Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Caily schreef:En hooi opslagMaar volgens mij stond die keuze van Abby al vast?
Anke, nee, mijn jongste heeft dat van dr moeder. Zij is nu de baas dus de oudste volgt braaf, mega handig.
Je schijnt het te kunnen leren trouwens, mest op de plek van de keuze op een hoop gooien, en ze vullen het zelf aan. Dat klopt ook wel, heb ik al meerdere keren op stal geprobeerd en bij alle merries gelukt. Bij ruinen is het lastiger heb ik het idee. Hengsten zijn dan wel weer erg netjes. Geen idee hoe dat kan.... (alleen kunnen die niet in de hoek plassen natuurlijk)
Caily schreef:Haha heeeel herkenbaar. Daarom zweer ik bij verharding. Zand is ook niet altijd alles.
DubbelDun schreef:Ja, is hier ook. Boer die stopt met bedrijf moet de schuren slopen en mag dan 2 a 3 huizen er voor terug bouwen. Kassa, als je weet dat een huis hier minstens 750K kost.
Gevolg: verstedelijking van het buitengebied en het trekt mensen die niet tegen mestlucht kunnen en ageren tegen hanen en blatende schapen...
fokfanaat schreef:combinatie rijbak en paddock zou ik niet aanraden, of je moet heel secuur zijn in het weghalen van de mest, maar dan nog wordt een paddock veel natter.
de bak is hier altijd goed te rijden, hele winter door, de paddock is sommige tijden erg nat.
en dat is precies hetzelfde gemaakt, alleen zitten er vlokken in de bak. Maar door het aanlopen en de mest is de afvoer van het zand een heel stuk minder geworden