Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fleuribelle schreef:xXutopiaXx schreef:Wat is het weer zalig weerHier gisteravond ook een klein buitje gehad
![]()
Met al het zonnige/droge weer de komende dagen, wat zouden jullie doen? Wachten met (kunst)mest en/of zeeschelpenkalk, of gewoon uitstrooien en wachten tot 't ooit weer gaat regenen?
Dat beter voor jezelf zorgen klinkt wel bekend jaZij gaan ook vaker naar de tandarts dan ikzelf de afgelopen jaren
Waar ik overigens wel verandering in probeer te brengen
![]()
Als je het land gaat kalken dan moet je ongeveer een maand wachten met bemesten. Anders reageert de mest met de kalk en heeft het geen nut. Kalken kan nu nog wel.
Karin_deB schreef:Olympia96 schreef:Ik pas ook in jullie rijtje Utopia en Robijntjah![]()
![]()
Wie heeft er ervaring met lava spul op de wei brengen? Ik zoek naar pro’s en con’s
Volgens mij heb ik dat vorig jaar gedaan en het deed bij mij vrijwel niets tegen mos, onkruid e.d.
Prairy schreef:Voor degenen die grond hebben laten keren, hebben jullie een prijs daarvoor? Mijn graafmeneer gaat uiteindelijk ook mijn track keren en ik ben benieuwd hoeveel jullie betaald hebben en hoe lang ze ongeveer bezig geweest zijn.
Voor een stukje van zo'n 100m2 (denk ik, maar ik kan afstanden ondertussen lastig inschatten heb ik gemerkt) dacht hij 1-2 uurtjes bezig te zijn. Denk dat hij met de track zo'n 2 dagen bezig zal zijn, zal iets van 1000 euro zijn voor 175 meter lang en 3-4 meter breed.
xXutopiaXx schreef:Oh lava! Helemaal overheen gelezen! Hebben wij vorig jaar over het land gedaan... gras had moeite om dicht te groeien, maar daar is nu niets meer van te zien!Wat ze zeggen dat ook een van de uitwerkingen van de lava is: dichtere grasmat!
Ik heb er absoluut geen spijt van in ieder geval, en zou het zo weer doen.. we hebben nog een beetje over en dat gaan we over de andere wei doen