Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
granu schreef:PhiaBink,
klimaat is dus de reden voor u, u zal dan waarschijnlijk kunnen uitleggen waarom de ene wel een probleem heeft en de andere niet in eenzelfde streek.
gebruikt u dezelfde korrel als 9 jaar jaar terug?
Suzan1 schreef:dus je gooit een schoon papzooitje bij de stallen in (die mogelijk op dat moment te droog is) of zie ik dat verkeerd?
cremellogek schreef:Ik heb elke dag de natte plekken eruit gehaald en elke dag de hele bodem omgekeerd/omgewoeld. Maar nu merkte ik dat als ik het had uitgemest, en ze er 1 nacht in geslapen had, dat het dan al weer een koek was. De veerkracht was er gewoon helemaal uit ofzo.
Daarnaast heb ik nog een stal die er wel redelijk goed uit ziet en eentje die denk ik komend weekend ook helemaal leeg moet.
Ik had dus van dolsma een pallet met 65 zakken van 15 kg, die eigenlijk een beetje lijken op de chopped versie van zeoliet als ik de foto's vergelijk. Er zit veel poeder in de zakken, en in veel zakken ook al kleine koeken. In sommige zat zelfs schimmel.
madamX schreef:Verschillende merken, verschillende productieprocessen en verschillende gebruikers levert verschillende ervaringen. Ik heb goede ervaringen met agrifirm, dolsma en cova pellets en zeer slechte ervaringen met strovan en zeoliet. Slechte ervaringen bedoel ik mee; niet nakomen van afspraken (levertijden en prijzen), geen service (niet willen leveren van kleine aantal zakken en/of niet terug willen nemen van zakken), prijs/kwaliteit verhouding, bijmenging van andere stoffen (bv klei waardoor het een plakkerig zooitje wordt), erg stoffig, schimmelvorming. Met goede ervaringen bedoel ik het tegenovergestelde van wat ik net vermeldde. Misschien is het beste te doen als wat verschillende hier al deden; het uitproberen van verschillende merken, en pas dan conclusies trekken. Er zijn heel goede korrels op de markt (en dat maakt het fenomeen korrels als bodembedekking erg goedkoop en goed) maar er wordt ook regelrechte rotzooi verkocht.