Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:03

Ja tuurlijk is goed!

Daks

Berichten: 5836
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:16

Ook ik heb eindelijk een nieuwe grote kast. De kast is 2 bij 2 en is een gewone kledingkast. Moet zeggen ben erg blij met het resultaat

Afbeelding
Werk kast
Afbeelding
Verzorgingskast
Afbeelding
Deken kast
Afbeelding
Kast van de andere kant met daarachter mijn dekenrek
Afbeelding

karlijn1985
Berichten: 1714
Geregistreerd: 14-08-07

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 01:17

Daks: wat een luxe kast!

Daks

Berichten: 5836
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:06

Ben er ook echt super blij mee. Alles netjes in 1 kast.

Shjivaa
Berichten: 17
Geregistreerd: 04-08-14

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:59

Wauw!
wat komen hier een mooie en praktische zadelkasten en zadelkamers voorbij zeg!
Helaas hebben wij daar op stal de ruimte niet voor en moet ik t doen met een kleine ijzeren kast...

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:07

Het heeft even geduurd en heb em zelf nog niet helemaal af gezien :')
(ben een weekendje weg geweest en mn vader heeft em vrijdag afgemaakt, stalgenootje mn spullen erin gezet).
Hier 3 pics van de kast :D
Er komt met de tijd nog zo een zelfde boven op en dan met een roze binnenkant O:)
-uiteraard zonder pootjes :P -

De binnenkant is ong 1x1x70 en er zitten nu 2 zadels in beiden 17-17.5" vzh en spring.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

anoukwendy

Berichten: 4519
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:48

Voor in stal een zadelsteun gemaakt. Ik hing mn zadel enzo altijd over de stal heen dus dat wilde ik anders. Mn zadel en dekje passen naast elkaar :)

Afbeelding

xalm

Berichten: 418
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Perth Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:28

Jadeleigh263 schreef:
Ja tuurlijk is goed!


Is het gelukt met opmeten Jadeleigh263?

Horseloverl
Berichten: 2233
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:32

SUuuuuuper blij!! kreeg donderdag mn zadelkast binnen, dat ding was helemaal slap en gwn poedersuiker. dus het bedrijf opgebeld en vandaag kwam mijn nieuwe kast binnen! heeerlijk stevig! Gepro trading heeft echt topkasten!

karlijn1985
Berichten: 1714
Geregistreerd: 14-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:01

anoukwendy schreef:
Voor in stal een zadelsteun gemaakt. Ik hing mn zadel enzo altijd over de stal heen dus dat wilde ik anders. Mn zadel en dekje passen naast elkaar :)

[ Afbeelding ]


Die is handig!! Wil er ook wel zo een :D

Youri1996

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-08-14
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:33

Hier staan echt mooie kasten bij! De bovenste op deze pagina is ook lekker ruim :j

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:55

Hoi! Ik lees dit topic al een tijdje mee, maar vond het nu toch ook eens tijd om mijn eigen zadelkast te showen. We hebben hem vandaag opnieuw ingericht en opgeruimd, dus dat was een mooi moment om foto's te maken!

De deur:
Afbeelding

Dressuurhoofdstel, springhoofdstel en daarachter bitloos hoofdstel en het borsttuig + martingaal. Dan de halsters. In dat tasje zitten springschoenen. Aan de beugel onder de halsters hangen nog wat touwen. En er hangt een stoffer en blik aan een spijker, altijd handig om zand uit de kast te vegen :')

De kast:
Afbeelding

Op de bovenste plank dekjes, rechts liggen een paar oude dekjes opgevouwen en een zadelbontje. In dat mandje zitten handschoenen en sporen. En onze mascotte hangt er aan :P Op de plank liggen caps, peesbeschermers en in die doos zit een heleboel zooi: handdoeken, uierzalf, shampoo, wondcrème, etc. Achter de caps liggen ook nog wat spullen. Dan de zadels, met daaronder de poetskoffer. Links staan twee paar laarzen, rechts onder de laarzen in die emmer zit voer. Daarachter hangt aan een hoofdstelhaak al het longeerspul. Rechts in het hoekje staan nog de zwepen, de longeerzweep past schuin ook precies in de kast. Overigens zijn dit wel de spullen van twee personen, ik heb niet in mijn eentje drie paar laarzen en drie caps :P
En inderdaad, wij hebben onze eigen lamp in de kast :D Heel handig 's avonds, want de kast is buiten.

Het enige waar we nog een handige oplossing voor zochten waren de peesbeschermers. We hebben net bij de ikea een soort schoenenopbergers gekocht, eens kijken of we die aan de deur kunnen bevestigen.

Beef10

Berichten: 7
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: Boerengat, Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:47

Wauw die kast van jou is gaaf Jadeleigh263!!

xalm

Berichten: 418
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Perth Australia

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:27

Ik zit erover te denken om mijn eigen gemaakte zadelkast van hout te verkopen en een kledingkast (PAX) van de ikea te gaan ontwerpen als zadelkast. Ik wil dan een kast van 150 breed, 58 diep en 236 hoog. Mijn zadel wil ik dan dwars tegen de zijwand aanhangen dus door 2 wanden heen. Heeft iemand hier ervaring met de kledingkasten van ikea als zadelkast? Meen te me herinneren dat ergens iemand een foto had gepost van een volledige zadelkamer met pax ikea kasten..

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:38

@xalm heb nog steeds die kast niet kunnen opmeten. En er namelijk al een hele tijd niet meer geweest.

