het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:55

Afbeelding

We hebben deze!

Sterkte Belker!

Belker

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:50

Ziet er goed uit.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:04

Wow Marjan wat een avontuur!

En dat kalfje zeg, wat een schatje!

Las nog wat over een gevaarlijk paard, altijd zonde!

Gisteravond checkte ik het weer, zou droog blijven de nacht en warm. Enkele druppels in de ochtend. Ik werd wakker om 0745 en het goot! In de auto gesprongen en Doortje een deken op gedaan. Zelf nat tot ja, m’n onderbroek?? En toen mocht ik nog gaan werken..

En nu is het verder al de hele middag mooi weer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:16

@marig: dat is wel waardeloos als je ze dan niet aan huis hebt staan.

Ik heb geprobeerd om mijn Muckboots weer waterdicht te maken, maar de slijtage/kiertjes is té erg ;( Dus ik moet aan nieuwe laarzen. Geen gewone rubber laarzen, die zijn me te zweterig.
Wat hebben jullie wat goed waterdicht is en halfhoog??

Dit lijkt me wel wat
https://www.agradi.nl/penelope-outdoorl ... uin-39.htm

Ik zie bij bepaalde laarzen staan dat ze 'waterbestendig' zijn en ik heb ze toch wel graag echt 'waterdicht'!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:49

Ik heb de Horka Greenwich kort in het blauw! Is zo ver ik weet waterdicht. De voet iig wel! Kan er zo mee door plassen stampen met de paarden!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:57

Ik heb laarzen van de welkoop, weet t merk zo niet maar zijn net sloffen en loop er elke dag mee door de zooi :')

Hera nieuw hoofdstel gegeven
Afbeelding
En nieuwe vliegendeken
Afbeelding
nu ben ik arm..
En met dr gewandeld ze is poepie braaf!
Afbeelding

Vind t wel vies benauwd buiten dus ff uitzweten op het terras met limonade en een kat op schoot

Afbeelding

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:59

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:07

Ik heb laarzen besteld bij een online vissers kleding bedrijf. Half hoog, leer , waterdicht, gevoerd en met veiligheidsneus

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:36

@manzano: die laarsjes zien er uit als Uggs en ik had niet verwacht dat die waterdicht zouden zijn.
@lyn: goede tip, ik zal er eens op googlen.
@marjan: mooi hoofdstel. Laarzen klinken als die van Manzano.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:05

Marjan wat heeft ze toch een fijne uitstraling.

manzano schreef:
Ik woon echt in deze laarsjes. Niet verwacht, maar top warm en waterdicht
https://www.agradi.nl/hkm-laarzen-davos ... jnrood.htm
Zijn misschien lager dan je zoekt alleen.

Ik heb ze ook en erg blij mee.
Maar toch als ik er me door nat gras loop lekken ze door. Loop ik door een plas gaat het goed.

Ik ga nu de 3e winter in met laarzen van cranenbroek.
Zijn gevoerd maar niet echt heel warm
Zool is niet geweldig maar zelf een zooltje er in en ze lopen prima.

Had voorgeen de dunlopp winterlaarzen en hoopte daar elke keer de winter mee door te komen.

Deze heb ik ook nu aan met de draad verzetten en trek daarna wel weer gewone stalschoenen aan

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:29

Oh dat is gek. Heb ik gelukkig niet in nat gras.
Ik had ze ook niet waterdicht verwacht dus een keer in de aanbieding voor 30 euro gok genomen. Heb nu nog een paar erbij. Maar zet er regelmatig de tuinslang op om mijn eigen voetjes af te spuiten :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:37

DubbelFun schreef:
@manzano: die laarsjes zien er uit als Uggs en ik had niet verwacht dat die waterdicht zouden zijn.
@lyn: goede tip, ik zal er eens op googlen.
@marjan: mooi hoofdstel. Laarzen klinken als die van Manzano.

Deze heb ik, vallen bij mij vrij ruim
https://www.westvoorn.nl/safefeet-monza ... pIQAvD_BwE

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:17

iemand tips??
Ik heb dus schaduwdoek tussen 4 stuks, 4 meter lange palen, Die stonden perfect stevig maar nadat de buurman alle boomstronken eruit heeft gehaald en daarbij dus ook de weilapalen en schaduwdoekpalen heeft omhoogewipt is het 1 mulle ondergrond geworden, een groot deel van de weipalen staan vrij los maar vooral mijn schaduwdoek frustreert mij enorm.

