Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 10:16

Hè , ik heb hier geen geluid op de PC op het werk , zie dus alleen een guitig bekkie dat iets staat te vertellen , maar wat ?? :D

Wel stoer trouwens die opening , ben benieuwd wat daar voor muziekje onder staat :))

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:28

Hahaha, dat van de lengte van die weidepalen dacht ik ook meteen!

Hartstikke leuk om te zien en erg mooi gemaakt hoor!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:44

DubbelDun schreef:
@Arno: heel leuk gedaan. Hoelang zijn je weidepalen eigenlijk, want mij leken ze wat kort en of je schuiltent het houdt...één flinke windvlaag en de boel is volgens mij kapot gewaaid.
Ik moest wel even lachen om het stroomapparaat-ongeval :D

De tent is steviger dan hij lijkt. Op de avond dat hij is gezet begon het hier keihard te stormen (later in de week waaiden vijf elektriciteitsmasten om) en dat heeft hij doorstaan. Als hij het in de winter toch niet houdt, kan ik hem altijd nog steviger maken maar ik denk niet dat dat nodig is.

De weidepalen zijn idd niet erg lang, ongeveer 1,5 meter. maar langer is in mijn geval ook niet nodig omdat er bomen en een sloot omheen staan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:37

Die van mij moeten echt verder de grond in als 50 cm, anders staan ze gewoon niet stevig genoeg.
Van de winter met sneeuw denk ik idd niet dat je tentdak het houdt. Die van mijn ondersteund met ijzeren bogen die gingen al doorbuigen met 25 cm sneeuw.

@Pmarena: je moet ze echt mét geluid nog eens bekijken :D Alleen jammer dat het gesproken woord wat zachter is als de muziek. Ik was vanochtend meteen wakker :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 12:35

Ik zal vanavond wel eens kijken , eerst hier het werk afmaken , dan thuis pakketten inpakken en dan zal ik wel even wat werk-ontwijkend-gedrag vertonen tussen het afboeken en factureren enzo :P Ben wel benieuwd , Arno doet dit soort dingen echt hartstikke leuk altijd :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:43

Ik heb deel 1 gezien... zag er erg leuk en duidelijk uit! Maar bewaar de rest voor de volgende keer. Vind het net toch even wat te veel om alles in een keer te bekijken. Nu eerst even genieten van het mooie weer...

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:08

arno: leuk gedaan!!
wat ik mij afvraag is, blijven de paarden van de verpakte balen af? hier heb ik een platicvretend monster staan die denkt dat de balen nóg veel lekkerder zijn dan het onbeperkte voer wat ik geef en trekt dus het plastic stuk..
en hoeveel cm heb jij de palen in de grond?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:47

@Arno: nog een vraagje, wat doe jij vervolgens met de mest en waarom heb je er een zeil overheen liggen? Ook vraag ik mij af op welke manier je het onkruid en de 'paardenplekken' eruit gaat maaien (+ evt kalk strooien/bemesten/etc). Het is voor iemand met een tractor (loonwerker of aardige buurman) a hell of a job om paddock in/paddock uit te gaan.....

Tipje heb ik ook nog. Vind je het handvat van de mestboy-hark niet te dun? Ik wel en ik krijg er kramp van. Oplossing: van een dikke houten steel het uiteinde afzagen, daarin een soort gat boren, plastic van de hark af halen en steel op de hark lijmen. Het werkt echt makkelijker met een dikker handvat want je hebt meer grip.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:12

Ik denk dat het simpel is om even alle tussendraadjes open te klappen (naar de zijkant). De paarden moeten het dan even alleen met de PP-gang doen.
Toen mijn wei gemest moest worden ben ik ook een uur bezig geweest om alle draad en paaltjes er uit te halen en naderhand weer terug te zetten..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:16

Erg leuk gedaan en heb er zelf ook nog wat aan gehad.

