Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tinky12 schreef:Urielle schreef:Wanneer gaan jullie onkruid afspuiten?
Onkruid spuit je als het groeizaam weer is en voor- of na de bloei van de bloemen ivm de bijen.
Ik heb in het najaar gespoten,eerder kon niet omdat mijn jongens er nog opstonden.
Najaar is ook de beste periode om door te zaaien....eerst (evt) kalk en zaaien en als het jonge gras opkomt bijmesten
Urielle schreef:Er moet eerst een mestkuil want we kieperden daar eerst mest maar ik wil merrie en veulen daar
Santos_05 schreef:Hier proberen elk weekend even een buitenrit te maken, moet nog richting de 20km komen voor Strao NoordwelleOndertussen nr2 in conditie houden, dus vorige week even balen dat de bak bevroren was, maar gelukkig nu niet meer.
Gypsy schreef:Santos_05 schreef:Hier proberen elk weekend even een buitenrit te maken, moet nog richting de 20km komen voor Strao NoordwelleOndertussen nr2 in conditie houden, dus vorige week even balen dat de bak bevroren was, maar gelukkig nu niet meer.
Die van mij ga ik daar mooi niet speciaal voor trainen, ik zit juist duimen te draaien dat ze voor het strand al moe is. Maar zo'n feest zal het wel niet wezen.![]()
Ach ik doe gewoon op serooskerke mee, het is de 1e keer dus even kijken hoe ze is. Ze zal wel flink nijdig zijn dat ze niet voorop mag.![]()
Ik had haar zondag in het bos ook eerst flink afgemat en toen ben ik pas het strand opgegaan. Niet tussendoor stappen, dan komt ze weer op adem. Beetje l*llig maar ik ben al een poos niet meer met haar op het strand geweest en wou even kijken hoe ze zich zou gedragen.![]()
Hier word het vannacht hooguit min 2 geloof ik. Als het nou echt gaat vriezen wil ik een keer proberen om de paddock te slepen en ze een nachtje op de bestrating op te sluiten. Dan sleep ik ook de bak wel, zijn mijn stalgenootjes weer blij.
Vind het echt niks dit weer, doe mij maar vorst. Gekke paarden zitten er gelukkig minder mee, die kleine vond nu een uitgelezen moment om flink op en neer te gaan galopperen. Ze zit van top tot teen onder het zand.
Edit:
Over dat trailerladen he... Op de heenweg krijg ik mevrouw er nooit in één keer in. Ze loopt er braaf in, maar net niet ver genoeg. Ik kom net 10 cm tekort om de stang erachter te doen. Als je het mij vraagt staat ze me dan gewoon uit te lachen, maar als je haar een duwtje wil geven komt ze rustig in de achteruit terug.![]()
Zondag heb ik haar uiteindelijk naar binnen getakeld met 1 lijn om de voorstang en 1 lijn achter haar billen langs terwijl ik buiten bleef staan. Dit ging perfect! Eigenlijk hoefde ik nauwelijks druk te zetten. Uitgebreid beloont natuurlijk, zo kun je haar zelfs alleen laden.
Op de terugweg weet ze niet hoe gauw ze de trailer in moet komen, de tr*t.![]()
Daarom heb ik het idee dat ze op de heenweg gewoon zoiets heeft van nou ik hoef niet zo nodig, en dat het geen echte angst voor de trailer is.
Wat denken jullie? Angst of gewoon niet zo'n zin?
Gypsy schreef:Santos_05 schreef:Hier proberen elk weekend even een buitenrit te maken, moet nog richting de 20km komen voor Strao NoordwelleOndertussen nr2 in conditie houden, dus vorige week even balen dat de bak bevroren was, maar gelukkig nu niet meer.
Die van mij ga ik daar mooi niet speciaal voor trainen, ik zit juist duimen te draaien dat ze voor het strand al moe is. Maar zo'n feest zal het wel niet wezen.![]()
Ach ik doe gewoon op serooskerke mee, het is de 1e keer dus even kijken hoe ze is. Ze zal wel flink nijdig zijn dat ze niet voorop mag.![]()
Vivat schreef:Wij deden haar ook niet met balken erin duwen ofzo, die ging gewoon liggen als je haar ging dwingen. Maar met een balk oefenen alsof je de stang dichtdoet is veiliger dan met de stang zelf omdat je helpers meer afstand van het paard kunnen houden mocht het schrikken![]()
Maar na maanden oefenen hadden we een super makkelijk te laden paardje
spannend Polo13!
Vivat schreef:Ja [***] ik dacht echt wat doet die nou!we zijn maanden bezig geweest met oefenen, meestal zo'n 2 à 3 keer per week en alleen op dagen dat ik dacht ohh we hebben álle tijd. Even snel snel werkt echt niet bij zulke paarden
gaaf polo13 ga heel hard duimen dat hij helemaal ok is