Het is denk wel een goede keuze als je een pax kast gebruikt, hebben handige accessoires, maar het zijn ook weer hele dure kasten..

xalm

Berichten: 418
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Perth Australia

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:45

Geen probleem Jadeleigh263, heb jij ook een pax kast? Daar lijkt het namelijk wel op?
Ik heb zelf een pax kledingkast van 200 bij 200 bij 58 staan dus dat is handig kwa opmeten. Ik weet dus dat mijn zadel er zoiezo dwars makkelijk inpast.
Hij is idd erg duur, heb hem ontworpen en zat toen op 325.. Best prijzig dus. Ben er nog niet helemaal over uit, twijfel of hij stevig genoeg is om mijn zadel te houden en kwa vocht. Wij hebben de paarden in een enorme loods staan en de kasten ook. Mijn plekje is daar waar genoeg wind/ventilatie is maar geen regen. Zelf hang ik nooit natte dekjes of dekens in mijn kast. Maar zo'n pax kast staat wel in direct contact met de grond..

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:00

Ik weet niet of ie van mij het is.. Kan wel zo zijn maar dan is het een hele oude versie.

Zelf vind ik ze stevig, en 300 valt dan nog best mee, als je nu de prijzen van die kasten ziet.... Dat is echt schrikken.

Zelf heb ik mijn kast wel in het huis staan van mijn stiefvader dus niet op stal.

Ik vind hem heel handig maar misschien is ie voor stal niet echt goed qua vocht etc..
Voor de grond kan je er wel misschien iets onder doen..


Staat er op marktplaats niet een leuke oude dikke houten kast of zo iets?

Ik wil namelijk voor op stal een grenenkast hebben, vind ik echt heerlijke stevige kasten...

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:14

xalm schreef:
Ik zit erover te denken om mijn eigen gemaakte zadelkast van hout te verkopen en een kledingkast (PAX) van de ikea te gaan ontwerpen als zadelkast. Ik wil dan een kast van 150 breed, 58 diep en 236 hoog. Mijn zadel wil ik dan dwars tegen de zijwand aanhangen dus door 2 wanden heen. Heeft iemand hier ervaring met de kledingkasten van ikea als zadelkast? Meen te me herinneren dat ergens iemand een foto had gepost van een volledige zadelkamer met pax ikea kasten..

Dat ben ik ;)
Foto's staan op pagina 2 van dit topic. Zijn een beetje onscherp, kan evt. deze week betere foto's maken

Anne.

Berichten: 5133
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:20

Ik ben inmiddels overgestapt van een inloopkast van 4m diep en 1,5 meter breed naar een kastje van 60x60x150, maar ik heb daar echt te weinig ruimte in.. Het liefst zou ik een opzetstuk van 55x55x55 maken voor erop.. hebben jullie daar ideeën voor? Wat is handig?

AVEAA
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:28

anoukwendy schreef:
Voor in stal een zadelsteun gemaakt.


wauw! mooi gemaakt hoor :)

xalm

Berichten: 418
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Perth Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:14

Wanja schreef:
xalm schreef:
Ik zit erover te denken om mijn eigen gemaakte zadelkast van hout te verkopen en een kledingkast (PAX) van de ikea te gaan ontwerpen als zadelkast. Ik wil dan een kast van 150 breed, 58 diep en 236 hoog. Mijn zadel wil ik dan dwars tegen de zijwand aanhangen dus door 2 wanden heen. Heeft iemand hier ervaring met de kledingkasten van ikea als zadelkast? Meen te me herinneren dat ergens iemand een foto had gepost van een volledige zadelkamer met pax ikea kasten..

Dat ben ik ;)
Foto's staan op pagina 2 van dit topic. Zijn een beetje onscherp, kan evt. deze week betere foto's maken



Ik had ze inderdaad gezien, heel mooi gemaakt! Ik heb twee vraagjes, zijn de zijwanden (eventueel dubbele) stevig genoeg om mijn zadel aan te hangen en hoe doen ze het met vocht?

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:15

Een zadel wordt echt te zwaar aan de zijwand, ik heb mijn zadelsteunen door de achterwand op de muur vast gezet.
Mijn zadelkamer is droog, maar ik ben bang dat het lamineer gaat bobbelen door vocht.

Izabelle

Berichten: 248
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:34

Afbeelding
Voor, tijdens en na het opruimen, Binnenkort wordt echt alles opnieuw gedaan maar ik heb nog geen idee hoe :') Dus ik kijk even door het hele topic :)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:10

Ik ben helemaal geïnspireerd door jullie! Wij zijn momenteel bezig met mijn kast. Ik heb via MP een oude linnenkost op de kop getikt. Er zat een plank en een roede in, inmiddels heeft manlief er nog een plank bij gemaakt, hangt de zadelsteun en de hoofdstelhangers. Nu nog wat extra kleine plankjes. Ik ga even de foto's uploaden en dan post ik ze!

Afbeelding
Afbeelding

Achter de zadelsteun, in de hoek, komen nog planken. Zit nog een beetje te dubbel over de exacte verdere inrichting dus tips zijn welkom :)

Overigens zijn de planken/zadelsteun aan de achterwand verstevigd met een extra plank.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:01

Ziet er al goed uit!



Dit is mijn ''hoofdzadelkamer''
De spullen van op de foto zijn bijna alleen voor mijn pony.
Verder liggen door de hele schuur nog kisten met spullen zoals een kistje bitten, een kist singels een kist beschermers. Allerlei spul dat ik momenteel niet gebruik.

Verder liggen de spullen voor de paarden die ik rijd bij de eigenaren van de paarden.
Ik ben bet tevreden nu!
Ik nou graag iets meer plaats hebben :o En een goede tuigophanging willen
Want waar het bosttuig op ligt is eigenlijk een zadelsteun, zonde van het tuig eigenlijk.

Afbeelding