Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:10

Dat zijn er een hoop Prairy! Ik heb ook nog een stapel liggen die we eigenlijk vorig jaar al hadden moeten leggen :o staat voor binnenkort wel op de planning nu

Morgen gaan we als het goed is 225 plantjes ophalen van Heg & landschap, maar het is allemaal een beetje onduidelijk nu de levering zo laat is. Ik vind de communicatie daar wel een dingetje hoor :o en dan dit weekeind ook alles de grond in, ben benieuwd!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:42

Extra handycap voor degene die basketbal speelt ;)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:55

Maartje_M schreef:
Morgen gaan we als het goed is 225 plantjes ophalen van Heg & landschap, maar het is allemaal een beetje onduidelijk nu de levering zo laat is. Ik vind de communicatie daar wel een dingetje hoor :o en dan dit weekeind ook alles de grond in, ben benieuwd!

Haha dat had ik ook een beetje.. aan de ene kant, je kan alles vragen en hij denkt enorm mee! +:)+ Maar wij hadden de eerste keer ophalen ook gemist dat 't niet doorging, gelukkig is het bij ons 10 minuutjes vandaan :P

Wow mooie stapel Prairy!!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:25

Heerlijk dat veulen als uitzicht <3
Wat een drama Lorette
Flinke stapel Prairy! Hoeveel kan je daarmee doen? En mag ik brutaal vragen wat je daarvoor betaald hebt?

Hier is alles al een paar dagen helemaal droog *\o/* Drijfmest over de wei want morgen gaat het regenen. En zodra er dan weer regen komt nog even wat kale plekken bijzaaien.
Over een paar weken vakantie, dan alle takken in de uitloop weghalen. Daar komt waarschijnlijk zand op, alhoewel de paddockroosters me ook erg aanspreken. En een dag een loader lenen of huren dan gaan we de volledige track keren.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:45

DF: Prachtig uitzicht. Jammer dat we niet op babyborrel kunnen komen :D

Lorette: :(:) Qua omheining; je wilt een houten omheining ? Ik heb betonpalen met schapendraad + koord. Voorbeelde zonder koord:
Afbeelding
Dit gekozen om ook de hond binnen het terrein te houden. Mijn verkochte ruin heeft er achteraan wel heel stevig over gehangen (stroom stond af) en daar moeten ik wel een 5 tal palen terug recht gaan zetten. Voor de rest wel heel blij met deze omheining. Altijd beetje bang van hout dat het toch niet zo lang meegaat en best wel duur is.

Prairy: Welke heb je genomen ? Veel plezier met het leggen. Ik heb net enkele paletten gelegd en ben blij dat ik daar nu vanaf ben. Eigenlijk gaat het leggen heel vlot... tenzij je zoals mij geen standaard paddock vorm wilt en er assymetrische eilandjes enzo in maakt met beplanting :')

Suc6 met het planten Maartje. Ik mag morgen ook achter plantjes, gelukkig niet zo veel als jij. Is het in pot of blote wortel ? Ga je ze machinaal planten of voor ieder plantje een gat graven ? Laatst 125 blote wortels elk afzonderlijk in de grond gegraven en morgen nog eens 70 stuks die ik te kort kwam. Gelukkig dat mijn vriend ze bijna allemaal in de grond stak, want dat graven vond mijn gevoelige enkel helemaal niet leuk.
Binnen 2 weken zou ik ook nog grote bomen moeten ontvangen 14-16cm omtrek. Winterlinde, gewone es, zwarte els en haagbeuk fastigiata en dan nog enkele kleinere productieve kornoeljes met de bedoeling ze te oogsten.

Ze geven wel kouder weer vanaf dit weekend, hopelijk koelt onze werklust niet mee af.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:11

Ik ga uit van blote wortel, en we gaan ze zetten met de palenboor haha. Manlief loopt voorop om gaatjes te maken en ik volg (ik gok met een van de kids) om ze er in te zetten en gaatjes dicht te gooien. Meestal is de eerste even wat gedoe, om te kijken hoe groot het gat moet enzo, maar dan gaat het wel heel snel

Utopia voor het eerste verdeelmoment zat ik niet eens in de distributielijst := Het was dat ik eens ging mailen hoe het er voor stond, dat ik wist dat het eerste moment geannuleerd was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:20

Hahaha handig Maartje...

Flinke voorraad prairy!

Hier net een stapritje gemaakt met mijn bruine... Die is aan het groeien joh. Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:16

Via de inkoopactie van agri shop. Eu, 4 pallets, gratis verzending, 220m2, 2450 euro :) actie loopt tot 28 februari geloof ik.

