Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:00

Gefeliciteerd Solleke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:03

Wederom dank Fabster! Wist ik niet dat sommige dekens groter gaan dan 215. Het gaat niet zo zeer om het te krap zijn aan de voorkant, denk ik, maar het feit dat paard 2.55 lang is van kop tot kont en dat alle dekens bij haar over der afhangende tuigerskont gaan hangen en dan gaan die dunne vliegendekens dus idd. snel kapot aan de voorkant.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:07

Dankjullie wel :D heb er helemaal zin in het plekje in te richten voor de paarden :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:10

Super fijn Solleke!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:17

ohjajoh6 schreef:
Wederom dank Fabster! Wist ik niet dat sommige dekens groter gaan dan 215. Het gaat niet zo zeer om het te krap zijn aan de voorkant, denk ik, maar het feit dat paard 2.55 lang is van kop tot kont en dat alle dekens bij haar over der afhangende tuigerskont gaan hangen en dan gaan die dunne vliegendekens dus idd. snel kapot aan de voorkant.

De paardendrogist verkoopt ze. En als ze die maat niet meer hebben, worden ze besteld. Ze zijn inderdaad niet bij alle merken tot 229. (Ze noemen dat 225). Naar bij Amigo XL dus wel. Rambo ook, dacht ik, maar die is erg duur.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:34

Super Solleke_Noah! Wat leuk!

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:36

Gefeliciteerd Solleke! *\o/* Heerlijk gevoel moet dat zijn.

Ik moet ook snel op zoek naar een vliegendeken want hier stikt het ook van de vliegen. En straks Dazen. Wei ligt aan het bos. Met sloten, bosjes EN maisland. Driedubbel jackpot dus :P.

Vandaag een barefoot proberen als tijdelijke oplossing. Heb les. Ben benieuwd.

Schiet nog niet op met die regen..

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:37

Veel plezier Zapje, als je er eens op gereden hebt wil je niks anders meer. :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:44

solleke gefeliciteerd!

Ik zit hier vrij geisoleerd dus ik heb alleen last van steekbeesten als de mais niet snel genoeg omhoog komt en de dazen van de koeien nog tot hier kunnen komen.
Verder kunnen ze altijd koel staan, dat scheelt ook.
Ik smeer Nina iedere dag in met vasaline waar treatee in zit, dat helpt muggen verjagen maar ook tegen de jeuk.

Op buitenrit doen we wel vliegendekens om.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:59

Gefeliciteerd Solleke!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ben erg blij dat ze hier netjes zijn met dekens...doen niet raar,spelen wel maar er echt aan hangen (afkloppen) niet.

Ik heb een RSH-deken er nu voor het 3e jaar opliggen,zulke fijne eczeemdekens.Licht,zit als een 2e huid,reflecteerd de zon en na een regenbui snel droog.Ook een fijne pasvorm :)

Ik heb voor het overige vliegverkeer een deken van HH volgens mij,mooie pasvorm,ruim bij de hals maar ik vind hem wat dik en zwaar dus paar maanden geleden via fb 2 stuks aangeschaft met buikflap,ruime hals en masker.Helaas zijn de maskers te groot.Heb pony-maar nodig en deze zijn cob.
Maar eens kijken of ik ze met iemand kan ruilen :P

Als de dekens naar achteren trekken en de boegsluiting stukgaat,kun je ook overwegen om de hele boeg dicht te naaien.Moet je ze wel over de hals aantrekken maar blijft beter zitten,trekt het ook niet omdat over geheel vast zit en niet op 2 punten.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:01

Mag ik iemand nog eens een pb sturen ivm de verkoop van mijn palomino?
Wil graag wat meningen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:03

Tuurlijk Kirrr. Feel free.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:06

kirr geen probleem

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:13

Mag altijd Kirr, no problem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:15

Aan mij heb je niks in deze kwesties Kirr, ik verkoop nooit wat, dus ik bedwing mijn nieuwsgierigheid... :o ;)

Zit ik dus ook al aan te denken Brenda, maar dan een stukje regendeken over het nu nog kleine gat heen plakken met textiellijm, maar dan kan ik net zo goed de boeg dichtnaaien idd. haal die eigenlijk toch al nooit los, te lui voor...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:15

Altijd...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:21

Pb mag altijd.

Heb zondag ook een zebravliegendeken gekocht, ben benieuwd.

Gefeliciteerd met het huis!

Niet elke paardeneigenaar is op dezelfde manier betrokken.
Ik bel niet gelijk de DA om hem te laten komen. Kijk het eerst ff aan.
Bel of sms dan vaak met een vraag. In noodsituaties laat ik hem uiteraard gelijk komen. Veel kan ik inmiddels zelf regelen en oplossen.
Ben ook erg blij met mijn DA.

Hier zijn we allemaal beetje snotterig. Niet echt ziek, gewoon net niet helemaal fit.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:38

Ga straks even pbtje versturen, bedankt alvast.
Ik heb ook een zebravliegendeken.. merk weinig verschil, maar staat wel leuk in de wei. :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 11:48

Ooh dat netje van Tika <3 Geweldige kleur ook!

Gefeliciteerd Solleke *\%/*

Kirrr, mag altijd :j

Hier nog geen dekens, zit meer tussen de huizen/dorp en uiterwaarden, dus hopelijk valt het rondvliegende ongedierte mee. Heb wel nog een dazenval, en gezien mijn kleine perceel ga ik het eerst aankijken zonder dekens.