De schaduwdoekpalen ( stonden iets schuin naar buiten gesteld om het doek ook op spanning te houden) trekken zichzelf weer terug schuin naar binnen en daarna hangt het doek hartstikke slap.

Het zijn 4 meter lange palen, ze staan ruim 5 meter uit elkaar, 85 cm diep ( grondboor is niet langer)

1 dwarsbalk ertussen wordt lastig in die maat, ik heb ze in ieder geval nog niet gezien, zou 2 balken aan elkaar stevig genoeg zijn?

Beton eromheen storten wordt wel heel veel beton ben ik bang om het echt stevig te krijgen Ik ben bang als ik nu beton eromheen stort het alsnog gaat schuiven. Wordt ook vrij prijzig ben ik bang want met 1 zakje per paal red ik het niet

Rondom de grond aantrillen? Moet ik een trilapparaat huren en is dat dan wel voldoende?

Zie ik soms een andere simpelere oplossing over het hoofd?
Behalve de buurman maar een oplossing laten bedenken. Ik had namelijk nergens problemen mee totdat hij besloot alles eruit te trekken waardoor dus ook aan mij kant van het perceel alles omhoogkwam

De gaten in mijn rijbak heb ik nu met heel heel veel slepen en een hark recht gekregen, dat was een maanlandschap door het weghalen van die stronken

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:44

Een grondboor met verlengstukken huren zodat de palen dieper kunnen staan?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:46

Bedanktvoor het meedenken!
Ze staan nu op 85 cm diep, doek hangt nu op 3.10 hoogte. Iets dieper kan misschien met een verlengstuk maar max 50 cm ivm hoogte van het doek. Anders raken ze het. Ook vondikeen normale lengte grondboor 12 cm al een uitdaging, waar vind ik nog 1 langere die ik kan huren?

Oe.... als ik nu eens nog een paal van 4 meter lang ertussenin plaats en daar 2 dwarsbalken tegenaan maak ?? zoiets ... |-|-|
Dan passen de dwarsbalken wel (2.65 mtr per kant)

De andere 2 palen staan wel stevig, alleen de 2 bij de grensafscheiding staan los.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:49

Dwarsbalken met 4 meter overspanning kan wel, maar met schoren en een lap joint. Ik weet de Nederlandse term daar niet voor, zal wel iets heel voor de hand liggends zijn :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:06

Ik zou t gat uitgraven, paal ondersteunen met balken. Gat vol water gooien, zand er in. Wachten tot water weg is en herhalen. Meestal heb je dan weer compacte stevige grond. En anders een gat maken en paar zakken snel beton in. Is ook wel zo gedaan.

Wel dan paal er gelijk in anders is je beton hard voordat je met je ogen knippert :')

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:45

@Balko, wat een domper voor je zeg!
:(:)

@boemel, oe zoiets staat hier ook nog op de wensenlijst maar vindt ze zo duur :=

@marjan, Hera is goed verwend :D
Jammer voor je portemonnee alleen :=

@LN, hoe was je dagje strand?
Wel balen dat je zoveel schade en gedoe heb door je buren. Hopelijk kan je alles herstellen!

Hier ook de HKM Davos laarsjes.
Met plassen stampen geen problemen maar door nat gras lopen idd licht vochtige natte grote tenen :D
Maar ze zitten zalig!

De ruin is vandaag op pad naar het bos geweest met mn verzorgster en ik ben met de merrie een staprondje gegaan terwijl mijn man een uurtje mee ging wandelen.
Alles weer beweging gehad dus :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 23:25

Ik zou niet werken met beton. Rot je paal heb je daar dat beton nog in de grond zitten.

Je zou ze evt. Net als een tent kunnen schoren met flink stevige draad of met eenhoornen paal schoren net als bij omheining gebeurd. Moet je alleen geen struikelgevaar krijgen voor je paarden. Of veelvuldig het stuk steeds onder water zetten zodat de grond weer inklinkt.

