Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lizzyy schreef:IsabelHx schreef:Januari
-Aanschaf Flora 2350,-
-Keuring en transport 300,-
-Dekje, Bit, anti-klit, elastiekjes, beugelrubbers, halster + touw -Laarzen 175,-
-Zadelmaker 85,-
- Mokzalf 14,-
-Stalling 200,-
Totaal: 3125 euro
Het is wel de bedoeling dat je de kosten erbij zet
Huppel12 schreef:Wow. Ik dacht ik zal eens kijken hoe duur het is om een paard te hebben, maar deze kosten zijn echt onverwacht. Toch nog maar even wachten totdat ik een goed betaalde baan heb
Jentecats schreef:Huppel12 schreef:Wow. Ik dacht ik zal eens kijken hoe duur het is om een paard te hebben, maar deze kosten zijn echt onverwacht. Toch nog maar even wachten totdat ik een goed betaalde baan heb
Ik weet niet waar je woont maar het schilt gewoonweg heel veel, ik sta in de randstad met mijn shet en kom gemiddeld op 750,- uit per jaar. Voor een e pony kom ik uit op iets van 2.000 ,- per jaar (wel zonder eventuele dierenarts kosten maar incl. hoefsmid, enten, wormenkuren enz.) Voor de randstand is dit heel weinig maar ik sta bij een privestal van kennisen. Voor de meeste pensionstallen hier in de buurt ben je mintens 300,- per maand voor alleen stalhuur. Je moet geluk hebben waar je woont en waar je paard staat
LisaaSophie schreef:Oew dit is leuk, zo kan ik het is bijhouden. Grappig ook om te zien dat iedereen zo verschillenduit komt.
Januari:
Stalgeld: €410,-
Lessen: €50,-
Rambo duo + 2 onderdekens: €500,-
Bit: €39,95
Supplementen: €59,-
Beenbeschermers & springschoenen: €45,-
Mokcreme: €19,95
Hoefsmid: €65,-
___________________________________+
Totaal:1188,90
Eerlijk gezegd vind ik dit best wel even confronterend... ik wist dat ik best veel uit gaf, maar dit. Wow.
knuffeldier schreef:nadat het vorig jaar qua kosten compleet uit de klauwen is gelopen (niet dat te voorkomen was) dit jaar alles maar weer eens goed bijhouden.
Januari:
- 'poedertjes' 175
- stalling 245
Totaal: 420
ik zit er erg aan te denken om de benzine kosten ook deels mee te gaan rekenen. Vanwege een blessure staat hij nu in brabant, wat een rit van 200km retour betekend. Meestal ga ik 1x in de week langs, maar het is toch wel het plan om van de zomer 2x per week te gaan en dan is het toch wel een flinke extra kostenpost. In het verleden fietste ik vaak naar stal en reedt ik maximaal, grof geschat, 2500 paard gerelateerde km per jaar. Dat zou dit jaar zomaar eens ruim de 10.000 kunnen passeren. Zouden jullie het in zo een geval mee rekenen?
Lizzyy schreef:Januari: (ik hoop dat er niks meer bijkomt)
Borg € 125,00
Stalling € 125,00
Hoefsmid € 35,00
Wortels € 4,00
Deken € 60,70
Epplejeck € 75,84
Tandarts € 55,00
Totaal € 480,54
Februari wordt een dure maand met de rekening van de kliniek