Malenka schreef:Nilay is 21,5. Ik heb hem vanaf 1,5 en toen kwam hij ondervoed bij mij, niet willen eten en niet willen lopen. Hij heeft altijd wat gezondheidsproblemen gehouden. Moeilijk op gewicht te houden, snel gevoelige hoeven, vanaf zijn 4e zomereczeem en vanaf zijn 6e headshaking. Hij is nog steeds een paard dat alles in de gaten houd, op ontdekkingstocht wil en gemakkelijk 6km per uur stapt. Wakker in zijn koppie. Maar nu zijn gebit hard achteruit gaat en hij van de zomer koliek heeft gehad is hem in gezonde voederconditie houden (eigenlijk krijgen want hij is zeker na die koliek zeer mager geworden) nog veel moeilijker dan voorheen. En als er dan dus weer iets bijkomt maak ik me gelijk zorgen.
Dat snap ik heel goed, blijven dan toch zorgenkindjes.
Beesten hebben is leuk maar geven ook zoveel zorg en onrust.
Lyss, het was ook perfect weer voor een mooie rit !
Horsii, Beterschap voor je kleine meid en je moeder.
Oe die kipjes zijn leuk, heb ook een zwakte voor kipjes terwijl ik net mijn kippenhok verkocht heb
Boemel, mooi plaatje heb je geschoten
Qimm, ook een kipje kan je gek op zijn, sneu dat je dan afscheid moet nemen.
Ze zijn ook best intelligent en met de ene heb je gewoon meer dan de ander.
Uitbroeden heb ik hier ook wel gedaan maar had altijd moeite om weer afscheid te moeten nemen van de hanen die er tussen zaten.
Ik hield ze ook altijd tot het echt niet meer ging.
Had hier altijd cochin krieltjes, van die gezellige propjes en zo lief.
Toen deze twee bij gekocht maar dat vond ik geen succes , veel minder tam en braken telkens uit de wei waarin alle kippen liepen. Mooi van lelijkheid vond ik ze

Hier een middagje kliniek vandaag.
Pony is hele weekend niet fit geweest, maar opgelapt met pijnstilling.
Hoewel ik blij ben dat ik weet wat er speelt , weet ik eigenlijk nog weinig.
Haar hele gebit is een typische "welsh gebit" , boel bijzonderheden bij elkaar wat je in een normaal gebit niet tegenkomt.
Ze heeft nu bij de voorste kies een flinke ontsteking en pus in de mond , daar is ze zo ziek van dus die zal er uit moeten om het probleem te kunnen verhelpen. De 2e kies is ook geïrriteerd maar dan kan ook door de eerste kies komen dat weten ze niet.
Maar er is enorm veel onzekerheid over het verloop in de toekomst en wat de andere kiezen gaan doen. ( ook omdat ze net in de wisselfase zit kwa leeftijd )
Kortom, ik heb heel veel hoofdpijn na dit middagje