Had nog wat onderzoek gedaan en ook in Duitsland gekeken en wat offertes opgevraagd maar deze prijs was gewoon goed. Nu kunnen we een 2m breed pad van de ingang van de wei plus daar een stukje, naar de schuilstal en het hele stuk daarvoor ermee doen en misschien nog een extra voer plaats.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:36

Die actie heb ik denk ik gemist.

Edit: toch niet. Het is alleen maar 35cent per M2 goedkoper dan de ecorasters via Bos Rubber. Tenzij die in prijs omhoog zijn gegaan natuurlijk.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:58

Ja en de paddockroosters van Tonn kosten dat ook en zijn groter. Wat ik zelf fijner vind.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:06

Mooie bestelling!

Hier net ook een ritje gemaakt met mijn madam. Ging goed. We zijn nu aan het rijden op bit, is nog wel een dingetje voor mevrouw maar gaat steeds beter.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:17

DubbelFun: Oh prachtig zicht zeg zo'n veulentje! <3 Is het eentje van jou?
De rhino in de buurt is minder inderdaad. :=

Lynn_Nikita: Heftig zeg als je regelmatig zo'n bevallingen meemaakt. ;( Ik zou er echt niet tegen kunnen als het misgaat bij merrie/veulen vrees ik, en dat terwijl ik tegenwoordig bijna dagelijks werk met mensen die op sterven liggen. :=
Mensen kan ik nog redelijk van mij afzetten gelukkig, maar als er iets met een dier gebeurd...

Robijntjah: Omg, dat 1 paard zoveel kan eten... :')
Je bruine haar kont staat inderdaad een flink stuk hoger. :D

_Lorette_: Oh nee, wat een ellende zeg... Hoe frustrerend ook op het moment, hopelijk kan je er later mee lachen. :(:)
Gezellig paard heb je daar. Soms vraag je je dan toch echt af waarom je jezelf dit aandoet? :+

Prairy: Fijne vooruitzichten als je die tegels kan leggen! Op welk soort grond zit jij?

Maartje_M: Dat zijn een heleboel plantjes. _O-

Hier was het eindelijk ook droog genoeg om de paarden op de weide te zetten. Ze staan voorlopig nog ergens anders gestald, waar de kleine puzzelstukjes weides nog te nat liggen, maar onze eigen weide lag perfect en ligt op wandelafstand! :D
De paarden echt zo blij! Ik had gekke sprongen verwacht, maar daar hadden ze geen tijd voor. :')
Afbeelding

Afbeelding

Mijn lieve Naranja had zelfs nog tijd voor een knuffel. <3
Afbeelding

En de poes was ook blij met het extra gezelschap. :D
Afbeelding

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 07:53

Was die Fuchs dan niet enorm te dik Robijntjah?
Ik bedoel, dat onbeperkte hooi voeren was hier ivm het uit de voegen groeien geen succes.

Heerlijk die paarden op de weide. En mooie constructie Retjethorse :-)

Hier vooral aan het genieten van de luxe van na werktijd nog nèt een rondje buitenrit te kunnen doen in het bos :D en de paarden konden even grasmaaien in de voortuin (niet ingericht op paarden maar wel met gras)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo blij dat we nu kunnen bewegen in de strijd tegen de kilo’s :Y)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:03

Wauw wat een toren met platen!
Zoiets komt hier in de toekomst misschien ook nog eens.

Mooie kat retjehorse! Paarden ook hè, maar de kat is gaaf zo in die kleur.
Fijn dat de paarden even op de eigen wei konden al.

Lekker Olympia! Ik wil volgende week inderdaad ook weer met ze gaan wandelen na het werk, het blijft inderdaad al lang genoeg licht :)

Ik ga vanavond weer op pad om hooi te halen. Laatste rondje weidehooi denk ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:55

Hoop plantjes en een hoop paddock platen

Hier heeft het geregend, bah, Ook nog mijn werkschoenen buiten laten staan dus die zijn zeikenat

Die fuchs at dan wel erg veel, vind dat het hooi hier al snel erdoorheen gaat
Morgen vertrekt de shet als gezeldschapspony, ben benieuwd hoe het gaat met hem en zijn nieuwe vriendin

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:00

Olympia hoe doe jij dat nu met voeren? Nu ze hier ineens zo lopen te bunkeren worstel ik daar ook een beetje mee. Heb het idee dat het met name het pensionpaard is en dat mijn tandeloze knulletje nu echt minder krijgt ook :=

Oh wat een mooie kat Retje <3

Hier ook flinke regen gister, maar het valt me nog mee hoe nat de boel is buiten. Ik had alweer grote plassen verwacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:03

Hier alleen vannacht wat buien. Ben benieuwd.

