Kiezen tussen 2 stallen? *Help DILEMMA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melissa7

Re: Kiezen tussen 2 stallen? *Help DILEMMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:38

een binnenbak is altijd wel lkkr maar wat ik altijd toch belangrijk is dat je paard in de winter overdags ook gewoon lkkr buiten komt en dat word zo te lezen bij de eerste stal niet gedaan.

tuurlijk regen is vervelend maar je kan bij stal 2 wel lkkr naar buiten toe en dat is ook wel zo fijn. dus denk goed na wat je eigenlijk wilt. er zijn altijd voors en nadelen. er is bijna geen een stal wat aan al je wensen voldoet en daarom moet je goed nadenken voordat je iets overhaast beslist.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:41

Ik zou gaan voor de binnenbak Knipoog

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:18

lautje76 schreef:
Als ik je zo hoor (lees) heb je duidelijk een voorkeur voor stal V. Je geeft alleen maar argumenten tegen stal Y.
Denk dat je de keus dus eigenlik al gemaakt hebt.

Ik denk dat dat ook komt doordat ze op stal V staat, en weet hoe het daar is.
Stal Y is nog onbekend.. dus ook nog geen positieve ervaringen..

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:51

Aan de ene kant heerlijk beter dat je lekker buiten kan rijden en dat ze overdags buiten staat maar je moet ook denken vindt jij het wel fijn in de zeik regen rijden zei staat nu ook al zolang we dr kennen niet buiten swinters! En ja die weg is klote weet t !! scheit dr ook bagger haha Clown !
Maar tog zou ik voor die 30 euro verschil mn binnebak niet opgeven en kwa zomers land sta je op V beter kwa land dan op Y beter grasland kwa voeding bewerking etc. kan je niet hebben als op V! Y doet er vrij wienig aan kwa bemesting etc.

En ze valt al zo snel in dus het is wel lekker dat je bij V meer voer (krachtvoer )hebt dan bij Y en als je dan nog extra moet gaan halen dan is die 30 euro verschil ook zo weg…. Je gaat gelijk de winter in dus gelijk die kou je kan niet eens ff wennen aan af en toe een bui nee straks krijg je in 1 x de volle laag! Ookal is het wel lekker dichtbij en je leert weer eens andere mensen kennen.. Wat ook weer een andeel is is 1 bak en manege lesse overdag.....

Denk dat ik je beslissing niet egt amkkelijker maak hiermee maargoed whahah Haha!

Suc 6 dr mee whahaha Huilen van het lachen ROFL

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:52

Sajnne schreef:
Aan de ene kant heerlijk beter dat je lekker buiten kan rijden en dat ze overdags buiten staat maar je moet ook denken vindt jij het wel fijn in de zeik regen rijden zei staat nu ook al zolang we dr kennen niet buiten swinters! En ja die weg is stinkmodder weet t !! scheit dr ook bagger haha Clown !
Maar tog zou ik voor die 30 euro verschil mn binnebak niet opgeven en kwa zomers land sta je op V beter kwa land dan op Y beter grasland kwa voeding bewerking etc. kan je niet hebben als op V! Y doet er vrij wienig aan kwa bemesting etc.

En ze valt al zo snel in dus het is wel lekker dat je bij V meer voer (krachtvoer )hebt dan bij Y en als je dan nog extra moet gaan halen dan is die 30 euro verschil ook zo weg…. Je gaat gelijk de winter in dus gelijk die kou je kan niet eens ff wennen aan af en toe een bui nee straks krijg je in 1 x de volle laag! Ookal is het wel lekker dichtbij en je leert weer eens andere mensen kennen.. Wat ook weer een andeel is is 1 bak en manege lesse overdag.....

Denk dat ik je beslissing niet egt amkkelijker maak hiermee maargoed whahah Haha!

Suc 6 dr mee whahaha Huilen van het lachen ROFL

De dikgedrukte punten zie ik alleen maar als pluspunten voor stal Y krachtvoer is immers geen dikmaker. zoals al eerder gevraagd, krijgen de paarden bij beide stallen overdag ruwvoer?

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:56

Ja maar dr staat bij stal V een lekker pak gras bij Y is dat niet zo staan ze erg schraal en lopen ze het land na 2 x regen helemaal kapot, bij V is het land super en zo veel dat ze omgeweid kunnen worden zodra er te kort is of het een zooitje wordt dan wisselen ze om de 3 weken even!