Ik verhuis morgen naar een 'paddock paradise' , wel kleiner en het meeste is al klaar. We hoeven alleen nog hooibakken neer te zetten.
Die netten in de hooibakken vond ik eerst niks maar je hebt gelijk dat het lawaai kan geven. Dus ik denk dat we ook maar netten gaan gebruiken aangezien we midden in een dorp zitten.

Die mestboy vind ikzelf waardeloos, ik gebruik zo'n zaagselvork. Deze is langer en hoef je niet zo te bukken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:22

Ik vond die netten op deze manier niet zo veel in gaan eigenlijk.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:47

vind het erg leuk gedaan.
heb alle, op nummer 2 na gekeken, die deed het nl bij mij niet, moest ik wat voor downloaden.
zal wel aan mijn computer liggen (net nieuwe want oude was gecrasht!)

wij zijn hier ook druk bezig.

tegels rond om je voerbakken zijn wel handig, maar zal wel aan je ondergrond liggen.
hier kan dat niet (veen) want blijft 's winters niets vanover

hoeveel ha is jou land?

en dan ook hier de vraag, wat doe je met je mest?
en waar in nl zit je?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:03

Cowgirl schreef:
Die mestboy vind ikzelf waardeloos, ik gebruik zo'n zaagselvork. Deze is langer en hoef je niet zo te bukken.

Maar ik wil eigenlijk alles weg hebben en dat lukt niet met zo'n zaagselvork :Y)

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:44

leuk hoor z'n PP :P mijn dikke haflingertje gaat steeds onder de draatjes door... hij heeft echt zo iets van.... waarom moet ik omlopen als ik rechtdoor kan? :D hahahah...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:29

wuswa schreef:
Cowgirl schreef:

Maar ik wil eigenlijk alles weg hebben en dat lukt niet met zo'n zaagselvork :Y)

en met lang gras werkt het waardeloos met zo'n zaagselvork :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:47

Het betere handwerk (met handschoenen) werkt nog het beste in laag én hoog gras :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 19:55

Een kort harkje werkt ook veel fijner dan dat lange harkje van de mestboy , op 1 of andere manier krijg je van dat mestboy ding altijd een hele moeie hand en pols , omdat het niet echt ergonomisch werkt zeg maar :P

Ik heb er een tijdje 1 van iemand anders gebruikt , daar zat een kort harkje bij , verder wel hetzelfde model alleen dan een stuk korter , en die werkte echt superfijn !! Hing niet zo vervelnd te duwen in je hand , en het kostte ook veel minder moeite om alles goed tussen het gras uit te krabbelen.

Helaas krijg je datzelfde gevoel niet met het zo kort mogelijk zetten van zo'n verstelbaar harkje.....die dingen zijn helemaal veels te zwaar trouwens en hebben sowieso maar een levensduur van een jaar of 2 , waardeloos spul :P

Ik heb nu zo'n anderhalf jaar denk ik al een veel fijnere , bak groter en ander harkje , en je kunt het harkje na gebruik in de bak vasthaken zodat je het niet kwijt raakt , want dat was ook altijd zo irritant met die normale harkjes :P

Zo , nu even het bad vol laten lopen en kijken wat Arno te vertellen heeft :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:57

Arno is toch geen vis ??? :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 20:08

Ik vermoed van niet , maar ik ga wel een beetje zo ruiken denk ik als ik niet snel in het sop ga , heb me rot zitten haasten de hele dag :P

Lekker een weekje vakantie nu gelukkig , even volop klussen thuis :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 20:48

DubbelDun schreef:
Vergis je niet in de sterkte van de bekisting; er komt nl behoorlijk veel druk op de wanden te staan (bij niet ingraven helemaal.
Verder is beton erg gevoelig voor 'laagvorming'. Niet zelden blijft dat een zwaktepunt en zal daar gaan scheuren zeker als er een te lange tijd tussen de aanhechting zit.
Verkijk je ook niet op de kosten van een bekisting (is ook eenmalig dus 'weggegooid' geld.
Mijn mestput kostte me 1200 euro (betondelen, gebracht en geplaatst). In een paar uur stond ie en geen omkijken meer naar gehad in de jaren dat ie nu staat.

