Wie doen er allemaal een paardenopleiding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van een paardenhouderij opleiding?

1. leuk
19 (46%)
2. niet leuk dat dat er is.
Geen stemmen
3. zeer leerzaam en nuttig.
12 (29%)
4. dikke onzin, je leert er helemaal niets.
10 (24%)

Totaal aantal stemmen: 41

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 16:59

kais, Ik wil heel graag bedrijfsleider worden op een manege of een eigen manege beginnen. Paarden zijn mijn hobby, en ik hoop dat het mijn werk wordt. wat maakt het uit dat je hard moet werken en dat het niet zo veel verdient? kan me helemaal niks schelen! het balangrijkste is dat ik vanaf nu de rest van m'n leven met paarden bezig wil zijn. Ik wil de paarden niet alleen als hobby houden. Ik zou niet weten wat voor ander werk ik zou moeten doen dan iets in de paarden. De studie is ook geen studie voor mij, ik vind het gewoon heel leuk en doe het daarom!
Wat is er nou leuker dan de hele dag met paarden bezig zijn in je werk?
(ja, ik kan wel wat opnoemen, maar daar gaat het nu niet over Knipoog)

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:28

Laarzen poetsen en stallen uitmesten en paarden op en afzadelen heb je geen opleiding voor nodig... Lips are sealed

Als je het echt kan maken op sport en fokkerij gebied, heb je geen opleiding nodig... Dan willen ze je zo wel.

Beaumau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:55

Ik ben zelf afgelopen week gestopt met de opleiding paardenhouderij & management op de CAH te Dronten. Ik vond het niks. Te veel "paarden". Als je echt iets wil in de paarden en je weet dat (bijv.) je ouders of familie een bedrijf hebben waar je in kunt stromen na je opleiding dat heb je geluk. Om zelf een bedrijf op te zetten heb je toch behoorlijk wat startkapitaal nodig.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 19:54

als je minder paarden wilt en meer bedrijfsrunning kun je beter eenhbo opleiding nemen , die zijn daar meer op gericht dan mbo

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:13

Ik ben 't eens met bovenstaande berichten Lachen

Als ik een goede baan heb en geld opgespaard (dat duurt wel 'n paar jaartjes Haha!) ga ik misschien wel iets van een pensionstal beginnen als ik dat nog steeds leuk vind, op een stuk grond wat ik dan kan kopen. Mijn eigen fokkerij lijkt me ook heel erg gaaf, maar daar heb je ook geld voor nodig. Winst maak je er bijna niet op, eerder verlies Verdrietig Vandaar dat ik dat als 'hobby' wil Lachen

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:14

Ik ben tweedejaars student op de HAS in Den Bosch en ga ook de afstudeerrichting paardenhouderij doen.
Heb mijn eerstejaarsstage wel op een paardenbedrijf gelopen en ik moet zeggen dat je daar dan ernstig van afkicked hoor. Elke dag om negen uur beginnen (dat valt erg mee)maar wel tot een uur of 11 savonds door werken Gaaaap (sliepen daar), nou dan weet je wel weer waarom je geen MBO wil doen.

Hoewel, iedereen zegt dat er geen banen zijn...das niet helemaal waar. We hebben pas een lezing gehad van Joep Bartels die ons vertelde dat er bijna 3000 banen zijn in de paarden op MBO niveau en er jaarlijks maar 1800 mensen afstuderen.
Dat in vergelijking met HBO waar er jaarlijk 250 mensen afstuderen en er maar 52 banen zijn....het advies van onzo school en Joep Bartels...creeer je eigen baan!

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 07:38

jilleroo schreef:
als je minder paarden wilt en meer bedrijfsrunning kun je beter eenhbo opleiding nemen , die zijn daar meer op gericht dan mbo

Ik doe inderdaad ook HBO, misschien is dat wel het verschil tussen wel en niet leuk binnen de paardenopleidingen?!?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 23:17

hmmz ilsejee mssn zit het hem idd daar wel in jah! Want over de hbo hoor ik dus niemand.. Ik ga persoonlijk als het goed is hierna verder stromen naar de hbo waarschinlijk in leeuwarden. Weet alleen nog niet of ik daar dat dier en management wil gaan doen of paardenhouderij, of wat het dan ook is met de paarden.. Maar dit jaar start ik dus wel met de mbo..
Bij mij is het trouwens wel pcies zoals jij het zegt: ik wil niets anders dat de paarden wereld. Kan mezelf niet ergens anders voorstellen. De reden dat ik begin aan deze opleiding is dus idd ook omdat het me ontzettend leuk lijkt en ik er heel veel zin in heb! Dat ik niet veel zal verdienen, ach.. daar heb ik me al mee verzoend! En wat het werkaanbod betreft? Ik heb het idee dat dat wel mee valt! Maar ja, ik zie het allemaal wel! Ik weet gewoon niet wat ik anders moet!