om 19.30 was het zover, Saffiera dekentje op en transportbeschermers aan maar dit vond ze niet zo geweldig.... Regen, regen en nog eens regen gehad met laden... We hebben er iets langer als een uur over gedaan om haar op de trailer te krijgen, maar hebben dit met rust gedaan en het ging super... Ze heeft mooi stil gestaan in de trailer, iets wat ik niet van haar verwacht had Knipoog

Vanmorgen ben ik naar stal geweest om haar voor de eerste keer op wei te zetten en dit ging ook heel erg goed, ze heeft een kwartiertje gerend en stond daarna lekker te eten... Ben benieuwd hoe het verder nog gegaan is, ik ga dadelijk rond 5 uur terug... kijken of ze nog lekker rustig is Haha!

Dit is haar nieuwe stal: Links word het muurtje nog opgemetseld en rechts komen houten tralies Haha! en de deur blijft lekker open boven Knipoog ....
Latjes gingen vandaag weg, maar ze zijn nog hard bezig om alles klaar te maken, buitenbak moet ook nog gemaakt worden maar wil haar lekker een weekje rust gunnen zodat ze kan wennen Knipoog
Afbeelding

En vanmorgen op de wei, lekker met regendeken Lovers :
Afbeelding
Afbeelding

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:00

Met een motregentje ga ik nog wel eens rijden of grondwerken e.d.
Maar deze dagen rij ik eigenlijk gewoon nauwelijks, want mijn paard vindt er niets aan om in de regen rond te lopen (en ik eigenlijk ook niet Haha! ). Die staat liever met zijn kont in de wind op het land bij zijn vriendjes. Gelukkig duren deze periodes nooit heel lang, dus het komt wel weer goed. Lachen
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 02-10-08 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:03

Ja hoor, gisteren in dat rotweer, constant veranderend, dan weer 5 minuten een hoosbui, dan weer 5 minuten zon en alles daartussendoor, toch nog 4 paarden gereden en 3 gelongeerd, allemaal buiten. Ik geef er niet zo veel om, als het echt hoost als ik aan het opzadelen ben wacht ik wel even, en anders stap ik er gewoon lekker op. (was gisteren ook wel zeiknat toen ik eindelijk thuiskwam Tong uitsteken)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:08

Oeh, gaaf regendeken!!! Waar gekocht? Knipoog

Heb laatst een gelijkaardig topic geplaats, staat hier ergens vermeld Haha! En ja, met miezerregen rijden we, paard met waterdicht regendeken op, en ik met een mega-aantrekkelijk übersexy regenjasje aan. Paard moet beweging hebben, regen of geen regen Ach gut Zou haar liever laten staan, maar wat moet van de kliniek moet.