Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 17:34

Fabster schreef:
Djoena schreef:
Ik heb niet bijgelezen, sorry daarvoor :+ vanavond zal ik braaf de 13 pagina's gaan bijlezen :))

Willen jullie misschien met mij meekijken? Djoena @ [HTT] Bijenlinten/bijenweide zaaien

Djoema, als je de gouden tip hebt, hoor ik het graag. Ik zaai al jaren voor bijen en vlinders. Het eerste jaar is het goed gelukt. Daarna kwam er hier en daar nog een bloem op (wel opnieuw omgespit en gezaaid natuurlijk). Dus ik wordt er een beetje zat van.... ;(

Ik heb een boom die vol gegroeid zit met klimop. In het najaar zoemt het van de bijen. Ook de lavendel doet het hier goed. Bloesem van fruitbomen ook. Echt zaaibloemen heb ik niet echt geloof ik. Vooral vaste planten waar ze veel op af komen.

Op mijn stalmatten heb ik wel vlas liggen maar de matten liggen er bij mij in omdat ze anders op het zand zouden staan.

Flew

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 17:47

Ik heb tegels en dan staltegels. Ga het denk ik eerst zonder proberen. Hopelijk sowieso een minder natte winter dan vorig jaar...

Hier vandaag de paardjes ook weer even op het gras gehad. Fernando was zo blij dat ie ervan moest stuiteren. :))

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:51

psylium bestel ik via makana.de

zadelkamer nu geen foto van bij de hand, is een tuinhuisje en op de wei heb ik nog een kunststof kast met spullen die niet mega veel waarde hebben mijn zadel ligt aan huis.
Dekens liggen in een dossierkast, dekjes hangen aan een kastpax systeem en zadelsteunen en hoofdstel hangers aan de wand

Gisteren gestoken op het werk door een hoornaar, gvd wat doet dat pijn. Nu is vanaf die steekplek , zeg maar net onder mn oksel tot aan de ellenoog rood warm en jeukt het als een gek.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:14

Lynn wat naar zeg van die steek! Daar zul je morgen nog wel meer last van hebben waarschijnlijk :(
Zit er ergens een nest?

Bestel jij de flohsamenschalen ganz of de pellets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:25

Welkom SSDesign! Jammer dat je teef niet drachtig is.. ;(

Wat een lieve vriend heb jij Flew! Mooie zadelkamer.
Over zadelkamers; Ik heb alle rijspullen die ik nodig heb op mijn zadelkar liggen, die rijd ik heen en weer tussen de bak en de garage. Ik heb nog wel een zadelkast/kamer, maar daar liggen vooral alle verzorgingsproducten, scheermachines en spullen die ik niet meer gebruik, bijvoorbeeld dekjes en hoofdstel van mijn vorige paard waarvan ik het niet over mijn hart kan krijgen om het te verkopen, maar ook niet meer gebruik. Dekens heb ik in de stal liggen, gewoon in open stellingkasten. We hebben 6 katten in de stal, ik heb nog nooit last gehad van muizen :n

Dit is mijn super fijne zadelkar, aan weerszijden een haakje voor de hoofdstellen en onderin ruimte voor laarzen, cap, uitrijdekens en dergelijke. Met dank aan mijn vader en broertje <3
Afbeelding

Ooh een hoornaar, dat is niet best Lynn_Nikita.. :(

Op staltegels heb ik geen strooisel liggen. Hier lagen ze op de stenen, was even een noodoplossing toen mijn pony afgelopen winter hoefbevangen was en een zoolkneuzing had. Met de vrieskou kon ze echt niet in de paddock of op de weide lopen, dus toen stond ze hele dagen op haar stalmatten.