De Fuchs was wel te zwaar ja maar met deze hoeveelheden had ik hem zwaarder verwacht.

Minder voeren was voor de rest geen optie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:07

Maartje, is apart bijvoeren geen optie? Mijn oudje zet ik in de ochtend op stal met een bak extra voer en hooi en haal die na een uur eruit en kan ze de rest van de dag met de rest mee

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:12

Niet echt, hij raakt in de stress als hij lang in stal staat (ze staan hier nooit in stal) en zijn krachtvoer eet hij niet meer. Eerder gaf in hem SP bij maar dat laat hij nu ook staan. Voor nu is hij niet te mager, maar hij is wel een stuk enthousiaster als ik hooi kon brengen dan vroeger zeg maar

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:31

Olympia96 schreef:
Was die Fuchs dan niet enorm te dik Robijntjah?
Ik bedoel, dat onbeperkte hooi voeren was hier ivm het uit de voegen groeien geen succes.

Heerlijk die paarden op de weide. En mooie constructie Retjethorse :-)

Hier vooral aan het genieten van de luxe van na werktijd nog nèt een rondje buitenrit te kunnen doen in het bos :D en de paarden konden even grasmaaien in de voortuin (niet ingericht op paarden maar wel met gras)

[ [url=m/FLNn1D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rmn9Si.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/m5J4dg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo blij dat we nu kunnen bewegen in de strijd tegen de kilo’s :Y)

Als die van jou in strijd zijn met de kilo's dan zal ik maar geen foto uploaden van mn merrie met pensioen :oo :=

@Natasja, wij hebben een bladveger achter de zitmaaier en de rest hark ik met de hand bij elkaar.
K*tklus maar het resultaat is altijd heel bevredigend :D

Gisteren een buitje gehad hier. Helemaal happy ermee na het kunstmest strooien haha.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:42

Maartje, ik heb buiten de paddock een stukje afgezet waar ik mijn oudje zijn slobber en extra hooi geef. Hij staat daar graag, dat is zijn kampje. Qua voer loopt er een topic om oudjes op gewicht te houden hier op Bokt. Die van mij krijgt nu fibrebeet aangevuld met Hippalgo bodybuilder.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:44

:D haha Karin. Nou mijn merrie heeft echt vet kwabben en was dus spierbevangen. Het lijkt vanaf een afstandje mee te vallen, maar het is echt wel veel extra. Merrie weegt 590 en Haflinger 580 volgens meetlint.

Ik weeg nu het aantal kilo’s Maartje. Dus daar moeten ze het mee doen.
En daarnaast dus onbeperkt gerstestro.
Vier dagen per week kunnen we het mooi verdelen over de dag. En de andere drie werkdagen dan hang ik het in de ochtend op (portie voor overdag) in drie netten en dan is het echt op=op. Zou jouw ouwetje apart bijvoeren denk ik.

Merrie is al wel wat afgevallen, want woog nog dik 12 kg meer :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:47

Ik vind ze bij jou ook echt wel meevallen. De tinker die wij als eerste in pension hadden was echt gewoon 2-300 kg te zwaar en is hier (op onbeperkt hooi) al 150 kwijt geraakt zo ongeveer.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:01

Hier is de Welsh wel echt te dik, maar die wordt echt dik van de lucht. De andere zijn nu ook wat aan de forse kant, maar hebben in de winter ook zo goed als stil gestaan dus dat helpt niet. Fanatiek rijden weer, dan komt het wel goed :D
Ik zal eens gaan proberen of ik hem af en toe apart kan parkeren met wat hooi

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:16

Retjethorse schreef:
DubbelFun: Oh prachtig zicht zeg zo'n veulentje! <3 Is het eentje van jou?
Nee, is van iemand van de grote pensionstal die een deur verder zit :)
Maar niet minder leuk om naar te kijken. Er schijnen er meer te zijn, maar die staan niet bij elkaar blijkbaar.
Leuke foto's en je wei ligt er perfect bij.

@Olympia96: met zo'n voortuin zo ik heel blij zijn :) Momenteel is het daar bij ons ook alleen maar mos.

Ik heb niet het idee dat het hier vannacht geregend heeft. Zand is nog mooi droog iig en ik zag 2 dikke ligplekken in het zand.