Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsje_007

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:49

Ik ook! Er staan ook wat adresjes op internet waar je het kunt ophalen voor 3.00-4.00 euro, voor dat bedrag kan ik wel een paar keertjes heen en weer rijden met de trailer ofzo....

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:12

Daan_O schreef:
Nee geeeeeeeen sneeuw!! :P

idem. Heerlijk dit weer zo!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:28

3,- / 3,50 per pakje.
Hier eten twee D-pony's en een E-pony drie pakjes per dag. Elk dus een pakje. Tikt flink aan als je 5,- pp betaalt. Dat is 150,-/maand per pony aan alleen het hooi. Kun je ze beter ergens op pension zetten.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:29

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:57

Haha geinig

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:00

it wasn't me, kom ik geloofwaardig over :o
Ik heb 1x melding gedaan d.m.v. de link die eerder in het topic was genoemd en 1x gebeld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:37

Citaat:
Ede spant de regionale kroon met 107 meldingen.

Niet zo verwonderlijk als ze 's nachts rond 2 uur als een idioot gaan lopen knallen...

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:52

Zapje: In een kussensloop/dekbedovertrek doen.? Dat hielp bij mij prima in de tijd dat ik alles in de auto moest vervoeren…!

Horsies: Ik ben ook zeker niet voor op stal zetten. Hij moet alleen niet gek gaan doen, meestal rustig rond stappen kan vaak geen kwaad en versneld soms zelfs het helingsproces… Wat er ook gezegt wordt met Betadine shampoo wassen kan ook geen kwaad. Sterkte er in ieder geval mee.!

Caily: idd wat spatter zegt. Degene die bovenaan wil hebben als eerste aandacht geven, als eerste eten geven, als eerste een beloning, als eerste in de nieuwe wei, etc. Werkt goed bij mijn shetten, misschien ook we bij die van jou.!

Je hebt helemaal gelijk hoor, Tinky.! Heerlijke bedjes zijn een must. Zeker hoe die van jou erbij liggen ;)

Fijn Ohjajoh van de watervallen. Nu hopen dat de rest ook beter wordt… Het duurde bij mij wel even voordat ik begreep wat een Golden Shower was. Iets van slaapgebrek en er absoluut niet bij de wereld zijn… Nog 1 dagje stage…

Jeetje Meggiemeg, wat een pech heb jij met je buren zeg. Getsie… Idd gelijk die wijkagent bellen en blijven bellen totdat ze komen.

Ramzi: Welkom.!!

Spatter: Wat een super foto, Heerlijk.!

Biscaya: Sterkte, ookal is het niet jouw paard het blijft vreselijk.!

Solleke_Noah: Ik wil naar die foto’s. Ben die regen echt zat…

Croyslover: Ook Welkom.! Wanneer verwacht je het veulentje.?

Hier gaat het vooral met mij niet best... Gelukkig zoals ik al zei nog 1 dagje stage. Alles gaat nu op standje automatisch... Nergens zin in en vooral zeer slecht slapen. Zie het elke x minstens half 2 worden... En er dan om half 6 uit, sloopt je. Maar goed straks 1,5 om een beetje bij te slapen en bij te komen.
Gelukkig mag ik bij mijn instructrice haar paardje rijden. Zij heeft kleinschalig paardenverhuur waar ik zo ie zo altijd al deed helpen en ook degene die de zorg over had genomen van mijn paard... Het paardje heb ik 2 jaar geleden zadelmak gemaakt en doorgereden. Kan er nog steeds alles mee en is nu mijn therapie paardje. Zolang zij hem niet nodig heeft mag ik hem altijd pakken, ben ik nu wel blij mee... Hoe beroerd je kan zijn van een afscheid... :(:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:37

Amiette :(:)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:18

Sterkte Amiette!

Meggiemeg ik ben benieuwd wat de wijkagent zegt, hopelijk kan hij iets voor je betekenen.

