Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:05

Heerlijk Maartje.
Tandartsen, mag ik me aansluiten. Echt een drama, ik rij ook 1,5 uur naar mijn tandarts waar ik al 25 jaar af en aan kom. Ook ik moet een afspraak maken.

Ik ben palen aan het verplaatsen en plaatsen. Er komt een track om de wei. Nog een stuk of 4 te gaan. Maar ik moet elk half uur stoppen ivm mijn slechte lijf. Ach, de zon schijnt en ik ben lekker buiten bezig. Dat ik onder de pijnstillers zit, vergeet ik even.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:08

Fleuribelle schreef:
xXutopiaXx schreef:
Wat is het weer zalig weer <3 Hier gisteravond ook een klein buitje gehad :D

Met al het zonnige/droge weer de komende dagen, wat zouden jullie doen? Wachten met (kunst)mest en/of zeeschelpenkalk, of gewoon uitstrooien en wachten tot 't ooit weer gaat regenen? :P

Dat beter voor jezelf zorgen klinkt wel bekend ja := Zij gaan ook vaker naar de tandarts dan ikzelf de afgelopen jaren _O- Waar ik overigens wel verandering in probeer te brengen :=

Als je het land gaat kalken dan moet je ongeveer een maand wachten met bemesten. Anders reageert de mest met de kalk en heeft het geen nut. Kalken kan nu nog wel.

aanvullend zou 'k gaan mesten als er regenweer voorspelt is, niet bij zonnig weer. Ik zou teveel schrik hebben dat m'n gras verbrandt.

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:13

Idd, ik ga ook pas mesten als er een paar dagen regen is. Zodat het goed de grond ingaat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Hier is ook wel eens gemest als ze regen hadden voorspeld die dan uiteindelijk niet kwam, maar nooit verbrand.

neile

Niet bij zonnig weer mesten nee. Zelf doe ik het niet, ik gebruik de paardenmest, zo is de cirkel rond.

Robijntjah, toch maar goed opletten met je hand. Al is het wel herkenbaar, ik buffel ook maar door maar oei, mijn paard lijkt haar vel samen te trekken als ik ze aanraak. Osteo erbij!
Ik ben zelf nu laatst voor de eerste keer in mijn leven naar de osteo gegaan. "Ik ga dit en dit bij u doen en dat is daarvoor" - "jaja ik weet dat van bij de paarden" (maar zelf dus nog nooit geweest).

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:32

Ik had een hele fijne osteo maar die is echt buiten de regio verhuist..... Nu kom ik af en toe bij Jannet van Wijk, fijne fysio plus die erg gericht is op het paardrijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:36

Net met 2 emmertjes handwarm water en een zachte doek maar bij Peppy aan de slag gegaan. Hij wilde hem niet laten indalen, maar de rest kon ik wel makkelijk schoon maken.
Ik zag ook dat ie op zijn rechterkaak een fikse verdikking had zitten, maar het was hard en ik mocht er gewoon in knijpen zonder reactie. Dus het lijkt me geen ontsteking, eerder een vreemde vergroeiing, maar ik heb het niet eerder gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:39

Een hematoom kan ook echt best hard zijn weet ik dan wel weer uit eigen lijfelijke ervaring _O-

Het is weer zo heerlijk buiten, heb even gevoerd en de helft vast gemest. Heerlijk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:49

Thanks Akshay: voorlopig blijf ik sowieso lekker naar Spijkenisse rijden dan ja _O- Hier ook de angst ontstaan door in mijn eerste levensjaren eerder een slager dan tandarts te hebben :') En wij ons maar afvragen waarom sommige angsten bij de paarden zo hardnekkig blijven _O- Ik lig, na nu zéker 18 jaar een andere tandarts te hebben, nog steeds met zweethandjes in die stoel :')

Thanks voor de tips voor het kalken en mesten! :D Dan ga ik misschien van 't weekend even met de zaaibak wat zeeschelpenkalk uitrijden. Spannend!! Gaan we die voor 't eerst gebruiken :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:51

Erg he...

Bij mij ging het mis bij het verwijderen van mijn verstandskiezen. Die beste meneer wachtte niet eens tot de verdoving uitgewerkt was en toen ik dat aangaf (tot huilen aan toe) ging hij vrolijk verder. Mijn moeder zat erbij en die heeft het er nog steeds over. Ik was helemaal van de kaart daarna en dat is nooit meer helemaal goed gekomen voor dat soort dingen :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:55

Robijntjah schreef:
Een hematoom kan ook echt best hard zijn weet ik dan wel weer uit eigen lijfelijke ervaring _O-

Maar kon je daar ook in knijpen zonder dat het pijn deed ??
Ik heb jammer genoeg geen oude foto's waar hij met wat minder haar de juiste kaak laat zien.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:56

Olympia96 schreef:
Ik pas ook in jullie rijtje Utopia en Robijntjah :D :D

Wie heeft er ervaring met lava spul op de wei brengen? Ik zoek naar pro’s en con’s

Volgens mij heb ik dat vorig jaar gedaan en het deed bij mij vrijwel niets tegen mos, onkruid e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:57

Volgens mij het hematoom zelf wel (het was aan een geopeerde plek dus lastig in te schatten want pijn deed het sowieso :+ ).

