Stro-korrels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

madamX

Re: Stro-korrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:38

Er zijn meerdere leveranciers, maar als je een betrouwbare zoekt moet je naar Maaseik gaan, firma Leyen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:57

.. alwaar op de site althans géén strokorrels staan.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:23

madamX schreef:
Er zijn meerdere leveranciers, maar als je een betrouwbare zoekt moet je naar Maaseik gaan, firma Leyen.

Dat is de beste in heel de omtrek van Duitsland, Nederland en natuurlijk Belgie. Hij heeft alles op gebied van dierenvoeding en bodembedekking.

Ik haal daar een strokorrel van een merkloze merk :D . Het bevalt na 7 maanden nog steeds super.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:25

Jannepauli schreef:

Tsja, het zijn harde werkers en geen mensen die achter een buro hun site een keer bij werken. Adverteren doen ze haast niet, omdat ze een zeer goede naam hebben en de mensen komen wel. Mond op mond reclame is nog altijd de beste reclame!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:13

Ik merk het alleen maar op, en spreek geen waarde-oordeel uit over deze mensen.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:21

PhiaBink schreef:
Jannepauli schreef:

Tsja, het zijn harde werkers en geen mensen die achter een buro hun site een keer bij werken. Adverteren doen ze haast niet, omdat ze een zeer goede naam hebben en de mensen komen wel. Mond op mond reclame is nog altijd de beste reclame!!

Zo ken ik nog wel een zeer goede betrouwbare leverancier, in Nederland en Duitsland, maar ik dacht dat TS in Belgie woont vandaar mn verwijzing naar een betrouwbaar, goed adres dáár.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:59

Ik heb een goot tussen mijn 2 stallen, die afloopt naar een goot naar buiten. De put ligt echter veel te ver weg, waardoor de urine niet uit de goot loopt. Het blijft dus in de goot voor de stallen staan (en dat stinkt).

Zijn strokorrels ook geschikt om bijvoorbeeld IN de stallen in de goot te gooien?
Vallen ze dan vanzelf uiteen? Of moet er echt een paard overheen lopen?

Nemen ze meer vocht op dan zaagsel?
Ik heb namelijk ook zaagsel in de goot gegooid, maar dan krijg je dus een goot met nat zaagsel en alsnog een laag vocht. Als ik het zaagsel namelijk uit de goot wil trekken, zakt het vocht (lijkt het) weer tussen het zaagsel uit. Het zaagsel neemt dus niet al het vocht op in de goot, terwijl de goot wel boordevol zaagsel ligt.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:11

volgens mij helpt dit wel,
als je gewoon 1 of 2 zakken koopt kun je dit uitproberen!

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:02

krijg morgen mijn eerste hele pallet chopped strokorrels,
ben benieuwd,
had hiervoor eco bodem via de buren, maar pony at halve stal leeg,

moet nog wel effe nieuwe rubber matten kopen, zijn er een paar uit elkaar gevallen,
dus pas vrijdag of zo kan het erin,
vanaf 1 oktober zullen ze snachts niet meer buiten staan denk ik dus ik ben op tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:01

Hoi India, heb je al kokos besteld voor je buitenbak?

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:17

Hey India,
Je zult merken dat ze van de chopped een stuk minder eten.
Ik maak het wel nat (ja nog steeds) en dan is het zo uit elkaar gevallen...en dus wordt er niet van gegeten. Ik ben zeer tevreden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:20

En qua opname van vocht, maakt dat nog uit als je het vergelijkt met Ecobodem?
Ik ben weer bijna toe aan een nieuwe pallet en moet nog even kijken hoe en wat.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:25

Vochtopname is zeer goed.
Als ik 10 ltr water in de kruiwagen over de chopped gooi is het binnen no-time opgenomen. Het is dan een mooie verpulverde massa wat ik dan in de stal gooi.
Het grootste voordeel van de chopped vind ik dat ze veel sneller verpulverd zijn en dus niet worden gegeten. Ze zijn zachter en hierdoor vallen ze ook sneller uit elkaar al zou je het niet nat maken.
Alles is nog steeds te lezen op mijn site (incl.foto 's) via onderstaande links.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:07

diana1 schreef:
Vochtopname is zeer goed.
Als ik 10 ltr water in de kruiwagen over de chopped gooi is het binnen no-time opgenomen. Het is dan een mooie verpulverde massa wat ik dan in de stal gooi.
Het grootste voordeel van de chopped vind ik dat ze veel sneller verpulverd zijn en dus niet worden gegeten. Ze zijn zachter en hierdoor vallen ze ook sneller uit elkaar al zou je het niet nat maken.
Alles is nog steeds te lezen op mijn site (incl.foto 's) via onderstaande links.

