Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Joelle

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:34

zijn er hier ook mensen die de paarden ergens in een weiland hebben staan? wij hebben hier in de buurt een ontzettend mooi stuk die evt. te huren is maar dan moet er nog wel een stal op. hoe hebben jullie dat gedaan met water etc? waar sluit je die waterbakjes in de stal op aan.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:36

Is er hier iemand die een leuk woordje Pools praat/schrijft?

Joëlle waarom geen water uit een kuip?

_Joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:46

Caily schreef:
Is er hier iemand die een leuk woordje Pools praat/schrijft?

Joëlle waarom geen water uit een kuip?

omdat ik er dan een stal wil neerzetten (vergunning etc. moeten nog maar zonder water gaat het natuurlijk nooit door haha) met aparte boxen. ik kan moeilijk met 10 emmers water elke dag heen en weer lopen uit mijn huis daar naar toe :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:57

Ik nam jerrycans mee naar de wei, was inderdaad een gesleep maar anders had ik geen water.
Stal was bij mij een grote alluminium aanhangwagen voor achter de tractor.
Voor de banden had ik grote gaten gegraven zodat de bodem van de bak bijna op de grond lag.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:02

Caily,

ik heb een poolse jongen in huis, waar gaat het over?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:34

Is er nergens een put waar je een pomp bij kunt zetten Joelle?
Ik huur weide maar ook een mooie schuur met alle voorzieningen dus mijn bakken zijn op de waterleiding aangesloten. Buiten heb ik een verplaatsbare drinkbak staan die op een tuinslag zit dus ook continue water.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:21

Ik mag 3 hectare van de buurman gebruiken, daar is verder ook niks bij. Maar hij zei dat we wel een lange waterslang aan mogen sluiten op zijn buitenkraan dus dat is makkelijk.

Alleen wel een vraagje, zijn weide is aan 3 kanten "omheind" met een dikke rij bramen, daarachter draad, en aan een kant ook een beekje. Zouden jullie bang zijn dat de paarden door die bramen heen zouden gaan?

Ze zouden er dan alleen overdag een paar uur staan, met plenty gras. Aan de 4de kant zet ik dan stroomdraad, wat we bij ons thuis ook hebben en waar ze goed achter blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:26

Zeg Spatter, heb jij een redelijk goed afgesloten ruimte voor je paarden? Kinderen met kroep werden vroeger soms meegenomen in een badkamer waar een bad met heet water voor stoom zorgde. Als je zo'n ruimte hebt, zou je hem ook kunnen laten stomen, eventueel wat eucalyptus of andere kruiden die goed zijn voor de luchtwegen erin dampen maar. Ademen moet hij toch.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 18:07

Ik sleep ook met jerrycans naar alle weien. Alleen thuis heb ik gewoon een kraan/waterslang.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:58

Libera schreef:
Ik mag 3 hectare van de buurman gebruiken, daar is verder ook niks bij. Maar hij zei dat we wel een lange waterslang aan mogen sluiten op zijn buitenkraan dus dat is makkelijk.

Alleen wel een vraagje, zijn weide is aan 3 kanten "omheind" met een dikke rij bramen, daarachter draad, en aan een kant ook een beekje. Zouden jullie bang zijn dat de paarden door die bramen heen zouden gaan?

Ze zouden er dan alleen overdag een paar uur staan, met plenty gras. Aan de 4de kant zet ik dan stroomdraad, wat we bij ons thuis ook hebben en waar ze goed achter blijven.

Hangt een beetje van je paarden af, de ene doet het wel en de andere niet. Hier banjeren ze wel door lage bramen heen, maar heb ook overal schrikdraad staan.

Water brengen we hier met 1000 liter tanks naar de wei.
Heb er dan 2 op een aanhanger staan met een grote drinkbak met vlotter ernaast

Afbeelding

Thuis stroomt er water door de wei voor het grootste gedeelte van het jaar dus daar is dat niet nodig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:26

_Joelle schreef:
zijn er hier ook mensen die de paarden ergens in een weiland hebben staan? wij hebben hier in de buurt een ontzettend mooi stuk die evt. te huren is maar dan moet er nog wel een stal op. hoe hebben jullie dat gedaan met water etc? waar sluit je die waterbakjes in de stal op aan.

Eerste vraag of er een stal gebouwd mag worden.vergunning krijg je zelden. Ligt t aan een huis vast of echt in t veld? Meestal mag er niks op komen te staan
Ik heb een waterput en benzinemoor en ibc vaten. In de winter sleep ik met jerrycannen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:44

Ik moet al 7 jaar mijn waterbakjes aansluiten.... := Tot nu toe doe ik het voornamelijk met regenwater (gewoon onder de regenpijp van het dak van de stal van die grote houten regentonnen) en als het vriest neem ik water mee in jerrycans.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:53

waterbakjes.
De eerste investering hier was een verwarmde waterbak. Zo blij mee! Ik sjouw en bikkel nooit meer met water. Zal nooit mijn bevroren handen vergeten, in de kruipruimte met een fohn en niemand thuis. Ook de stress bij een eigenaar vd wei, die zou mijn jerrycans vullen voor me bij vorst en dan was t niet gevuld.... Of de waterbak op de ijslanderwei. En dat mensen hun beurt met een korreltje zout namen. Voor 12 paarden water uit de put sjouwen. Nee, ik heb geloof ik wel een watertrauma en dat moest echt als eerste in orde zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:33

