Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:25

Sterkte Belker, een van de grootste nadelen bij het hebben van dieren... de zorgen die je erbij krijgt.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:04

Sterkte Belker, erg verdrietig.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:13

Sterkte Belker

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:15

Och nee, wat verdrietig. De juiste keuze, maar zo zwaar...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:17

Sterkte Belker! Zo naar en zielig..

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:59

Heel veel sterkte Belker

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:01

Waardeloos Belker. Dikke knuffel! :(:)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 06:01

Veel sterkte Belker :knuffel:

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:39

Bedankt allemaal.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 16:49

Sterkte Belker, het is altijd rot om een dier te moeten laten gaan. Maak nog mooie herinneringen samen. :knuffel:

Vandaag eindelijk na 3 weken terug gereden. Ik heb Corona gehad en daarna was het vreselijk weer. :n Op zich kwam dit wel goed uit want ik voel mij nog steeds bleh.
3 weken enkel stallen gedaan en paarden op de weide gezet. Zij vonden het geweldig, ik iets minder. Weer ondervonden dat als ik niets samen met de paarden kan doen ik heel depressief wordt. Dan ben ik enkel bezig met het huishouden en heb ik geen me time. Ik heb echt het rijden nodig om mijn hoofd vrij te maken.

Gelukkig was mijn paard braaf. Mijn man heeft hem vandaag gekapt en beslagen maar die 2 samen ... Dat klikt echt niet. En ze versterken het echt bij elkaar. Bijna grappig om te zien. Hij wordt niet boos of roept niet maar heel zijn lichaamshouding schreeuwt 'ik vind jou niet leuk' waardoor mijn paard (die vreselijk gevoelig is) steeds keihard schrikt :\ waardoor mijn man inwendig nog bozer wordt....

Zijn paard heeft een heel ander karakter. Dat klikt dan weer niet mij. Ik kan alles met haar maar wat een tank. Hard in de mond en doof aan het been. Ok ze is nog maar net 4 maar mijn paard is veel zachter aan de hulpen en die heb ik ook opgeleerd. ( Beiden Freiberger)

Daarnaast nog 2 pony's waarvan er 1 binnenkort verkocht wordt. Zoontje van 7 rijdt niet graag dus dwingen doen we ook niet. Het is dan ook wat minder werk voor mij.

Zo weten jullie ook wat meer over mij :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:48

Herkenbaar, ik word ook niet leuker als ik lang niks met de paarden kan doen. Helaas zit rijden er hier nog altijd niet in, dus ik voel me nog altijd niet mijn normale happy ik zeg maar

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:37

Laibadji (pfff moeilijke naam :D) wat vervelend dat je zo ziek was van Corona.
Dan ben je inmiddels hard toe aan quality time.

Die verschillende karakters hebben we hier bij de Friezen. Maar merk wel dat de "lompe" wel steeds voorzichtiger en gevoeliger wordt.

Ook ik heb een bijzonder slecht humeur als ik niet aan rijden toe kom. Mijn vriend weet dat en vindt het belangrijk dat ik veel rijd. _O-

Hoop fikse buien gehad hier. Toch maar op de paddock gehouden.
Begin van de avond heb ik Tess met dubbele lijnen gelongeerd en mijn vriend heeft met Diekke grondwerk gedaan.
Daarna hebben we met de paarden een mooie wandeling gedaan langs landweggetjes en bos. Was wel ff lekker voor ons alle vier. :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:41

Wat jammer dat je zoon geen zin in het rijden heeft
Mijne helaas ook niet meer na het overlijden van zijn pony, dochterlief is wel fanatieker aan het worden, is alleen snel bang. Daarom galoppeert zij ook niet en ben ik er vandaag opgekropen na haar les. Instructrice was een half uur te laat ivm file waardoor er geen tijd meer was voor mijn les.

Er stonden overal pionnen waar zij dan doorheen moet sturen, maar waar ik dus ook volle galop doorheen kon. Ik was vergeten hoe snel en wendbaar die kleine pony's zijn ( kleine C pony) en waande mij weer terg in mijn ponytijd racend in een parcourtje. Qua lengte en gewicht pas ik er eigenlijk nog goed op ( is een 15 inch zadel, is dat vele lopen op werk toch nog ergens goed voor) En ik ben zo`n schijterd geworden de afgelopen jaren met rijden dus stond van mijzelf te kijken dat ik dit dan wel weer durfde.