Ik heb even in je topic gelezen en daarna de prijzen van Zeolite opgezocht. Klopt het dat je nu gemiddeld € 21 per maand kwijt bent aan strooisel? Dat valt zat mee! Ik ben tussen de € 20 -25 kwijt aan stro per maand in de winter.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:15

Ik ben gemiddeld 1 zak per week aan korrels nodig.
Per zak chopped van Zeolite betaal ik bij Fokkens € 4,20 want ik koop 60 zakken in 1 keer.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:45

heb nog geen kokos besteld, maar wil wel heel graag,
moet naar wateringen met de trailer,
dus kan wel even duren wanneer ik daar aan toe kom,
bak is inmiddels wel strak

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:28

Ben ik ook weer even. Afgelopen weekend de paarden weer een nachtje binnen gehad. Ze hebben er nu 3 nachten op gestaan en een paar keer overdag een uurtje ofzo. Dus nog niet zo heel erg lang. Misschien wel omdat het daardoor al een tijdje ligt, ik weet het niet, maar vind het nu wel wat muffig en stoffig (als ik het goed heb ligt het er nu een maandje of wat in).

Uitmesten kost me best veel tijd. Twee stallen heb ik zo klaar, die paarden mesten een paar hopen en dat schep ik er zo uit (urine moest ik eerste maand gewoon laten liggen, dus dat doe ik dan maar braaf). Maar paard nummer drie is denk ik aan het jongleren ofzo, want daar zijn geen mesthopen terug te vinden. Wel heeeeeeeeeel veel losse ballen door de hele stal verspreid. Ben dus heel veel tijd kwijt met zeven in die laatste stal.

Vanaf half oktober gaan ze s nachts op stal, dus dan ga ik echt iedere dag de stallen uitmesten. Hoop dat ik dan wat handiger word en het niet zoveel tijd meer kost.

gabriel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:35

PhiaBink schreef:
madamX schreef:

Dat is de beste in heel de omtrek van Duitsland, Nederland en natuurlijk Belgie. Hij heeft alles op gebied van dierenvoeding en bodembedekking.

Ik haal daar een strokorrel van een merkloze merk :D . Het bevalt na 7 maanden nog steeds super.

Hoeveel kilo zit daar in een zak en wat kost het daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:03

india schreef:
heb nog geen kokos besteld, maar wil wel heel graag,
moet naar wateringen met de trailer,
dus kan wel even duren wanneer ik daar aan toe kom,
bak is inmiddels wel strak

Ik ook nog niet, maar wil wel deze winter alvast de rollen halen, we houden elkaar op de hoogte ;)

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 00:09

gabriel2004 schreef:
PhiaBink schreef:

Hoeveel kilo zit daar in een zak en wat kost het daar?

Ik betaal 6.50 per zak van 20 kg.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:20

Heb toch maar even de natte plekken uit de stallen gehaald en nog een gietertje erover gegoten. Nu ruikt alles weer lekker fris en het stoffige is ook weer weg.

Ik vind trouwens dat mijn wedstrijdpaard op de strokorrels veel schoner blijft dan op stro. Met stro had ik toch altijd wel vieze plekken aan de benen (met deken op he, anders wsl nog meer vies), maar met de strokorrels heeft ie smorgens nog steeds blinkend witte benen. Echt heel fijn. Maar ook wel logisch, toen ik het nat eruit haalde, moest ik best diep graven. Met stro bleef het ook bovenop meer nat, bij de korrels zakt het echt naar de bodem.

Nu nog hopen dat het inderdaad voor mijn andere paard scheelt voor het hoesten. Maar zoals ik al schreef duurt het nog even voor we ze dagelijks snachts op stal zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:26

Phia, dan betaal je hetzelfde als merkkorrels, ik betaal omgerekend ook iets van 6 euro per pak.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:39

Mijn merk korrels zijn toch een stuk goedkoper dan ;)

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:59

prijs per kilo is nagenoeg hetzelfde ...
alleen is dan de vraag hoe lang doe je ermee, of: wat neemt het meeste vocht op.

jij had ervaring Diana met meerdere merken?

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:05

Ik heb ervaring met Ecobodem en Zeolite korrels.
Beiden nemen goed vocht op, merk geen verschil.
Ik vind de Zeolite "beter" omdat ze sneller uit elkaar vallen en daardoor wordt er niet van gegeten.