Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:43

O wat super spannend Pol013! Ik ben heel benieuwd of jullie gaan kijken!
Ik vind dat er wel een verschil zit in mooier maken of dingen doelbewust anders voorstellen zoal bijvoorbeeld bij Selka, dat vind ik echt niet kunnen.
Wij zijn van de week bij een huis wezen kijken wat aan een N weg ligt. Ik vond het heel fijn dat de makelaar bewust even met ons buiten bleef staan om het geluid van vrachtwagens te laten horen. Ik vond het geen storend geluid. Wel kan ik mij voorstellen dat mensen al niet zouden gaan kijken omdat het aan een N weg ligt, terwijl het in de praktijk (vind ik dan) nauwelijks opvalt.

Belle_boef veel plezier met je huifkar, leuk! Wat zijn jullie allemaal handig :oo

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:21

Tja, ik moet eerlijk zeggen dat de foto's die gemaakt zijn van ons oude huis, ook wel een vertekend beeld gaven..... Een professionele fotograaf, met goede apparatuur en hij zorgde voor exact het juiste licht. Wij waren zelfs helemaal onder de indruk van de foto's van ons huis :D :D :D .

En ik heb het zeker gestyled voor de verkoop.
Allemaal op advies van de makelaar en de fotograaf.
Ik heb zeker geen zaken achter gehouden, maar het zag er op de foto's echt mooier uit dan het in werkelijkheid was. Ons huis was binnen een week verkocht. Werd gek van de bezichtigingen en mensen belden mij zelfs privé omdat ze vonden dat te lang moesten wachten op een afspraak bij de makelaar.

Daarbij hadden we het huis wel superscherp in de markt gezet omdat we het gewoon snel kwijt wilde.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:30

Welkom SSdesing en succes met klussen!

Belle_boef, wat leuk een huifkar. Is eens wat anders als een caravan/camper.

Gisteren met de hond naar de dierenarts geweest om een echo te laten maken maar helaas niet drachtig. Wel heeft mevrouw echt tekenen van zwangerschap maar er was op de echo echt niks te zien... :-(

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:33

Mooi inderdaad hoe foto's kunnen vertekenen!

Het huis wat wij nu hebben gekocht stond een jaar geleden -voor een wat hoge prijs- op Funda. Een onscherpe, onduidelijke luchtfoto van de boerderij met alle bijgebouwen als hoofdfoto. En daarna foto's van alle details die je maar kon verzinnen (van Maria beeldjes tot de gevelsteen). Alles leek vol door de enorme troep die op de foto's stonden. De foto's waren donker en zo gemaakt dat alle ruimtes erg klein leken. Wij hebben doorgescrolld en zijn het huis snel vergeten.

Een half jaar later is het huis opnieuw online gekomen, dit keer met een paar prachtige foto's van de buitenkant. Geen details, geen troep. Maar wel foto's die je nieuwsgierig maakten om ook binnen een kijkje te nemen. Het bleek helemaal geen bende te zijn, de klein ruimtes waren juist onwijs groot. Het huis was niet zo donker als de foto's daarvoor suggereerden. En het pand bleek gewoon perfect onderhouden. We waren echt meteen verkocht. Als we hadden geweten dat het zo goed eruit zag, hadden we vorig jaar al een bod gedaan :)

Nils, zonde dat je merrie niet drachtig is... Ga je het nog een keer proberen? Wordt wel laat in het seizoen dan...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:35

Jeez MM dat zijn de mindere trailerervaringen. :oo Overigens veel baat ook gehad bij de methode van 2moons. :)

Hoe hebben jullie alle spullen voor de paarden opgeborgen? Inspiratie voor oa de zadelkamer gezocht. :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:38

Afbeelding

Zo! Cadeautje van mijn vriend terwijl ik op vakantie was. :D In het krat dat je rechts ziet zitten de dekens, inmiddels allemaal netjes in zakken. Daarnaast staat nog een grote kledingkast met planken waar ik de dingen in opberg die ik niet veel gebruik. Aan de andere lange zijde van de schuur nog een klein dekenrek en de voertonnen. Schuur is 8 bij 5 en heb er ook altijd nog een aangebroken midibaal hooi in staan, die staat achterin.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:48

Mijn zadelkamer is nog niet klaar, dus alles ligt in de zadelkamer van mijn trailer voor nu.

De insulatie van het plafond moet er nog in, dan kan ik de muren stuccen en verven, Daarna de vloerverwarming en tegels leggen, daarna komen de kastjes en aanrecht/gootsteen er in. Zal tegen die tijd wel even foto's plaatsen!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:06

SSdesing, het gaat om een hond haha. Deze dekking kwam precies uit, wanneer ze moest bevallen was mijn partner thuis i.v.m. een operatie. Nu waarschijnlijk geen nestje meer voor haar want ze wordt volgend jaar 6 en dan hebben wij ook geen mogelijkheid om langere tijd thuis te blijven.

Flew, de zadelkamer ziet er netjes uit!!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:08

nils schreef:
SSdesing, het gaat om een hond haha. Deze dekking kwam precies uit, wanneer ze moest bevallen was mijn partner thuis i.v.m. een operatie. Nu waarschijnlijk geen nestje meer voor haar want ze wordt volgend jaar 6 en dan hebben wij ook geen mogelijkheid om langere tijd thuis te blijven.

Flew, de zadelkamer ziet er netjes uit!!

