Kuikens
Hier geen haan bij 4 hennen, al wil ik wel eens wat bevruchte eieren onder een broedse hen leggen, maar nu nog niet. Maar nu heb ik dus het probleem dat 1 hen al een week heel hardnekkig broeds is en ik blijf haar maar van het nest halen, dat gewoon toegankelijk is voor ze om de eitjes te leggen. Van elke hen krijgen we nu dan ook elke dag een eitje, maar van deze dus niet ondanks ik de eieren elke keer weg haal. Als ik haar er dan afhaalde ging ze gelijk naar de andere 3 om even mee te lopen, maar even later zat ze dan al weer op het nest. Gisteren heb ik de hen dus maar opgesloten met alleen water en voer. Eerst was ze wat onrustig maar uiteindelijk ging ze eten. Nadat ik haar 6 uur op had gesloten liet ik haar nog even met de rest mee scharrelen voor het donker werd, maar vanmorgen bleef ze wéér zitten terwijl de rest al voor de deur stond voor voer.
Nu heb ik haar maar weer opgesloten met voer en water zonder een plek om te broeden, want ik ben gewoon bang dat ze zich anders doodbroed.
Wel een mooi plekje Lina, welkom!
Hier geen ervaring met keren maar ik snap dat je er ook niet te veel geld tegen aan wil gooien als je het huurt. Eventueel kun je er ook een lading grond over storten, het uitvlakken en inzaaien. Dan is het ook gelijk wat hoger. En misschien laten draineren, al is dat dus wel prijzig en volgens mij heb je geen aangrenzende sloot als ik het zo zie? Hier zit ik op klei/veen maar misschien is dat bij jou niet nodig. Alles groeit hier goed maar het is ook heel nat met weer dat wij gehad hebben en het land laat ik deels ook kapot lopen om het straks weer mooi in te zaaien.
Hier wil ik ook 2 camera's, vooral als mijn paardje drachtig word om het in de gaten te houden maar ook tegen dieven. Dus misschien 1 bij de voordeur en 1 bij de stallen. Het lijkt mij geweldig om op mijn werk even te kunnen spieken
Laatst bijgewerkt door Merexa op 09-03-20 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt