Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

greendragon

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:29

Grondwerk of zwemles??

jeetje, lekker plensen zo.
Hier bleef het vandaag droog. De paddock begint weer op te drogen. Gelukkig morgen weer hele dag regen voorspeld, want je zou er bijna weer aan wennen zeg...

Al weken niets gedaan met de paarden.

Hebben jullie ook veel last van rotstraal? Shet heeft al snel last van weke stralen, maar dat gaat nu verkeerde kant op, vrees ik. En mijn merrie heeft hele winter al heel veel last van 1 straal, die is zo slecht dat de punt bijna weg is. Ik heb alle middeltjes al geprobeerd. En het enige middel wat een beetje effect leek te hebben was de Cavalor Dry Feet, maar die is uit de handel genomen en nergens meer te krijgen.. zucht..

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:35

Heel eerlijk heb ik al weken de hoeven van de pony's niet van dichtbij bekeken :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:48

greendragon schreef:
Grondwerk of zwemles??

jeetje, lekker plensen zo.
Hier bleef het vandaag droog. De paddock begint weer op te drogen. Gelukkig morgen weer hele dag regen voorspeld, want je zou er bijna weer aan wennen zeg...

Al weken niets gedaan met de paarden.

Hebben jullie ook veel last van rotstraal? Shet heeft al snel last van weke stralen, maar dat gaat nu verkeerde kant op, vrees ik. En mijn merrie heeft hele winter al heel veel last van 1 straal, die is zo slecht dat de punt bijna weg is. Ik heb alle middeltjes al geprobeerd. En het enige middel wat een beetje effect leek te hebben was de Cavalor Dry Feet, maar die is uit de handel genomen en nergens meer te krijgen.. zucht..

Hypozin al geprobeerd?

Dry feet is fijn spul, ik wist niet dat dat uit de handel genomen is. Alleen in Nederland? Ik vind wel wat op een Belgische site.

https://www.fiksenfelix.be/cavalor-dry- ... gKJzPD_BwE

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:56

Hier ook geen rotstraal maar mijn paarden staan ‘s nachts op stal waardoor de hoeven goed kunnen drogen. Ze waren tot voor kort nog altijd te droog naar de zin van mijn hoefsmid dus ben benieuwd wat hij er nu van vind.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:13

MarloesHJ schreef:
xXutopiaXx schreef:
Hier zelfs helemaal geen regen gehad! :oo Lekker ritje met Tamme gemaakt, vriendlief te voet mee met hond <3 Daarna met Dije geoefend en nog een ritje met Jay gemaakt :D Ondertussen ook nog een hoop opgeruimd en gewoon lekker gezeten, rondgewandeld en gekeken :+: Zon ging ook prachtig onder hier <3 Zou 't dan toch ein-de-lijk lente gaan worden?!?! Tis gelijk ook zoveel opgedroogd.. wat een zaligheid!! :D Wat zo'n dag met je humeur kan doen _O-

Ik keek net uit het raam en het water stroomt weer over de straat hier...

Klinkt wel als een heerlijke dag! Kom ik aan met mijn dagje werken :')

Ik mag de rest van de week weer elk dag... |(

En heel eerlijk, ik heb ook al ff niet naar de onderkant van de hoeven gekeken :7

Hier droogde het gelukkig wel een beetje op.. :D

Afbeelding

Bovenste foto is van precies een week geleden :oo

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:28

Jeetje balen van de inbraak! Getsie.

Veel nat nog overal.. rotstraal las ik.. Ik ken het niet. Vandaag wel beide paardjes hoeven opgetild en uitgedaan. Waren hartstikke netjes nog, heel trots op wel. Maar bij mij staan ze ook veel in de inloopstal (rubbertegels) of op de stenen.

Vandaag eindelijk even wat gedaan met de jongens. Voor het eerst sinds oktober weer eens buiten gereden met Dids.
En baby Fjölnir meteen aan de hand mee gepakt <3

Afbeelding
Heerlijk braaf dus!

Afbeelding
De zandbak droogt bij mij ook wel fijn snel op. De rest is nog even waardeloos..

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:45

Zo, wat een nattigheid overal zeg! :oo

Zijn er hier toevallig nog mensen die doek onder de bak of paddock hebben liggen?

Overweeg jet voor onze bak en ben benieuwd naar ervaringen. Ben heel bang dat het omhoog komt ofzo... en hoeveel zand moet er bovenop?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 01:52

Utopia, morgen ben ik vrij maar dan komt de hoefsmid ‘s middags. Ik ben nog aan het twijfelen of ik ga rijden als hij klaar is maar ik wil ook graag naar de Peelbergen gaan kijken bij de IJslanderwedstrijd daar ‘s avonds waar mijn instructrice ook start. Komt best het een en ander aan de start en het is redelijk in de buurt (uurtje rijden).

Dan drie dagen nog werken en dan een lang weekend. Heb twee weekenden (gedeeltelijk) na elkaar gewerkt dan.

Bij ons is het op dit moment juist natter dan vorige week. Maar zie in de weekvoorspelling naast regen ook wat zonnetjes dus misschien gaat het hier ook nog wel wat drogen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 07:41

greendragon schreef:
Grondwerk of zwemles??

Aquatraining :Y) :')

Hier zijn de hoeven nog wel oké, maar het moet nu wel echt droger gaan worden

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:32

Wat een water overal he, maar goed dat was ook wel te verwachten na al die droogte.

MartineV, haha synchroom rollen! Leuke foto.

Wat balen dat er is ingebroken Karin, bah! Rot volk ook...

Robijntjah, wat ben je aan het maken? Een plek voor een houtkachel? Wordt vast mooi.

