Hoe licht op stal zonder stroom? Wie heeft er ideeen/tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mental11

Re: Hoe licht op stal zonder stroom? Wie heeft er ideeen/tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:48

hoihoii,
voor het minder zware werk: bij Action hebben ze ronde lampen die je kunt op hangen met leds op batterijen, ik verlicht er een trailer makkelijk mee. Hoe lang hij meegaat weet ik niet, want hij is nog niet op. Led gebruikt ook minder stroom. Ook bij de Action: hoofdlampjes met leds. Hartstikke veel licht en twee handen vrij.
Voor ons is dat nu wel genoeg. In de buurt zouden ze nog eens kunnen gaan mekkeren over lawaai overlast..

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:13

Ik pieker me ook gek over hoe ik licht kan krijgen op m'n stal Ziek Na het werk is het altijd knaldonker!Pfft!
Ik gebruik voorlopig men koplampje of gsm lamp, geeft helaas wat weinig licht.Ik ga denk ik ook eens de fietswinkel binnenspringen voor een Ledlamp!
Mijn moeder haar vriend gaat wel proberen om op een accu licht te krijgen.Als het al iets is ben ik tevreden Clown

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:18

wij hebben een 220V generator die werkt op diesel. Mijn tante haar vriend was vroeger leraar automechanika en had indertijd een tweedehands generator gekocht en helemaal opgelapt. Met die generator verlichten we de stallen en pompen we grondwater op voor de paarden.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:21

zon aggegaat is prima te doen hoor, koop gewoon een nieuwe.. het maakt alleen wel een geluid!

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:23

Hoi,

Ik weet niet of je al ee oplossing gevonden hebt? Maar bij de Gamma en de Karwei hebben ze TL lampen die je mee naar huis kunt nemen om ze op te laden en dan kan je ze op stal gebruiken. Je kan hem op een lamp aan zetten en dan doe je er zo'n 4 uur mee of op twee lampen laten branden en dan is het 2 uur. Ze geven best wel wat licht! Wij hebben ook geen stroom op stal en doen het op deze manier!

Nog even, bij de Gamma was hij toen wij hem kochten 5 euro duurder als de Karwei. Ze zijn ongeveer 15 á 20 euro per tl bak

kmeijer1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:59

een aggragraat (weet niet of ik het zo goed schrijf) daar kan je zoveel lampen op aansluiten als je zelf wil. bij bv bak stal poetsplaats.
het maakt wel geluid maar je hebt er erg goed licht van! Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:24

kmeijer1 schreef:
een aggragraat (weet niet of ik het zo goed schrijf) daar kan je zoveel lampen op aansluiten als je zelf wil. bij bv bak stal poetsplaats.
het maakt wel geluid maar je hebt er erg goed licht van! Knipoog

Hoho, je kunt niet ongelimiteerd lampen aansluiten. Het vermogen van een generator is aan grenzen gebonden en daarmee ook het aantal lampen wat kunt aansluiten.
Bedenk daarnaast dat de omgeving weleens zou kunnen klagen over geluidsoverlast. Enige aandacht daarvoor is dus zinvol.

juksz schreef:
ikke schreef:
Hoeveel vermogen heeft dat aggregaat en welke regeling zit eraan?? Moet ie kosten??

Ik heb in mijn schuur tijdelijk een 12V - 230V omvormer staan, waar ik een TL van 2x36W op heb aangesloten. Geeft mooi licht en kan zeker 5 - 8 uur branden op een (goede!!) autoaccu.
Voor langere tijd is een zonnepaneel erbij zeker een optie.

Ga ik voor je uitzoeken!
laat je zsm horen.

Ik heb nog steeds interesse. PB gerust met gegevens en vraagprijs.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:31

Hier zorgen de paarden indirect zelf voor stroom.... Via de mest, welke wij verwerken.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:33

mental11 schreef:
hoihoii,
voor het minder zware werk: bij Action hebben ze ronde lampen die je kunt op hangen met leds op batterijen, ik verlicht er een trailer makkelijk mee. Hoe lang hij meegaat weet ik niet, want hij is nog niet op. Led gebruikt ook minder stroom. Ook bij de Action: hoofdlampjes met leds. Hartstikke veel licht en twee handen vrij.
Voor ons is dat nu wel genoeg. In de buurt zouden ze nog eens kunnen gaan mekkeren over lawaai overlast..

deze hangen ook bij ons in de stallen!!
heel handig als je geen stroom hebt!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:40

madamX schreef:
Hier zorgen de paarden indirect zelf voor stroom.... Via de mest, welke wij verwerken.

Hhmmm, verklaar je nader. Als jij dt kunt, zijn er hier vast meer die dat kunnen; ik bijvoorbeeld.