Ik ben gisteren bij de horsemandays geweest spatter :+
Vond het eigenlijk heel leuk, al was de show eigenlijk naar verhouding veel te duur.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:50

Mag ik mij hier ook melden? Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht met wat grond erbij en nu woont mijn dynamische duo in de achtertuin. :D

Merk dat ik het echt nog wel een beetje spannend vind. Zo weigerden ze de eerste dagen te drinken, zenuwslopend! Gelukkig gaat nu alles z'n gangetje, behalve dat na de regen van gisteren mijn wei echt te nat is.

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:21

Helaas geen afgesloten ruimte om een paard te stomen.

Azmay wat leuk, heb je niet gezien :\
Ik vond het gisteren wat karig wat betreft wedstrijdonderdelen.
Extreme trail was alleen een paar lessen dus weinig te zien en verder alleen dressuur WE.
Nog iemand die probeerde een paard te laden , wat niet lukte omdat het paard duidelijk geen zin had en de demonstratie vond ik dus waardeloos, had het dier er zelf allang op gehad.
Wel een leuke demo over een paard zijn bewegingen, paard in de ring met botten opgeschilderd.
De avondshow was geinig voor iemand die weinig van paarden kent , maar volgens mij zaten er vooral mensen op de tribune die zelf ook wel wat kennen .
Ik was in ieder geval alleen onder de indruk van de eerste ruiter, de WE kampioen.
Was blij met mijn vrijkaartje, vond het echt geen 19 euro waard.

Wel een paar teugels gekocht en een halsring.
Heerlijk gegeten daar :9 , kreeg het niet eens op.

flew welkom :wave: , mooi plekje heb je!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:35

spatter schreef:
Helaas geen afgesloten ruimte om een paard te stomen.

Azmay wat leuk, heb je niet gezien :\
Ik vond het gisteren wat karig wat betreft wedstrijdonderdelen.
Extreme trail was alleen een paar lessen dus weinig te zien en verder alleen dressuur WE.
Nog iemand die probeerde een paard te laden , wat niet lukte omdat het paard duidelijk geen zin had en de demonstratie vond ik dus waardeloos, had het dier er zelf allang op gehad.
Wel een leuke demo over een paard zijn bewegingen, paard in de ring met botten opgeschilderd.
De avondshow was geinig voor iemand die weinig van paarden kent , maar volgens mij zaten er vooral mensen op de tribune die zelf ook wel wat kennen .
Ik was in ieder geval alleen onder de indruk van de eerste ruiter, de WE kampioen.
Was blij met mijn vrijkaartje, vond het echt geen 19 euro waard.

Wel een paar teugels gekocht en een halsring.
Heerlijk gegeten daar :9 , kreeg het niet eens op.

flew welkom :wave: , mooi plekje heb je!

Het was inderdaad wel vrij basis maar het shoppen was niet duur en het was allemaal wel aardig. Vond de calnifornische ruter die buiten reed fijn uitleggen en heb zelfs iemand van parelli gezien die wil wèl leuk vond itt wat ik tot nu toe allemaal gezien had. Die met de botten heb ik ook even zitten kijken maar daardoor miste ik dat gave in de andere bak omdat er niets van het schema klopte :')
Die wereldkampioen reed inderdaad heel fijn, maar de show was flink langdradig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:17

Wat jammer dat het zo tegenviel

is stomen met etherische olie geen optie, in Kelpen kun je dat laten doen Spatter, bij Simikur, ooit gedaan bij mijn vorige paard die bronchites had, kwam een hoop slijm en snot uit ineens

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:21

Lynn_Nikita schreef:
Wat jammer dat het zo tegenviel

is stomen met etherische olie geen optie, in Kelpen kun je dat laten doen Spatter, bij Simikur, ooit gedaan bij mijn vorige paard die bronchites had, kwam een hoop slijm en snot uit ineens

Het dag programma vond ik wel leuk, daar ga ik volgend jaar nog eens voor als het dan weer is :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:44

Volgende keer ga ik op zaterdag of zondag, dan zijn er meer en leukere wedstrijdonderdelen. :j

lynn ga ik eens opzoeken!, bedankt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:15

Ik heb het zelf eens laten doen, paard werd in een stal gezet en kreeg een soort kap om die aan een halster zat en kreeg zo 9 tijd weet ik niet meer 15 min gok ik) stoom en kruiden daardoor via een slang
volgens mij heb ik zelfs nog ergens een onduidelijke foto

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:16

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:18

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:07

Ik had inderdaad hun website al gevonden, krijg alleen altijd de kriebels als ze zo moeilijk doen met consulten enzo.

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:30

Vandaag het strand eens op een andere manier bekeken

Afbeelding

Afbeelding

Waarschijnlijk hadden de beestjes wel wat beters te doen

Afbeelding