Maartje, grondwerk in het zwembad!

Akshay, Wat leuk een ritje met beide.

Wij waren zaterdag op de manege, wedstrijddag :) Gelukkig scheen toen nog een hele tijd de zon. Voor het met bakken uit de lucht kwam.

Afbeelding

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:35

Onze bak is gelukkig droog, daar staan de paarden in. Slecht voor de bodem met al het hooi en alle mest, maar het is niet anders.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:41

Leuke foto's Chasey! Gelukkig voor de regen, hier ging het zaterdag ook ineens enorm los.

Mijn bak is denk ik nog wel erger dan de paddock... Paddock is modder, hier en daar een plasje maar wel droge stukken. De bak is voor 60% zoals op de foto, dus meer een vijver. En dan blijft er nog maar weinig plek over voor 3 paarden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:44

Leuke foto's!

Zelfs bij ons is het deels op aan het drogen sinds het weekend en ik heb gewoon 2 keer gereden, jeeeeej!

Het wordt inderdaad een plaats voor een kachel, hetzelfde komt er boven.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:34

Hier begint het ook een beetje op te drogen. Ik help de paddock wel een beetje en schep de grote plassen leeg. Kan niet wachten tot het echt weer goed droog is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:43

De rijbak is droog maar de paddock is nog iets nat. Ze zakken gelukkig niet diep in de modder alleen de bovenlaag is wat nat. Wordt nu wel weer tijd dat ik ga rijden
Nu het droog is heb ik net rondom alles maar opgeruimd met de regen zijn dingen blijven liggen en heb ik alleen het hoognodige gedaan. Alles is weer netjes nu. Alleen balen dat ik dan nu weer mag gaan werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:49

Fijn dat we nog mogen werken denk ik dan :D
En fijn dat we binnen van alles hebben kunnen doen.

Hier (eindhoven) is het tot nu toe droog, hoop dat dat thuis ook zo is en ik vanmiddag weer even een rondje kan maken.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:06

Hier heeft het wel eventjes gemiezerd af en toe maar dit kunnen we handelen. Zo de paarden maar eens binnenhalen en de benen zo goed mogelijk moddervrij krijgen voor de hoefsmid :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:34

Mijn lamp is stuk dus ik kan de komende dagen toch niks doen :+ naja lamp werkt wel maar die werkt op wifi en ons punt achter is kapot, dus daar moet eerst een nieuwe komen.
Komende dagen zou het wel droger worden, dus ik hoop het van harte. Kunnen we ook het dak van de stal eindelijk maken en ligt mijn hooi weer droog :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:03

Wat een lekker ritje Akshay! Leuk dat je 'm zo als handpaard mee kan nemen :):)

Leuke foto's weer Chasey :D

Even Dije spammen :+:

Afbeelding

Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:26

Libera schreef:

Zijn er hier toevallig nog mensen die doek onder de bak of paddock hebben liggen?

Overweeg jet voor onze bak en ben benieuwd naar ervaringen. Ben heel bang dat het omhoog komt ofzo... en hoeveel zand moet er bovenop?

Ja wij maar pas sinds juni dus.
Erbovenop ligt 20cm zand wat ze hier Fontainebleau zand noemen, oftewel in de zomer moet je behoorlijk sproeien maar nu staat er nog geen mini plasje in de bak (terwijl de rest hier modderbad tot aan de voorknieen is.
We laten de paarden echter niet los in de bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:32

Je hebt je hengsten niet samen staan?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:43

Jes schreef:
Libera schreef:

Erbovenop ligt 20cm zand wat ze hier Fontainebleau zand noemen, oftewel in de zomer moet je behoorlijk sproeien maar nu staat er nog geen mini plasje in de bak (terwijl de rest hier modderbad tot aan de voorknieen is.

Dankje, mijn paarden gaan inderdaad ook nooit los in de bak. Kan ook niet want is niet omheind haha!
Moet sowieso al veel sproeien in de zomer dus te droog vind ik niet erg! De mijne blijft verder in de winter ook redelijk droog maar word heel glad, en te gevaarlijk om op te rijden dan. Andere probleem is stenen die omhoog komen.
Ik hoop dat doek, of een laag gravel, tussen de bodem en het nieuwe zand daarmee zullen helpen... maar ben er nog niet uit wat dan beter is

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:53

Ik ben toch naar de wedstrijd gegaan. Is de parkeerplaats serieus in de buitenbak. Vond het wel wat apart in elk geval. Nu een tijdje IJslanders kijken ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:17

Libera schreef:
Jes schreef:
[quote="Libera"

[/quote

Dankje, mijn paarden gaan inderdaad ook nooit los in de bak. Kan ook niet want is niet omheind haha!
Moet sowieso al veel sproeien in de zomer dus te droog vind ik niet erg! De mijne blijft verder in de winter ook redelijk droog maar word heel glad, en te gevaarlijk om op te rijden dan. Andere probleem is stenen die omhoog komen.
Ik hoop dat doek, of een laag gravel, tussen de bodem en het nieuwe zand daarmee zullen helpen... maar ben er nog niet uit wat dan beter is

Wij hebben hier op klei bodem afgegraven, drainage erin, grof steen (geloof 10 of 15cm) fijner steen wat aangereden is (ook een cm of 10) doek en daarop zand.
Doek tussen zand en steen zodat het zich niet in de jaren gaat mengen.
Kost een hoop geld door vooral het enorme hoogte verschil dat er op de plek van de bak zat, maar hij ligt er dus altijd rijbaar bij.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:28

Humpiedumpie schreef:
Je hebt je hengsten niet samen staan?

Wie? :P