Chagrijnig als ik niet kan rijden word ik niet, maar ik wil wel hele dag met ze bezig zijn al is het maar het stalwerk. Had ik vroeger nooit gedacht, toen reed ik meerdere per dag en was het gelukkigste als ik erop zat

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:00

Ik vermoed dat het wat te snel ging. Hij rijdt al sinds zijn 4 jaar. Hij wil wel nog is wandelen dus de oudste pony houden we. Die is de braafste. Ach we zien wel hij is 7 dus nog tijd genoeg ;)

Laibadji is een samentrekking van de eerste letters van de namen van mijn vorige paarden. Alleen ontbreken er nu al een paar. Het zou nu Laibadjitedgi moeten zijn _O-

Ik word echt gelukkig van rijden. Stallen alleen is niet voldoende.
Dinsdag een eerste les in schriktraining met mijn paard. Ik kijk er naar uit want hij heeft een heel klein hartje en denkt dat de wereld op zijn hoofd gaat vallen >;) :roll:

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:17

Ik vond de naam ook te moeilijk boemel :+ :D en ik zie dat hij er niet makkelijker op wordt hahahaha

Ik heb vandaag nog een rondje met de jongste en de pony gedaan. Hij is dan de hele tijd aan het zingen en grapjes aan het maken, ik kan daar zo van genieten!
En tuigje gepast! Moet nog even alles goed afstellen maar die van bijna 5 stond dus naast me niet geduldig te zijn dus dat komt van de week wel
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:20

Ik raak al chagrijnig als ik op een vrije dag niet gewoon even naar mijn paarden kan KIJKEN als ik daar zin in heb :')

Vandaag ook te weinig kijktijd gehad. Wel vanochtend wezen lessen (aan de hand) een eindje verderop op een pensionstal. Ik kende zo ongeveer niemand, maar iedereen wist wel wie wij waren :')

Quintanilla voor 't eerst alleen meegenomen aan de hand en ze was echt heel braaf.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:23

Hier vandaag alleen de stal werkzaamheden gedaan. Er waren veel meer buien dan ik had verwacht. En ook een behoorlijke wind.

Daarnaast moest ik nog naar een verjaardag en kwam er vandaag een tijdelijk logeerhond. De kennismaking ging super dus hij is gelijk gebleven. Hopelijk vinden ze snel een permanent huisje voor hem. Maar een mega schat is het wel.

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:27

Hier weinig met de paarden gedaan. Hopelijk morgen weer even. Van de week maar weer naar de bak en rijden.

Mooi tuigje Maartje, is dat een nieuw tuig?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:48

Was het bij jullie vandaag slecht weer? Hier was het goed. Zo'n en droog. Vriend heeft weides gesleept en mest gestrooid.

Maartje ziet er leuk uit! Mooie pony!
Belle_boef: jij bent nu opvanggezin voor de hond? Hij ziet er lief uit.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:00

Ahhh wat een leuke hond!
En knappe pony in t tuig!

Ik word ook chagrijnig als ik niet echt aan t werk kan met kaatje. Gelukkig kan ik m’n energie nu wel kwijt op het huis. Alleen m’n hoofd leeg maken gaat toch echt t best op de rug van een paard :)

Hier is het paarden deel nu bijna klaar :D
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:12

Laibadji schreef:
Was het bij jullie vandaag slecht weer? Hier was het goed. Zo'n en droog. Vriend heeft weides gesleept en mest gestrooid.

Maartje ziet er leuk uit! Mooie pony!
Belle_boef: jij bent nu opvanggezin voor de hond? Hij ziet er lief uit.

Klopt. Tot zich een nieuw baasje aandient of hun situatie verbeterd.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:32

Oh ik zou het heel lastig vinden om die terug af te moeten geven. :')

Dit is onze jongste hond
Afbeelding

En mijn paard
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:42

Wat een leuke pony Maartje.

Ik zie ook een leuke opvanghond. Dat komt wel goed verwacht ik. Gelukkig ben ik meer een kattenmens. :D

Mooi Marjan!

Laibadji, ik vind deze naam al moeilijk genoeg :D. Knap paard heb je!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:44

We hebben 2 jonge drukke honden. Beide een slagje kleiner. We willen zelf ook echt geen derde hond. Daar is ons huis niet groot genoeg voor. Maar om de eigenaren rust te geven en uit de brand te helpen is nu prima. En ik denk dat de hond goed tot rust komt en eventuele kijkers echt een beter beeld van hem krijgen want het is echt een goed opgevoede en lieve hond wat ik nu al zo snel gemerkt heb.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 22:01

Een tweedehands tuig Belker :) wel een goeie heb ik me laten vertellen, van het merk Zilco. Kunststof dus makkelijk poetsen :+

Dais lekker gelest, BB een logeerhond, hopelijk snel een fijn huisje!

Ik had vandaag weer zo’n drang om te rijden, kan daar dan echt oprecht verdrietig van worden dat het nu niet kan ;(