Hoe vaak en hoe lang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 11:28

Tja, niet zo heel erg veel. Meestal woensdags en in het weekeind.
Werken dan he, hoeft geen rijden te zijn. Vaak wel hoor, of met de kar. Ik wil eigenlijk vaker met hem aan het werk, daarbij voelt hij zich gewoon veel lekkerder. Maar dat red ik niet met m'n stage en daarnaast nog werken.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 15:41

meestal rijd ik maandags (les), dinsdags of woensdag, vrijdag (longeren) en zaterdag of zondag (hangt er vanaf of ik moet werken). Hij krijgt dus zowieso 4x per week beweging, soms is het wat meer of minder.
Ik rijd meestal niet langer als een half uurtjes, tenzij hij er neit door wil of iets neit lukt ofzo. Meestal gaat het heel goed, soms stop ik na een kwartiertje al. Aangezien hij nog niet genoeg balans heeft om met nieuwe oefeningen als wijken te beginnen houd het op bij stelling en voltes enzo (ik wijk lichtje de voltes groter zeg maar Lachen )

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 20:56

Andrew is niet zo'n bak-fan... Meestal rijden tussendoorwe maximaal 2 a drie dagen achter elkaar in de bak. Een keertje longeren, een keertje (of 2x) per week een blok(je) om en een keertje les. Is het weer slecht, of de bak niet goed, dan slaan we wel eens over. Staat hij die dag(en) alleen maar in het land. Wordt hij niet minder van!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 21:11

Ik rijd meestal om de dag. Ik zie op het moment zelf wel wat ik ga doen, vind het altijd onzin als iemand zegt dat hij op woensdag bijvoorbeeld een kwartier rijd, en op donderdag altijd een half uur. Ligt er helemaal aan hoe hij loopt;)

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 21:33

Rijd op 6 dagen per week. Ongeveer een half uur tot anderhalf uur. Hangt er maar net vanaf. Goed is goed en dan dus geen uren door. Verder zit er in die 6 x buitenrijden, lessen 1 a 2 x per week en afwisseling binnen of buitenbak. Verder stapmolen en los!! maar iedere dag komt ie zn box uit, wat er ook gebeurt!

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 21:34

Het ligt een beetje aan het weer en het huiswerk maar ik rij Staros gemiddeld 4 keer per week een uur, simpelweg omdat hij te ver weg staat om hem elke dag te rijden en dan vind hij het ook niet leuk meer.
Twee dagen achter elkaar maakt voor hem niet zoveel uit omdat ik toch redelijk veel varieer, dressuur, springen of buitenrit.
Voor de rest van de week staat hij in principe altijd buiten dus volgens mij heeft hij wel een aardig ritme zo.. Knipoog

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:17

op maandag gaat ie meestal aan de pessoa omdat ik dan naar school moet de hele dag en savonds moet werken..na het longeren mag die wel altijd lekker los of ik ga in de les meespringen (t verschilt per week).
dinsdag meestal lekker naar buiten.
woensdag dressuur
donderdag springen
vrijdag dressuur.
en als het weer meezit ben ik in het weekend meestal in t park aan t wandelen of rijden..en als het rotweer is moeten we er aan geloven om in een uurtje met 30 andere mensen in de bak te rijden...het si voor jewel heel belangrijk dat ie er goed uitkomt want dat monster wordt steeds gekker!