Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:18

Er staat een paard in de tuin. :)ddd

Ik zie alleen maar 0 mm regen staan op knmi.nl en dat is *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* voor ons.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:20

Hier vanaf nu ook weer volledig droog, dat is goed nieuws!

Bij ons verderop zit iemand die welshjes fokt, leuke kleurtjes ook nog. Altijd zo leuk om langs te rijden <3
En daar tegen over volgens mij iemand die in friezen handelt.

Veel paardenmensen in ieder geval. Helaas ook nog wel de nodige paarden alleen...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:33

Hier heeft het vannacht wel flink geregend maar het is nu droog met een zonnetje. Voor overdag voorspellen ze hier in elk geval niet echt regen.

Als we dit nu kunnen volhouden... ‘s Nachts regen en overdag droog? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:35

Nou, na vannacht mag het van mij wel weer lekker droog blijven. 1 nacht in de week regen lijkt mij prima :P

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:47

Ik ben ook voor 1 nacht in de week regen!

Mijn bak moest nog geëgaliseerd worden en nu is ie dus weer nat. Zo stom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:50

Das echt heel zuur Maartje. Ik ben benieuwd, ga zo mesten.

Heb inmiddels van die sporthandschoentjes van mijn man aan met zo'n versteviging om je pols.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:57

@Robijntjah: hopelijk merk je er iets positiefs mee.

Ik moet ook nog mesten, maar heb eerst de stofzuiger maar gelongeerd.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:59

Nog zo last van je pols Jolijn?

Dit is wel het ergste stuk, dus valt nog wel mee op zich
Afbeelding
Net even met de jongste de pony gereden en de hoefslag is wel gewoon goed, dus de schade is een soort van beperkt

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:07

Schattig <3

Ja, behoorlijk. Denk een pees. Maar goed gewoon lekker stug doorgaan _O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:14

Wat schattig Maartje

De shet is hier veel en veel te dik, de rest valt wel mee nu. Ook onbeperkt uit netten

Ins ons dorp wonen ook veel paardenmensen maar er zijn ook mensen met paarden.
Gisteren een inbeslagname ( alweer!) paarden zijn daar moeilijk te zien, overal hekken om het huis, ook al veel problemen met de honden gehad. Staan er nu nog een hoop, de meeste hebben CPL wat niet behandeld wordt en vanaf een afstandje is dat ook niet te zien bij de paarden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:15

@maartje: zou een mooie Escher print kunnen zijn :)

@lynn: zo sneu voor die dieren dat er altijd te laat aktie op komt.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:16

Robijntjah schreef:
Schattig <3

Ja, behoorlijk. Denk een pees. Maar goed gewoon lekker stug doorgaan _O-

Waarom heb ik zo het vermoeden dat als het hier over een van je paarden ging, je al lang de dierenarts gebeld had? :') Soms moeten we echt wat beter vóór onszelf zorgen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:19

Wat is het weer zalig weer <3 Hier gisteravond ook een klein buitje gehad :D

Met al het zonnige/droge weer de komende dagen, wat zouden jullie doen? Wachten met (kunst)mest en/of zeeschelpenkalk, of gewoon uitstrooien en wachten tot 't ooit weer gaat regenen? :P

Dat beter voor jezelf zorgen klinkt wel bekend ja := Zij gaan ook vaker naar de tandarts dan ikzelf de afgelopen jaren _O- Waar ik overigens wel verandering in probeer te brengen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:20

Hahahaha so true maar dat vind ik maar gedoe en die gaat toch zeggen rust nemen.
En dat ga ik toch niet doen :+

Oh je mag wel met mij mee woensdag Natasja, ga in tilburg naar de tandarts (wel echt een hele fijne) :+

Maar daarna ben ik er ook weer klaar mee voor de komende 2 jaar denk ik _O-

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:35

Haha Xutopia: Same here wat betreft de tandarts. Maar een paardenstandarts komt ook gewoon binnen de 2 weken aan huis en een mensentandarts neemt of geen nieuwe klanten aan of heeft een wachttijd van 6 maand (In mijn buurt is dat ech teen ramp).

Lynn-Nikita: heftig zo een inbeslagnames. Hier verstoppen ze die gevalletjes gewoon ergens in een donkere stal. Zelfs maneges gezien waar de helft van de paarden gewoon de stal zo goed als nooit uitkwam, op een berg stront stonden en ondergewicht hadden, maar owé als je paard in de winter op de wei mag staan |o

Lorette: Blij dat het nu ook bij jou wat opdroogt {:}

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:39

Ben er pas nog geweest, omdat ik toch wel érg last van m'n kies kreeg. Ik dacht dat er een verstandskies zat te klieren.. dus ik kom binnen, hij zegt: "je had wat last zei je, waar precies?" Ik wijs plekje aan, doe m'n mond open... en zijn mond viel ook open _O- "Een béétje last?!?!" :') Was het dus een gat.. niet eens meer een gaatje.. normaal vraagt ie of ik een verdoving wil om een gaatje uit te boren, waarop ik altijd 'nee' zeg, want de verdoving is vervelender dan die 3x dat ie ff kort een zenuw raakt :') Maar nu vroeg ie 't niet eens en zette gelijk 3 spuiten in m'n tandvlees, begint te boren... mocht ff voelen tussendoor... Halve kies weg!!! :oo :oo Hij was erg verbaasd dat ik überhaupt nog rechtop liep :') en bijna beledigd dat ik 4 jaar := niet geweest was en dit het resultaat was.... dus, de volgende half-jaarlijkse afspraak maar gelijk gepland :=