Ik had gisteren iets stoms _O- Ik was vrij dus ik dacht ik ga naar het bos vlak achter waar de paarden staan, maar waar ik nog nooit was geweest. Dus zo gezegd, zo gedaan. Eeeh, bos was iets groter dan het op de kaart leek := Op den duur wist ik het echt niet meer. Maar ik was vrij, nog lang niet donker en Kyra is wel wat km gewend. Dus nou ja, gewoon doorrijden toch, mooiste paadjes uitkiezen :D

Mooi zandpad, even een galopje. Moest daarna volop op de rem omdat ik ineens op de doorgaande weg stond :wow: Weer wat geleerd zeg maar. Ik kijk om me heen waar ik ben. Sta ik bij bokker koudbloedkim voor de deur, tadaa. Die kennen sommigen van jullie waarschijnlijk wel van de Beertje-topics (en Beer is weer een zoon van een van mijn oppasShire's). Tineke en Maarten kwamen net uit huis, met camera, om naar hun paarden te gaan. En dan ben je dus ineens even model :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zondag komt een vriendin langs met een semi-boomloos dressuurzadel met lederen boom, ben benieuwd of die past, zou fijn zijn. Als het goed weer is neemt ze gelijk haar paard mee, gaan we samen een rondje rijden :) En ze gaat me ook nog eens eens in de maand lesgeven, me is happy :D

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:53

Hihi, hier lopen ook twee zebra's rond. Ziet er gewoon niet uit, maar ben benieuwd of het werkt. Stikt hier ook van de vliegen, echt verschrikkelijk. Dazen (nog) niet heel erg veel, maar vooral die vieze kleine muggedingetjes. Hun oren zitten er helemaal vol mee. Ze lijken er echter weinig last van te hebben gelukkig. Of ze maken zich gewoon niet zo druk, dat kan ook. :D

Over een paar weken wordt de schuur achter ons huis gesloopt. We hebben toch de knoop doorgehakt. Na 2 maanden hier wonen hebben we alleen maar rommel verzameld en nog geen invulling kunnen vinden gaat ie eruit. Resultaat: een kleine 2000m2 extra ruimte voor de paardjes *\o/*
Nu moeten we nog een nieuwe indeling gaan verzinnen. Wat we merken is dat we toch graag een rijbak zouden willen. Ik wil graag lessen en om steeds naar de buren aan het einde van de straat te moeten om daar de rijbak te gebruiken vind ik niks. En ik wil graag een paddock zodat als de paarden even niet op gras kunnen/mogen dat ze dan wel genoeg ruimte hebben om rond te rennen. Dus er komt een combinatie rijback/paddock.
Dan nog bepalen waar we alles willen en hoe we het gaan indelen. Ik vind een paddock Paradise erg interessant, maar wil ook wel zoveel mogelijk gras overhouden. Op onderstaande foto is in oranje aangegeven waar het paardengedeelte komt. Het rode schuurtje blijft staan, dat is en blijft een inloopstal. In het rood de afmetingen van het stuk.
Wat we willen:
Mesthoop goed bereikbaar voor loonwerker.
Terras met overkapping voor onszelf.
Paddock/Rijbak, liefst in verbinding met de bestaande inloopstal.

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:58

Een eigen bakje bij huis is wel erg fijn!

Heerlijk veel plek hebben jullie, biedt veel mogelijkheden.

Leuk zeg dat je zo op de foto werd gezet.
Wel een toeval dat je net bij hen uit kwam.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 12:03

Kan je vooraan, zeg maar over de gele streep, van rechts naar links lopen? Dan zou ik de mesthoop linksvoor in de hoek doen. Als dat niet kan, is het wel ver lopen met de kruiwagen en dan rechtsvoor een plekje zoeken.

Rijbak en paddock zou ik in het midden doen, met verbinding naar de schuilstal. Dan zou wisselend er een weiland bij open kunnen en zodoende ook de schuilstal beschikbaar. Ik zou wel opletten dat rijbak en paddock twee aparte gedeeltes zijn (eventueel wel een ruimte maar met (prik)paaltjes opgedeeld), want de ervaring is dat je rijbak anders zodanig aangestampt wordt dat bij veel regen het water niet meer weg kan zakken. Zelfs in een rijbak van 10.000+ euro met perfecte drainage en altijd droog, bleven er op den duur (kort) plassen staan omdat er dagelijks paarden in liepen.

Eventueel als je dan in de toekomst paddock paradise wilt, is je rijbak/paddock het kruispunt/rotonde in het midden :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:07

caily wat een leuke foto's en nu weet je ook weer waar hun wonen :D

abby altijd leuk om te puzzelen met je indeling.
Ik gebruik de rijbak ook als paddock, zit hier op zand dus de loonwerker trekt af en toe gewoon de bak weer los.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 12:08

Mijn paarden zijn trouwens zo zindelijk he. Braaf mesten in een hoek vd paddock. Niet in de wei, niet op het harde, niet op hun slaapplek. En ook nog vlak naast de mest wagen :D

Afbeelding

Hihi spatter, dat wist ik wel, maar nog nooit geweest ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:09

AB: hebben jullie al een winter meegemaakt in jullie nieuwe huis? Persoonlijk zou 'k wachten met het slopen van die mega handige schuur tot na de winter :P en dan kijken hoe je er over denkt. Ik zie in de winter: overdekte ruimte om te tutten, hoefsmid, misschien zelfs longeren/rijden als 'k kijk naar de maat van de schuur? Of een mega overdekte, dus moddervrije 'loopstal' voor de wintermaanden.

Zijn maar suggesties he :) (oh en denk ook aan opslag hooi, gaat ook prima in zo'n schuur)

Caily: leuk, van buitenritje naar fotoshoot :D