Bij ons doen juist bijna alle boeren aan bijenlinten, maar ik meende dat het hier ook verplicht was of dat er iets van een subsidie aan vast zat. Bij ons in de straat zijn er in ieder geval al een stuk of 7 bijenlinten. :))

Het gras groeit hier ook lekker! Het wordt alweer mooi groen. Ik heb gisteren het laatste hooi ingeslagen. 150 kleine baaltjes en 28 midi baaltjes, als het goed is heb ik nu genoeg tot het voorjaar. Ik hoop op nog een oogst van eigen land, dat zou heel fijn zijn :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:17

Ik ben nu druk op zoek naar nieuw krachtvoer, maar wat een drama is dat zeg... Ik vind het best lastig.
Voerde tot voorheen marstall, Vito voor mijn mini met cushing, exzem muesli voor mijn tinker met ZE, maar dat eten ze niet al te graag... Zoals met al het voer van Marstall, dus op zoek naar een nieuw merk. Er moet zo min mogelijk suiker in zitten, maar wel weer genoeg eiwit voor de spieropbouw en het liefst voor beide Tinkers ook iets waar ze nog een beetje energie van krijgen. Iemand nog goede tips? :o

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:21

xJitskee schreef:
Ik ben nu druk op zoek naar nieuw krachtvoer, maar wat een drama is dat zeg... Ik vind het best lastig.
Voerde tot voorheen marstall, Vito voor mijn mini met cushing, exzem muesli voor mijn tinker met ZE, maar dat eten ze niet al te graag... Zoals met al het voer van Marstall, dus op zoek naar een nieuw merk. Er moet zo min mogelijk suiker in zitten, maar wel weer genoeg eiwit voor de spieropbouw en het liefst voor beide Tinkers ook iets waar ze nog een beetje energie van krijgen. Iemand nog goede tips? :o

Een van mijn paarden krijgt de muesli samen met de vitaminebrok van vitalbix. De andere alleen vitaminebrok van hetzelfde merk. Is meer op basis van olie die muesli dan suiker maar dat is een beetje kort door de bocht gezegd. Hier erg tevreden in elk geval met dit voer, eten het ook goed.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:22

xJitskee schreef:

Ik voer mijn Tinkermerrie Cavalor Fibre Force :) Is een suikerarme mix met luzerne, dus toch wat eiwitten. Heb haar de hele zomer prima op gewicht kunnen houden zonder dat ze sloom werd.

Zal gelijk even een fotootje plaatsen van Ulicia, hoort wel een klein beetje bij het voorstelrondje he :')

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:22

xJitskee schreef:

De vitalbix en Pavo Vital gaan hier beide goed. Heb nog een tijdje subli atleet bij gegeven voor het eiwit.

Mooie zadeltjes hierboven :j

Jullie gaan zelfs voor mij snel :')

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:33

Wat een plaatje SSdesign!

@Lynn, au au! :(:)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 22:42

SSDesign mooi paard!
Flew, dat is lief!! Genieten zulke verrassingen.
Brrr een hoornaar.. daar ga ik wel voor hollen. Beterschap!

Ik ben super blij. Heb 35m2 rubberen tegels gescoord van 10cm dik, gratis!! :D morgen ophalen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:45

Wat een beauty ssdesign

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:49

Wij zijn erg tevreden over Fibra!

Mooie tinker Ssdesign!

Anke, dat doe je goed!! Scheelt een hoop geld...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 23:00

Lekker Selka! Gratis is altijd goed.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 23:07

Ooh dat is handig Selka!
Waar heb je die gevonden :o
Ik kijk regelmatig op MP en op zich zijn er best veel voor weinig te vinden.
Vooral van die speeltuintegels maar die zijn zo klein en vraag me af of dat handig is.

Ik zie een witte tinker :wow:
Wat schoon!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:38

Oei dat lijkt me pijnlijk zo een steek.

Hier vandaag gezinsuitbreiding.
Kids zijn dolgelukkig Chihauhau.

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:49

belle_boef schreef:
Op mijn stalmatten heb ik wel vlas liggen maar de matten liggen er bij mij in omdat ze anders op het zand zouden staan.

Ik heb vlas erop voor de vochtopname

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:57

Ik weet niet meer wie wat zei;

Kruiden en dergelijke bestellen wij ook vrijwel altijd bij pit-pit. Ik zorg dan dat ik boven het bedrag uitkomt van gratis verzenden en neem wel flink psyllium. Maar ook een tijd mariadistel van daar gegeven en de fenegriek. O, en de lijnzaad en hennepzaad had ik vandaar, maar heb ik nu van welkoop. Pit levert snel en altijd netjes.

Wat een mooie, spierwitte Tinker.

Ik zie ook een fijn zadelkarretje met 2 freemax zadels vermoed ik? Mooi, zijn het 2 verschillende maten voor 2 verschillende paarden of om samen te rijden?