En V mest niet met troep gewoon pure strond ! en je kuil/hooi die ze eten is 9 van de 10 x ook van bemest gras

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:57

Ruwvoer 3 x daags alle 2

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:57

Maar ze krijgt nu al allemaal extra's maismeel etc. om op gewicht te blijven dus al haal je het krachtvoer weg merk je het gelijk !

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:00

Eigenlijk moesten de stallen wisselen van locatie dan stond je perfect Haha! ookal is dr overal altijd wel wat om over te zeiken ! Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:01

Sajnne schreef:
Ja maar dr staat bij stal V een lekker pak gras bij Y is dat niet zo staan ze erg schraal en lopen ze het land na 2 x regen helemaal kapot, bij V is het land super en zo veel dat ze omgeweid kunnen worden zodra er te kort is of het een zooitje wordt dan wisselen ze om de 3 weken even!

En V mest niet met troep gewoon pure strond ! en je kuil/hooi die ze eten is 9 van de 10 x ook van bemest gras

laten wij nou net een loonbedrijf hebben, en NEE goed hooi/kuil is niet van bemest gras. Gras wat bemest(kunstmest) is is namelijk gestresst gras. Het moet zo snel groeien dat het niet goed is voor paarden.

Als jouw paard 24/7 toegang heeft tot GOED kuil/gras dan maak je mij niet wijs dat ze zoveel krachtvoer nodig heeft om op gewicht te blijven.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:02

Caira schreef:
Sajnne schreef:

laten wij nou net een loonbedrijf hebben, en NEE goed hooi/kuil is niet van bemest gras. Gras wat bemest(kunstmest) is is namelijk gestresst gras. Het moet zo snel groeien dat het niet goed is voor paarden.

Als jouw paard 24/7 toegang heeft tot GOED kuil/gras dan maak je mij niet wijs dat ze zoveel krachtvoer nodig heeft om op gewicht te blijven.

Laat ik nou net loonwerkster zijn Clown

haha ik heb het ook niet over kunstmest maar koeienpoep

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 13:33

Pff ik heb hier geen verstand van San Huilen van het lachen
Wat ik wel weet is dat V altijd gras heeft staan zelfs nu nog nu der de hele zomer paarden op hebben gestaan.
Y daar in tegen het was niet eens meer groen zo kaal was het nu zit je dan wel tegen het einde van het seizoen.

Ik ga zo afbellen.
Weet alleen niet wat ik moet zeggen...

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:35

dat je je bedacht hebt ....

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 13:36

Hmja idd naja als ik daar echt wil staan ooit nog en ze laten me niet meer toe ga ik wel naar stef of smit Clown
ROFL

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:37

ja joh indd

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 13:38

Ben er klaar mee met dat gestres ik hou het lekker op me binnenbak kan ik teminste droog rijden.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:44

Ik snap eigenlijk niet waarom je het vraagt, want het blijft jouw keuze.

En vervolgens zeg je dat je in de regen gaan niet zo ziet zitten, en ook het voeren daar gaat niet zoals jij dat zou willen... Dan zou ik denken, als het alleen om de uitrijmogelijkheden gaat, blijf lekker op je eigen stal, waar je je binnenbak hebt en klaag niet over dat donkere stukje. Je hebt je licht aan en je zit op een brommer, dus je bent vast snel weer in 'de bewoonde wereld' Knipoog

En als je wil buitenrijden zoek dan iemand met een trailer (of misschien heb je die zelf wel?) en ga 1x in de maand lekker met de trailer ergens heen!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 13:53

Pff net afgebelt Go jij! Go jij!

Neonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:15

Ik zou overstappen naar Y, als je je dan onderweg veiliger voelt lijkt mij dat beter.
Verder zijn goede uitrijmogelijkheiden wel een voordeel!
En over dat voeren, kan je daar dan niet over praten? Eventueel met extra bijbetaling voor vaker voeren o.i.d.
Veel succes nog met je keuze!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:44

Zonde hoor, dat je hebt afgebeld. Bij stal Y kon je paard lekker elke dag naar buiten! Het welzijn gaat voor de luxe vind ik. Je wordt dan misschien af en toe nat, maar als je daar tegenover een gelukkig paard zet die dagelijks naar buiten kan zou ik het wel weten.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:30

bij stal V staat haar paard toch ook elke dag buiten? of heb ik ergens overheen gelezen?