Zou je een mestput ook gewoon kunnen metselen eigenlijk , of is dat een raar idee ? :)

Gat is de grond , bak metselen , grond weer dichtmaken tegen de zijkanten aan....stevig en lekker makkelijk je kruiwagentjes erin leegkiepen.

Dat vloeistofdichte verhaal was toch alleen een harde verplichting voor het bedrijfsmatig houden van paarden / meer dan 5 / 7 (weet ik het) paarden ? :)

*zet filmpje eindelijk aan *

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:04

Ik denk dat als je hem dubbelsteens maakt dat het wel moet kunnen, zeker als je grond goed aan laat stampen).
Overigens gelden milieu-eisen niet alleen voor bedrijfsmatige zaken, iedereen valt onder die eisen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 21:10

Hihihi , baant zich een weg door een veld met zuring : "hier en daar wat onkruid" :P

Wel een beetje moeilijk te verstaan inderdaad.

Tip bij filmpje 2 : smaller latje met gaatjes nemen , dan zie je beter of je in het midden van de paal boort :P
En ze hebben tegenwoordig van die handige bitjes voor in de boortol , met een opzetstukje waar precies een isolator in past , dan zet je die er direct met de boortol in , ideaal +:)+

Helaas heb ik dat nog niet gevonden voor lint-isolatoren :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:53

@pmarena: dan moet je telkens je boorkop verwisselelen bij elke paar, óf eerst rond lopen om gaatjes te boren en daarna pas de isolatoren er allemaal in draaien :D
Voor lintisolatoren (maar met oogjes werkt het ook) heb ik zelf iets gemaakt.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 22:13

Prima toch , eerst een rondje met in de ene hand je boortolletje en de andere hand je latje , en daarna een rondje met in de ene hand je boortolletje en in de andere hand een zak met je isolatoren ?

Werk juist fijner dan alles in 1 keer willen doen , lekker systematisch te werk gaan gaat vaak een stuk sneller en makkelijker vind ik :)

Hoe moet je die tekening lezen ? :)

Is het idee dat je 2 latten aan elkaar maakt , verbonden door blokjes (en de zwarte lijntjes dan spijkers / schroeven door de blokjes heen) , zodat je het geheel om de paal heen kunt zetten en tussen de blokjes de juiste hoogte hebt voor de isolatoren ? :)

Ik vind het ook wel fijn werken om maar her en der een isolator uit te meten en vast te schroeven , lint flink strak op te spannen en vervolgens op de tussenliggende palen gewoon de isolator om het lint heen te doen , het strakstaande lint klemt de isolator dan makkelijk op de juiste plaats tegen de paal , hoef je er alleen nog maar een paar schroeven in te jassen :)

Hihi , ik vond filmpje 3 met dat gekneus met het schrikdraadapparaat wel een beetje plaatsvervangend genant hoor Arno :D

Wel sympathiek (staat die h nou op de goede plaats :? ) dat je dat soort gepruts erin laat , net als met dat vrachtwagentje dat bijkans aangezwengeld moet worden :P

Handig trouwens wel die perzik-blikken , en wel grappig gedaan zo met die hooibakken :)

Wordt het niet echt een kapotgetrapte baggerbende bij jullie in de winter , nu of voorheen ? Want dan gaan die tegels toch overal heen op een gegeven moment ? :)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:43

cindybijl schreef:
arno: leuk gedaan!!
wat ik mij afvraag is, blijven de paarden van de verpakte balen af? hier heb ik een platicvretend monster staan die denkt dat de balen nóg veel lekkerder zijn dan het onbeperkte voer wat ik geef en trekt dus het plastic stuk..
en hoeveel cm heb jij de palen in de grond?

Op het filmpje is het nog niet zo ver, maar ik heb er na het schieten van de films nog een extra zeil overheen gedaan, zodat ze er niet bij kunnen.

De palen zitten ongeveer een halve meter in de grond. Niet heel stevig, maar stevig genoeg (mijn paarden gaan niet tegen die palen hangen oid.)