Ik heb outdoorlaarzen van horka. Gaan met geluk 2 winters mee. Dat scheurt het leer en zijn ze niet meer waterdicht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 08:45

Ik was nu al dagelijks grond aan het aanstampen maar als het iets waait komt er behoorlijke druk op het doek te staan en bewegen de palen mee. Het gat was dieper dan 3 meter wat hij gemaakt heeft dus tot die diepte is het losse zand nu. Schoren schuiven ook weg ben ik bang.
Ik ben nu aan het denken om een 3e paal in het midden te zetten en daar links en rechts van een dwarsbalkje en ipv doek aan de achterkant wat ik nu heb, daar damwand of hout te plaatsen. Dan is het ineens een achterwand geworden en dus ook steviger. Het dak kan ik helaas niet anders dan doek omdat het verwijderbaar moet zijn als ik ooit met groot verkeer erdoorheen moet

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 09:04

Lynn_Nikita schreef:
Ik was nu al dagelijks grond aan het aanstampen maar als het iets waait komt er behoorlijke druk op het doek te staan en bewegen de palen mee. Het gat was dieper dan 3 meter wat hij gemaakt heeft dus tot die diepte is het losse zand nu. Schoren schuiven ook weg ben ik bang.
Ik ben nu aan het denken om een 3e paal in het midden te zetten en daar links en rechts van een dwarsbalkje en ipv doek aan de achterkant wat ik nu heb, daar damwand of hout te plaatsen. Dan is het ineens een achterwand geworden en dus ook steviger. Het dak kan ik helaas niet anders dan doek omdat het verwijderbaar moet zijn als ik ooit met groot verkeer erdoorheen moet

En het doek eraf halen en volgend jaar weer terug hangen. Dan kunnen de palen zich vastzetten. Heb je alleen komende tijd geen schaduw plek daar

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 09:20

Is het niet mogelijk het schaduwdoek op een andere plek terug te laten komen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 09:44

Hilary schreef:
Dwarsbalken met 4 meter overspanning kan wel, maar met schoren en een lap joint. Ik weet de Nederlandse term daar niet voor, zal wel iets heel voor de hand liggends zijn :+

Halfhoutverbinding ;)
Bovengenoemde kan, maar persoonlijk zou ik er een ijzeren buis achter zetten en deze met buisklemmen vast zetten. Dan kun je de palen ook makkelijk wat bijstellen als dat nodig is.
Schoren aan de zijkant is een goed idee en ipv hout kun je dan ook kunststof touw gebruiken of staaldraad met een spanner.

De aarde weer stevig krijgen is iets van de lange adem vrees is óf een trilapparaat huren.

Qua laarzen wil ik echt rubber, maat wel de steviger soort én gevoerd, dingen met leer, veters of andere sluitingen zie ik niet zitten (instappen en klaar :) ) en ik draag ze niet vaak alleen als ik in een plas moet staan om die leeg te pompen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 09:58

Balko schreef:
Is het niet mogelijk het schaduwdoek op een andere plek terug te laten komen?

Over die hele lengte waar ik schaduw nodig heb heeft hij gewoeld, zijn 150 meter lang

Citaat:
En het doek eraf halen en volgend jaar weer terug hangen. Dan kunnen de palen zich vastzetten. Heb je alleen komende tijd geen schaduw plek daar

Ik heb het nu juist als tussenoplossing want ik ga nog 50 mtr haag planten voor de inkijk en schaduw maar dat kan pas in het najaar geplant worden

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 10:02

Lynn_Nikita, ik vrees toch beton als je het voor nu echt stevig wil hebben.

DubbelFun, voor die enkele keer zou ik het gewoon bij een paar simpele rubber laarzen houden. Scheelt een hoop geld. Een paar goede dikke sokken er in.

Aah arme Mirtje.
Ze heeft een behoorlijke reactie op de enting van afgelopen vrijdag ;(
Het zit het dier ook niet mee.
Afbeelding

Ik heb Traumeel gesmeerd en ga straks even koelen. Iemand nog tips of hier ervaring mee?
Ze oogt verder niet ziek.
Ik heb haar net rode bietjes gegeven voor de goede doorbloeding, maar ze wil ze niet :(