Ik zag mooi groen gras. Heerlijk. Ik ben vandaag wat oude zooi aan het wegknippen, uittrekken en uitsteken geweest en dan lijkt het weitje ook al groener.

In de stallen liggen grote rubberen matten, maar ligt een hele dikke laag vlas op. Wij potten en er wordt verder niet heel veel gebruik van gemaakt. Liggen doen ze toch buiten in het zand, ook als het vriest. Heb serieus al eens gekeken of er eentje vastgevroren lag. Hadden afgelopen winter op 1 na ook geen dekens op.

Anke, wat leuk!!! Heerlijk koppie <3

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 06:41

Wat een leukerd Anke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 07:13

Goedemorgen!

Lynn, sterkte met je arm.... Doodeng die hoornaars. Ik heb gewoon 1 box die ik niet gebruik in gebruik genomen als zadelkamer. Staat gewoon een 2e hands kast in van de kringloop, beugel erin gemaakt en daar liggen mijn spullen. Via mijn werk zo'n ijzeren roldeurkast gekregen en daar liggen alle poetsspullen e.d

Zonde dat je hond niet drachtig is Nils.

Welkom SSdesign, mooi paard!

In mijn schuilstal heb ik in de winter een hele dikke laag vlas (op zand), maak er dan ook een potstal van. Ze maken er regelmatig gebruik van. Nu alleen zand.

Krachtvoer geef ik niet. Alleen Pavo Vital en een scheutje olie. Ook mijn jonge paard doet het daar super op. Eigenlijk is ze zelfs nog een beetje te dik :o . Eiwitten zitten genoeg in mijn ruwvoer. En in gras. Vanmorgen komt de loonwerker alvast 1 wagen stierenzand brengen. Even kijken of dat genoeg is en anders moeten we na de bouwvak even bellen voor een 2e. Wij gaan dit zand mengen met het fijne zand dat er vorig jaar in is gegaan, want dit was eigenlijk te fijn voor de paddock. Het sloeg vrij snel dicht en daardoor duurde het lang voordat het water weg was. Nu was vorige winter ook wel extreem nat, maar ik wil toch ander zand erbij }> . En ik hoop dat al het water dat er nu tekort is gevallen, niet allemaal in de herfst/wintermaanden gaat vallen :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 07:23

Ik geef als muesli het merk mijten. Niet duur en geschikt voor sobere rassen.

Flohsamen bestelde ik dat poeder. Zo'n vezel. Dan 3 x 1.5 kg meen ik

Afbeelding
Mijn arm nu na 48 uur. Gaatje zie je bovenaan nog zitten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 07:40

Oei dat is behoorlijk rood! Is het nog erg pijnlijk?

Nils ik had er overheen gelezen, wat jammer dat er geen pups komen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 07:55

Mooie Tinker SS Design.
Ah wat een schatje Anke!
Jemig Lyn Nikita dat ziet er niet fijn uit. Sterkte.

Ik voer Metazoa Esparcette brok (15 min weken in lauw water) met vital bix daily complete voor de een en Equilin vitamine voor de ander. Doen ze het goed op.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:17

L_N dat ziet er ontzettend pijnlijk uit zeg! Ik hoop dat het snel wegtrekt.

Ik voer vrij uitgebreid als ik zie wat jullie geven. Heb veeleisende monsters denk ik. :o

's Ochtends Pavo Nature's Best, F hele portie + scheut olie, Z halve portie.

's Avonds bietenpulp met brokken van de Voermeesters (efficiënt). F weer een hele portie met olie, Z een halve portie.

Daarnaast ruim voordroog meerdere malen per dag en nog wat gras om te snacken. Voor de winter heb ik grasbrok besteld.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:19

Leuk hondje Anke, hoe oud is de pup?

Lynn, ziet er pijnlijk uit!!

[***], kan je mij op de hoogte houden of het werkt met alleen ander zand er door heen te mengen?

Mizz, ja vind het nog steeds heel erg jammer maar vind het ook nog steeds raar dat ze zo ''drachtig'' toont... dikke buik, grotere tepels, geobsedeerd door eten, afwezig en heel voorzichtig met alles enz.