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:59

Karin_deB schreef:
Olympia96 schreef:
Ik pas ook in jullie rijtje Utopia en Robijntjah :D :D

Wie heeft er ervaring met lava spul op de wei brengen? Ik zoek naar pro’s en con’s

Volgens mij heb ik dat vorig jaar gedaan en het deed bij mij vrijwel niets tegen mos, onkruid e.d.

Alhoewel ik mij net bedenk dat dat Perlka was volgens mij, niet dat lava spul.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:01

Oh lava! Helemaal overheen gelezen! Hebben wij vorig jaar over het land gedaan... gras had moeite om dicht te groeien, maar daar is nu niets meer van te zien! _/-\o_ Wat ze zeggen dat ook een van de uitwerkingen van de lava is: dichtere grasmat! :D Ik heb er absoluut geen spijt van in ieder geval, en zou het zo weer doen.. we hebben nog een beetje over en dat gaan we over de andere wei doen :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:43

Hier helemaal geen problemen met de tandarts gelukkig en de kinderen ook niet. Die lagen vorige week al in de stoel voor manlief en ik ons helemaal ontsmet en aangemeld hadden ivm de Corona regels nu :))

Zo op de terugweg met 185 plantjes. Niet alles was er meer jammer genoeg, morgen mag alles d grond in

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:47

Prairy schreef:
Voor degenen die grond hebben laten keren, hebben jullie een prijs daarvoor? Mijn graafmeneer gaat uiteindelijk ook mijn track keren en ik ben benieuwd hoeveel jullie betaald hebben en hoe lang ze ongeveer bezig geweest zijn.

Voor een stukje van zo'n 100m2 (denk ik, maar ik kan afstanden ondertussen lastig inschatten heb ik gemerkt :')) dacht hij 1-2 uurtjes bezig te zijn. Denk dat hij met de track zo'n 2 dagen bezig zal zijn, zal iets van 1000 euro zijn voor 175 meter lang en 3-4 meter breed.

Wij hebben door een bevriende aannemer een stukvan ongeveer 20 bij 25 laten keren en dit koste ons dacht iets van 500 euro zwart....

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:53

Ik kom vaker bij de tandarts dan de paarden. De afgelopen jaren eigenlijk altijd wel een keer of 3-4. Binnenkort weer voor het eerst dit jaar.

Jammer Maartje dat niet alles er meer was. Hopelijk wel het nodige alsnog gekregen?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:17

xXutopiaXx schreef:
Oh lava! Helemaal overheen gelezen! Hebben wij vorig jaar over het land gedaan... gras had moeite om dicht te groeien, maar daar is nu niets meer van te zien! _/-\o_ Wat ze zeggen dat ook een van de uitwerkingen van de lava is: dichtere grasmat! :D Ik heb er absoluut geen spijt van in ieder geval, en zou het zo weer doen.. we hebben nog een beetje over en dat gaan we over de andere wei doen :D

Thanx, Karin ook!
Heb je een linkje naar een adres waar je het besteld hebt?
Die van ons mag (móet) ook dichter. Is het een kwestie van dat spul erop kwakken en klaar?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:22

Zo gaat de track worden

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:32

Gaaf Belker!

Marloes ik wilde 50 kornoeljes en daar heb ik nu de helft van en 25 winterlindes en dat zijn er 10 geworden, maar de rest hebben we alles als besteld. Nu even een plant-plan gaan maken :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:34

Maartje, dat valt dan mee dat de rest er wel is!

Hier hoop ik dat volgende week mijn bestelling van paard en plant geleverd wordt. Maar nog niets gehoord dus nog even afwachten.

Wel is de zon hier trouwens al de hele dag fanatiek bezig buiten!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:50

@belker: goed bezig :)
Je komt ook wel aan je kilometers zo :)

Ik wilde nog een stukje met Peppy gaan wandelen, maar hij liet zich mooi niet pakken ondanks de bak met appelstukjes. Pech voor hem dus.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:51

Hier staat vooral een koude wind :brr:

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:09

Leuk filmpje Belker! :D

Olympia, wij hebben lavameel besteld bij BioSolutions. Als je hen mailt, denken ze ook goed met je mee, wat je het beste kan gebruiken en hoe. Wij hebben het er inderdaad gewoon opgestrooid en klaar :P Later nog lekker compost er overheen en blij hoe het er nu uitziet! Zal zo eens een foto maken :D