Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:32

Ik heb ook een Böckmann. Superfijne trailers.

Veel plezier zondag! Ik ben het even kwijt, maar wanneer komt je nieuwe paardje?

Agossie, dat is ook balen als je niet op tijd klaar bent met je examen. Ik ben vandaag vrij, straks komt de tandarts voor de "mannen".

Sure_lee

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:00

Ik ben ook super blij met mijn aluminium trailer. Eerst haden we een houten. Maar omdat hij bij ons niet binnen kon staan was dat niet echt wat. Daarbij kunnen jullie je misschien het remprobleem nog wel herinneren... zo blij dat ik daar vanaf ben!

Oh ja, hier binnenkort de dazenval ook maar weer op zetten. Wel de echte dazenlijm toch? Heb ook een hoop zielige plaatjes voorbij zien komen van vogels die vast geplakt zaten aan emmers die vol gesmeerd waren met muizenlijm oid.

Veel plezier met kijken bij je nieuwe paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:04

Thanks fabster!! Zelfs emmers met koord verkopen ze zie ik, handig!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:11

Sure_lee schreef:
Oh ja, hier binnenkort de dazenval ook maar weer op zetten. Wel de echte dazenlijm toch? Heb ook een hoop zielige plaatjes voorbij zien komen van vogels die vast geplakt zaten aan emmers die vol gesmeerd waren met muizenlijm oid.

!

Vreselijk! Maar volgens de site pakken ze alleen de stekende insecten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:18

Is dat ook bij de echte dazenlijm Shirley ?

Je bent natuurlijk wel een beetje Leo in je hoofd als je op zoiets muizenlijm of andere veel te sterke lijm gaat gebruiken,...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:23

ohjajoh6 schreef:
Is dat ook bij de echte dazenlijm Shirley ?

Je bent natuurlijk wel een beetje Leo in je hoofd als je op zoiets muizenlijm of andere veel te sterke lijm gaat gebruiken,...

Toen de hype begon was de insectenlijm overal snel op dus begonnen veel mensen met de veel goedkopere en makkelijk verkrijgbare muizenlijm.
Heb overigens ook medelijden met muizen die zo gevangen worden, doe dan een klem dan is hij tenminste in een keer dood..

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:28

Nee, volgens mij is de echte lijm wel goed hoor! Ben sowieso wel benieuwd hoe het bij jou bevalt. Ik heb vorig jaar zo'n duur ding gekocht. Op zich prima. Maar staat maar op 1 plek. Als dit goed werkt dan wil ik wel op meerdere plekken zo'n emmer op hangen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:32

Heb ik ook ja. Ik heb er dan 2 staan, maar het is altijd te weinig. Zeker bij het zwembad altijd dazen. Daar hebben we nu ook een val staan. Maar als die lijm ook goed werkt, ga ik een mooie slinger maken. Hang ik een emmer in de bomen. Ik heb zo n hekel aan dazen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:35

Gelukkig!! Ik ben veel te gek op de vogeltjes hier namelijk, dus dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Vraag mij wel af hoe je die lijm een beetje handig op zon emmer gesmeerd krijgt. Maar voor 50 euro heb ik al minstens 4 plekken(incl emmers) dus dat wil ik wel proberen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:36

ohjajoh6 schreef:
Even een vraagje aan jullie?

Ik wil zelf zwarte emmers gaan insmeren met die dazenlijm, maar kan die lijm zo snel niet vinden, heeft iemand een link voor mij, hoe dat heet en waar ik dat kan kopen?
Ze hebben mais op het land achter ons, dus ik voel de bui met die 2 zwarten van mij al hangen straks in het dazenseizoen...

Het werkt goed, maar soms blijven er ook vogeltjes in plakken (oa een topic op bokt van geweest), let daar wel mee op! :)

edit: oh lees net dat het door muizenlijm kwam, dan heb 'k niks gezegd!

Hoe schattig dat mutsje bij Tika <3

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:38

ohjajoh6 schreef:
Even een vraagje aan jullie?

Ik wil zelf zwarte emmers gaan insmeren met die dazenlijm, maar kan die lijm zo snel niet vinden, heeft iemand een link voor mij, hoe dat heet en waar ik dat kan kopen?
Ze hebben mais op het land achter ons, dus ik voel de bui met die 2 zwarten van mij al hangen straks in het dazenseizoen...

Ik heb deze liggen:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 9835894782

Maar durf m eigenlijk niet te gebruiken omdat die zo sterk is dat vogels er ook aan vast blijven zitten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:50

Wij hebben ook zo'n val gekocht, zitten altijd onwijs veel stekers in maar wat je ook neerzet, je hebt ze altijd wel rondom de paarden denk ik. Wij hebben hier maisvelden en eikebomen langs alle wegen dus dubbel jackpot. Ik zet de stallen open zodat ze zelf in en uit kunnen lopen en daar hebben ze er amper last van. Die dazenmaand verandert het hele ritme van de paarden, overdag op stal soezen en 'berusten' en de tijden op de weide pas ik ook aan. Vliegendekens helpen ook niet echt hier dus die heb ik vorig jaar ook maar laten zitten, ze stikten er zowat onder.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:01