Yeah de dagen worden weer langer, héérlijk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:20

Nog even vol houden amiette.

Geniale foto solleke!

Hoor net allemaal maffe geluiden uit de bak, blijkt mijn merrie mega hengstig te zijn :D , zal wel aan de temperatuur liggen..... Ze gilt alles bij elkaar als de mannen om de beurt met haar staan te "snollen". Heel grappig weer om te zien. Hier weer regen en de wind, was vannacht gaan liggen, maar knalt er nu weer rustig op los -O- .

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:23

Ik kom ook weer even uit meeleesmodus.

Vandaag is het zo ver. Mijn eerste rijles in … *effe denken* … 12, 13 jaar? *\o/*
Vanaf maart willen we met eigen paarden aan de slag kunnen. Toch minstens in de eigen bak rijden en het liefst ook al op buitenrit. Maar dan moet je wel weer even de basis van het rijden onder de knie krijgen. Dus bij een manege in de buurt gevraagd voor lessen. En voilà! Vanavond is het zo ver.
Ze geven volgens mij western stijl les, maar de basis is puur houding en contact met het paard. Eigenlijk precies wat ik zoek.

Stikzenuwachtig man. Heb in geen jaren gereden en ben zo stijf als een plank. Weet niet eens of ik er wel op kom zonder trapje. :')

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:41

opstapjes zijn tegenwoordig heel normaal op maneges, beter voor de ruggen van de paarden ;) :+
Maar wat leuk! En je bent het niet zomaar verleerd hoor, al is het jaren geleden;)

Wat hooi betreft, ik heb geen idee wat de kosten zijn. Mijn hooi is extra, voer eigenlijk alleen voordroog tegen hooi aan en heb een 50 tot 70 baaltjes hooi gewoon als extra per jaar. Maar deze koop ik van een vriendin tegen perskosten (rond de 50 euro per jaar). Zij hebben 4 dwerggeiten en een hectare land.... voor de geitjes hebben ze 10 pakjes per jaar max nodig (als het weer zo slecht is dat ze binnen staan, anders krijgen ze niet) en de rest van de pakjes halen wij op in de trailer. zij hebben geen opslagcapaciteit en ik betaal alle perskosten, zij schudden het...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:48

Wij hebben hele grote balen voordroog zo'n 400 kg van eigen land,het persen van zo'n baal en inpakken doet een loonwerker en komt op 20 euro ongeveer.
Een klein pakje hooi kost hier bij de aveve 3,5 euro;stro is hier wel idioot duur 8 euro voor een baaltje,gelukkig heb ik dat alleen nodig voor de varkens en kippen.

Sucses met je rijles,Abbybleus.Hier is het wat stormachtig dus inplaats van er op te kruipen zoals ik van plan was longeer ik wel lijkt me wijzer.Ik ben bovendien op het moment wat gehandicapt met eeen flinke schouder blesure dus het is geen tijd voor te avonturieren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:46

Zojuist de politie nogmaals gebeld, wijkagent heeft vakantie dus die had pas volgende week terug gebeld. Uitgelegd wat de situatie is en dat ik het stadium van praten voorbij ben m.b.t. de buren. Kon die mevrouw aan de telefoon heel goed snappen. Ik moest gewoon bellen ze maakte er een melding van in de computer en dan werd een auto langs gestuurd. Ik wacht het verder af.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:53

Goed van je meggiemeg.

We even rustig aan dan beatje.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:10

Succes meggiemeg!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:01

Goede actie inderdaad! Het lijkt me juist belangrijk dat ze nu snel in actie komen. Ben benieuwd wat ze er mee doen...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:17

Dag iedereen!

Hier nog iemand met de paarden aan huis. Momenteel nog in de scheiding der machten, aangezien mijn nieuwe jongeling nog maar 3 weken thuis en gecastreerd is. Deze week zou hij in principe bij de anderen mogen maar ik weet nog niet goed hoe ik dat ga aanpakken...