Oeps, te snel gelezen :o :o :o

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:30

SSDesign, gefeliciteerd! Klinkt goed. Je moet ook echt blijven zoeken soms naar net dat ene huis.

Belle_Boef, wat leuk een huifkar.

Muppetmayo, ik zou aan een N weg ook niet direct afwijzen, maar kijk wel naar de ligging van het huis ten opzichte van de weg, en de rest van de ligging. En ik zou mn tuin echt extra afzetten voor de honden en katten.
Ik bekeek een huis met de gevel pal aan het fietspad bijv een tijdje terug. Ik ken de weg, doorgaande fietsroute van school naar andere dorpen en viel voor mij toch wel af. Had het enkele meters naar achter gelegen, hadden we er anders naar gekeken.

Pol013, Alles afwegen dus.

In principe hebben we ook een dak boven ons hoofd, dus maak me niet te druk, maar als je eenmaam wil en kan, duurt alles lang. Het gekke is dat als je eenmaal wel iets vindt, het zo met een aantal maanden gebeurt is en je al verhuisd.

Nils, wat balen. Zeker omdat het je laatste kans was met deze hond.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:10

Ziet er netjes uit Flew. Geen problemen met dekens en muizen? Twijfel nog over een kist, dekenrekken of combi van beide. :D

Jammer Nils.

Pol013 altijd ‘vervelend’ van die toekomstkriebels qua huizen en plannen. :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:00

SkyMarian, wij hebben de dekens in een dekenkist en nog geen muizenproblemen daar qua stuk maken. Maar met mijn wollen en wolvilten pads neem ik dat risico niet en die zijn een stuk aantrekkelijker, weet ik uit ervaring,
Er staat bij ons een houten kist die afgetimmerd is van binnen met metalen platen. Die is echt ideaal voor voer, een supplement, pads etc. Komt echt geen muis in. En anders een oude diepvries kist ergens weghalen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:04

Welkom SSDesign!

Mijn dekjes hangen op een zadelsteun, mijn dekens gaan in kisten vanwege muizen.
Verder gaat alles in een stelling.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:06

SkyMarian schreef:
Ziet er netjes uit Flew. Geen problemen met dekens en muizen? Twijfel nog over een kist, dekenrekken of combi van beide. :D

Nee niks. De dekens die ik weinig gebruik zitten in van die plastic hoezen. De veelgebruikte dekens hangen op het rek. Er zijn wel muizen, maar die lijken nergens aan te knagen.

Zojuist hebben mijn vriend en ik een 'chillhoekje' in de schuilstal gemaakt. Vorig jaar had ik in die hoek vlas dik opgepot zodat ze daar konden liggen als ze niet buiten konden liggen (veel regen enzo). Nu hebben we er staltegels (1 bij 1) van 4,5 centimeter dik liggen. Zouden jullie daar dan nog weer strooisel op doen, of zouden ze er zo ook wel gaan liggen?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:42

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:28

Welkom SSdesign

Wat leuk een huifkar!

Flew: jouw vriend _/-\o_

Voor de mensen die psiliumvezels voeren, waar koop/bestel je dat? Ik vind online van alles, maar dat lijkt allemaal voor mensen te zijn, dat zijn zulke kleine porties.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 15:11

pit-pit.com

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 15:15

Dank!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:13

nils schreef:
pit-pit.com

Hoe meer je besteld hoe ''goedkoper'' het wordt.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:21

Oh dat is een mooie website zeg! Ik koop altijd poeder bij Agradi, maar volgens mij is dit nog een stukje voordeliger ook.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:22

Duitse eBay :o
Heb 11 euro betaald voor een kilo psyliumhusk.

Grasjes groeien lekker hier!!
Vannacht blijkbaar een bui gehad.
Blij dat ik gisteravond nog mestkorrels gestrooid heb.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:29

Mijn gras is ook alweer 10 cm. Gaat lekker

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 17:06

Djoena schreef:
Ik heb niet bijgelezen, sorry daarvoor :+ vanavond zal ik braaf de 13 pagina's gaan bijlezen :))

Willen jullie misschien met mij meekijken? Djoena @ [HTT] Bijenlinten/bijenweide zaaien

Djoema, als je de gouden tip hebt, hoor ik het graag. Ik zaai al jaren voor bijen en vlinders. Het eerste jaar is het goed gelukt. Daarna kwam er hier en daar nog een bloem op (wel opnieuw omgespit en gezaaid natuurlijk). Dus ik wordt er een beetje zat van.... ;(

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 17:07

Djoena schreef:
Ik heb niet bijgelezen, sorry daarvoor :+ vanavond zal ik braaf de 13 pagina's gaan bijlezen :))

Willen jullie misschien met mij meekijken? Djoena @ [HTT] Bijenlinten/bijenweide zaaien

Wil ik eigenlijk ook eens doen maar zal in mijn paddock moeten denk ik, de boer krijgt een beroerte als ik allemaal onkruid ga planten in zijn weide denk ik _O-

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 17:27

Citaat:
. Nu hebben we er staltegels (1 bij 1) van 4,5 centimeter dik liggen. Zouden jullie daar dan nog weer strooisel op doen, of zouden ze er zo ook wel gaan liggen?

Ik heb geen strooisel erop. Alleen bij - 10. Ze gaan er gewoon op liggen.

Hier vanmorgen een half uurtje op de wei gehad. Ik hoop dat ze geen jeuk krijgen o.i.d. Morgen weer.

Afbeelding