Bij mijn Belg en Barock Pinto helpen vliegendekens goed. Heb vorig jaar goedkope exemplaren gekocht om te proberen, maar ben tevreden. Sjaak kan helemaal niet tegen vliegend en stekend gespuis en zag ik regelmatig in volle vaart naar de schuilstal racen. De Belg was gewoon zwart van de dazen. Hij is zeker heel lekker. Ik was echt bang dat hij daar bloedarmoede van zou krijgen. Dus dekens aakgeschaft en dat werkt heel goed. Dus dit jaar al een goed passende deken voor de Belg aangeschaft. Nu voor Sjaak nog even kijken, want die van Epplejeck was waardeloos. Trok heel erg scheef, waardoor die bilkoorden in zijn liezen trokken en kale plekken achter lieten. Ga een maatje groter proberen (heb ik toch liggen), maar anders moet ik op zoek naar een goeie voor hem ook. Maak me allee zorgen over de levensduur van die dingen, nu de Belg weer in de groep staat. Met spelen is zo n deken wel heel handig om de ander aan vast te houden.... -O-

Moet er trouwens bij zeggen, dat Caj bijna nergens last van heeft. Die spuit ik om de paar weken in met Advantix (vlooienspul voor honden) die ook tegen zandvliegen enzo werkt. Die heeft er echt zichtbaar minder last van dan de rest. Ben vorig jaar met een vriendin in de zomer in het bos wezen rijden. Het regende, dus we dachten dat het wel kon. Nou... Bij haar zat er echt een hele wolk dazen omheen. Bij Caj maar 3-4. Dus daar werkt t ook goed voor. Bij Caj gebruik ik t tegen de mugjes vanwege eczeem. Werkt ook wel. Ze kan in ieder geval zonder eczeemdeken buiten lopen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:20

Dazen bij huis valt mee. Marinka is vorig jaar op de buitenrit aangevallen door een hele zwerm. De borst vol bloed. Ze ging er van achteruit en op de kont zitten. Gelukkig liet ze mij ze weg slaan. Echt niet normaal zo veel. Had ik in al die jaren met haar nooit gehad.

Vanmorgen de shet weer bij de anderen met deken. Maar ging direct weer fout. Toen ze even stonden ben ik naar haar toegegaan en heb de deken er voor de neus van de merrie afgehaald. Hahaha dit had je moeten zien. De kop van de merrie..... ze was echt verbaasd. Ze doen nog een beetje onwennig, want de shet snapt er niks van. Dus laat ze nu even bij elkaar. En straks nog even op het gras. De deken ligt nu bij de hooi bak. Misschien helpt dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:23

Die grote van mij kan er ook echt niet tegen. Baal trouwens wel want er blijkt geen deken groot genoeg te zijn voor haar of netjes te passen, de nieuwe vliegendeken van een maand oud, zit nu ook al weer het eerst gat in van het naar achter trekken, zo zonde!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:25

Claudia, dat heb ik ook met sommige merken gehad, van die dunnetjes. Ik heb een dikkere van Eskadron geloof ik, zo'n stugger materiaal, en die blijft heel mooi. Maar die zijn dus te warm in de zomer voor mijn knollen vind ik. :( Nu worden ze zelf ook niet heel panisch van dazen, alleen geïrriteerd. Horzels moeten ze echt niet hebben, die 'beenzoemers' zeg maar.. daar worden ze wel gek van maar die zitten hier niet heel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:32

Hahaha, ja dat is echt zo vervelend eraan. Want hun oude eczeemdeken van al jaren oud (die heb ik geloof ik al 8 jaar ofzo) zijn nog helemaal goed, maar daar kan ik die arme zwarte van mij toch niet in gaan zetten met 30 graden... -O-

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:36

ohjajoh6 schreef:
Hahaha, ja dat is echt zo vervelend eraan. Want hun oude eczeemdeken van al jaren oud (die heb ik geloof ik al 8 jaar ofzo) zijn nog helemaal goed, maar daar kan ik die arme zwarte van mij toch niet in gaan zetten met 30 graden... -O-

En zo'n lichtgekleurde deken? De RSIH is echt goed (en wit dus reflecterend) maar een hele dikke stof, daar zweet mijne ook onder. Een lichtgewicht wit deken misschien een optie.

Mijn oudje komt de stal niet uit in dazenseizoen, die wordt er echt gestoord van. Het is een lieverd, maar als je hem in die periode probeert overdag uit de stal te halen ben je je leven niet zeker.

Hier ook goed nieuws, na amper twee dagen is ons dossier finaal goedgekeurd door de bank *\o/* We hebben een huis :oo 8)7

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:36

Gefeliciteerd!!! *\o/*

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:37

Ik heb de Horseware Amigo Mio vliegendeken aangeschaft voor Ami. Niet duur (zeker niet met 21% korting bij EJ) en deze ligt erg fijn en is een hele lichte, luchtige deken. Enkel de hals valt wel erg groot uit. Daar moeten we nog even wat aan veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:38

Ik heb nu zebradekens voor ze, lekker licht materiaal, maar die scheuren dus kapot aan de voorkant bij de sluitingen, doen ze eigenlijk allemaal, paard is gewoon te groot om netjes in een deken te passen...

Gefeliciteerd Solleke!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:39

Gefeliciteerd, Solleke! *\o/*

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:40

ohjajoh6 schreef:
Ik heb nu zebradekens voor ze, lekker licht materiaal, maar die scheuren dus kapot aan de voorkant bij de sluitingen, doen ze eigenlijk allemaal, paard is gewoon te groot om netjes in een deken te passen...

Gefeliciteerd Solleke!

Mijn Belg heeft ook een goed passende deken, dus dan zul he er toch ook wel 1 voor een kwpn hebben?! Ik heb de Amigo XL. Die is extra ruim aan de voorkant. En die heb je tot maat 229.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:47

Gefeliciteerd solleke *\%/*

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:57

Wat heerlijk Solleke, gefeliciteerd!