Dat is het ook inderdaad betadine! Gelukkig had mijn tandarts zelfs de volgende dag nog een plekje! :oo Ze zeiden eerst ook: echt alleen tijd om ff te kijken, maar hij vond zelf dat direct behandelen een beter plan was geloof ik _O- Nu zit ik ook al jaaaaren bij deze tandarts en ben ik ervoor terug naar Spijkenisse gereden vanuit Zundert :P Maar heb stiekem een beetje tandarts-angst, en deze man is altijd heel goed en lief voor me geweest, dus wil ook geen andere :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:44

Ja hier is het ook drama en ik heb zo een tandartsangst ontwikkeld door 1 of andere slager dat ik niet meer over durf te stappen en braaf bij mijn tandarts een uur verderop blijf.

Ohja herkenbaar Natasja _O-
Daarom nu de 3e afspraak in 2 maanden en dan ben ik weer klaar.

En mijn paarden geef ik wel rust indien nodig, zelf kan ik dat wat slechter _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:45

Hahahaha te grappig dat we het toch allemaal hetzelfde aanpakken _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:47

Ik heb hetzelfde met mijn TA. Gewoon een hele fijne man, al wil hij tegenwoordig al mijn oude vullingen er uit halen waar ik geen last van heb. Dus lekker laten zitten tot het nodig is.
Ook de halfjaarlijkse controle heb ik terug gebracht tot 1x per jaar, wel braaf 2x per jaar naar de mondhygiëniste en niet die bij de TA zit, want daar had ik na één consult meteen ruzie mee :)

Hier lekker in het zonnetje uitgemest en de bolle haar deken af gedaan.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:54

xXutopiaXx schreef:
Wat is het weer zalig weer <3 Hier gisteravond ook een klein buitje gehad :D

Met al het zonnige/droge weer de komende dagen, wat zouden jullie doen? Wachten met (kunst)mest en/of zeeschelpenkalk, of gewoon uitstrooien en wachten tot 't ooit weer gaat regenen? :P

Dat beter voor jezelf zorgen klinkt wel bekend ja := Zij gaan ook vaker naar de tandarts dan ikzelf de afgelopen jaren _O- Waar ik overigens wel verandering in probeer te brengen :=

Als je het land gaat kalken dan moet je ongeveer een maand wachten met bemesten. Anders reageert de mest met de kalk en heeft het geen nut. Kalken kan nu nog wel.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:58

xXutopiaXx schreef:
Hahahaha te grappig dat we het toch allemaal hetzelfde aanpakken _O-

Zou naar spijkenisse blijven rijden want in Zundert zit er een die beter timmerman had kunnen worden. Hoewel hij ook dat zou verzieken denk.
Onaardige vent..
Door hem angst ontwikkeld, paar jaar niet geweest. Nu al 1,5j bezig met opkalefateren wat in die jaren is mis gegaan... Geen aanrader :')

Morgen heb ik (eindelijk weer :+: ) joker les, daarna komt iemand mee kijken voor trailer laden.
Hoop daarna of op zondag met de trekker e.e.a. te kunnen egaliseren op de paddock. Droogt nu iets te ongelijk op.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:00

Ik heb net bij gelezen, maar wat veel berichten weer, dus ik reageer even niet persoonlijk :)
Hoop dat dat niet erg is.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:01

Ik pas ook in jullie rijtje Utopia en Robijntjah :D :D

Wie heeft er ervaring met lava spul op de wei brengen? Ik zoek naar pro’s en con’s

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:03

Ooh 2 dagen niet op bokt geweest en een bijleespost gaat al niet meer lukken, sowieso niet vanaf m’n mobiel _O- maar bijgelezen en mee aan het genieten van alle foto’s! Nog mooi weer vandaag hier! Ben echt zo lekker m’n draai aan het vinden met de paardjes thuis <3

Omaatje lekker grasmaaien in de tuin, handig die grasmaaiers! Ik hoop elke keer heel hard dat ze niet gaan staan poepen, tot nu toe gelukt _O-

Afbeelding

Ennn voor het eerst met binkie het erf af geweest! Stukje de straat op en neer gewandeld :):) En natuurlijk kwamen we gelijk de dikste trekker/aanhanger combinatie tegen die je je voor kan stellen := Heeeeeeel schrikkerig, maar zo braaf! Blijft gelukkig graag bij je :(:) Gelukkig ruimte genoeg om hem in de berm of op een oprit te parkeren op zo’n moment. Super veel oefenen. Knappe poownie!!

Afbeelding

En uiteraard ook even grasmaaien :)

Afbeelding

Met jongste binkie lekker aan het grondwerken en oefenen en hij doet het zo knap. Ik word zo blij van dat paard nu :D

Afbeelding

Afbeelding

En als beloning ook even maaien. Die hond gaat werkelijk altijd overal met dr dikke reet voor zitten _O- “hey dr zit wat aan m’n kont “ >;)

Afbeelding

Zo, ik ga alles weer proberen bij te houden!
Laatst bijgewerkt door Achaiah op 26-02-21 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:04

Ik niet maar heb ook te weinig wei :=

Leuk, Joker les. Ik heb woensdag weer gewoon les, nu alweer zin in!