Bon. Ik heb dus momenteel 3 stuks rondlopen: Willow, een Hannoveraner ruin van 16 op brugpensioen die denkt dat hij nog hengst is, en zich ook zo gedraagt; Margrietje (officieel Marjolien van de Herdershoek), een Belgisch trekpaard merrie van 19 die in de koets loopt; en nieuweling PPA Glorious Bastard, Basje voor de vrienden, een 2,5-jarige Quarab.

Wij hebben open stallen. Momenteel nog zelfbouw, maar ik kocht recent 3 nieuwe voorwanden die dus nog geïnstalleerd moeten worden. Mijn wederhelft wilt ze namelijk op rails monteren zodat ik ze helemaal weg kan schuiven en ik dus met de bulldozer makkelijk binnen en buiten kan. Nu kan ik maar tot aan de deur aangezien hij net iéts te breed is voor de deuren. Work in progress dus.

Voor de stallen is een verhard stuk zodat de paarden in de winter niet in de modder staan. Als het echt té bagger wordt zet ik op dat stuk een hooiruif. Zo houden ze droge voeten, wat eerst niet was, waardoor ze veel binnen gingen staan. De stal staat immers op het land, en ze kunnen dus altijd naar wens binnen en buiten. Daarbuiten hebben we een kleine 2 hectare weiland, ingedeeld in 3 stukken. Afhankelijk welke poorten ik open gaan ze op het ene of het andere stuk. Momenteel staan Willow en Margriet op het achterste en Bas op het voorste. Eens ze samen staan gaan ze alledrie op het voorste, dat is de winterwei. Deze is hoger gelegen en kunnen ze gewoon rechtstreeks vanop de verharding bereiken. Voor de twee andere stukken moeten ze een stukje zand overbruggen, wat al snel een modderpoel wordt in de winter.

Stro koop ik van mijn schoonvader, die is landbouwer, hooien doen we zelf: een hectare van onszelf en 3 hectare van de buurman. We hebben stromend water in de stal, dat is handig: geen gezeul met emmers meer!

Willow en Margriet staan 24/7 buiten, Bas gaat momenteel 's nachts nog op stal. In het land gaat hij nog heel veel rondjes lopen omdat hij bij de anderen wilt. Door hem op stal te zetten heeft hij toch enkele uren rust. Binnenkort zal hij mee 24/7 buiten gaan.

Ik heb zelf geen rijbak, aangezien ik op wandelafstand van de rijvereniging woon. Ik moet zo'n 5 minuutjes stappen om daar te komen, en heb daar beschikking over 3 dressuurringen, een springparcours, een crossparcours en een binnenbak. Dan ga ik dus zelf niet investeren (al legt mijn wederhelft wel zelf pistes aan :+ )

Zo. Dat is een beetje de situatie :-) Kwestie van dat jullie wat mee zijn hé ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:45

Hai Memuska! Ik moest bij je eerste alinea, al even flink nadenken; in de scheiding der machten? Mijn eerste gedachte was dat je zelf in scheiding lag, totdat ik verder ging lezen.... :Y)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:50

Hahaha!!! Ik ben het zo gewend om het te zeggen dat het mij niet eens meer opvalt, maar ik snap je verwarring :p Zo blijft het een beetje spannend toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:56

Hihihi, zeker! En ik heb toch een jaar, pal naast Belgenland gewoond, dus ik had beter kunnen weten...

Gave mix aan paarden heb je trouwens zeg; een Hannoveraan, Belgisch Trekpaard en een Quarab. Zo ben je bijna van alle kanten vertegenwoordigd, qua rassen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:58

Welkom

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:31

@memuska: Basje is een sjiek ding, al zal ik aan die blauwe ogen nooit echt wennen :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:50

Welkom Memuska. Ik wilde even op he profiel kijken naar je paardjes, maar ik krijg je foto's niet zichtbaar.