Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:14

Dat zou mooi zijn voor de hele lichte vieze staarten en dikke sokken zeg!

Ik heb net quick knot xl besteld. Ben benieuwd. Denk dat ik voor shoots en bij genoeg tijd alsnog eerder naar naald en draad grijp maar bij tijd tekort lijkt t me wel heel handig

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:42

Ik moet dit weekend met 2 tegelijk weg naar concour. Ben benieuwd hoe snel ik klaar ben haha, normaal klein kwartier met naald en draad

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:53

Met alleen t opsteken ben ik ook ong. 15 min zoet. Alleen vlecht ik m meestal de dag ervoor met wat extra draad en het er uit halen kost dan vaak meer tijd dan het er in zetten... dat vind ik irritant hahaha.

Dat staat me aan van de quick knot, recht buigen en verwijderen. Vandaar dat ik t wel een kans wil geven. Voor wat ik tot nu toe heb gezien blijven ze er wat opgerold uitzien en dat vind ik minder mooi dan de platte roosjes door naald en draad.

Maar misschien is dat ook net hoe je ze gebruikt. We shall see

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:38

Wist helemaal niet dat dit topic bestond :)) Ik ben nogal perfectionistisch als ik op concours moet: voetjes geschoren en wit, paard allemaal gelijke knotten, derde oor weg, voorpluk ingevlochten, staart gewassen en gekamd, schone ogen en neus, plukken uit de oren enz.
Thuis maakt me niet zoveel uit, laatst weinig wedstrijden gepland ivm vakantie en een tijdje thuis door trainen liep ze rustig als halve manege pony met lange manen incl dreadlocks en harige benen rond haha. Heb ook een hekel aan poetsen, ben ook blij dat nu de dekens weer er op kunnen, scheelt me een hoop vooral nu ze nog niet geschoren is _O-

Zondag ga ik debuteren met een bonte met best wat wit, wordt wassen! Heeft ook enorm dikke manen dus kan niet wachten tot ik die roosjes erin kan draaien :9 Eigenaar zei dat ik prima met stiek kon vlechten, maakte hem niet zoveel uit. Hell no, als we gaan dan gaan we goed :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:40

Die quick knot dingen ga ik niet aan beginnen, heb als het moet in 20 min gevlochten met touw en in 5 min eruit en wat ik gezien heb op stal vind ik met touw mooier. Schijnt ook niet fijn te werken met dikke manen. Ben benieuwd wat je ervan vind!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:11

Ik heb ze net even getest bij een paard met hele dunne stijve manen. Roosjes worden nooit mooi. Maar vond het toch wel heul handig en zaten prima! Heb dus alleen per ongeluk zilver ipv bruin besteld, denk maar even overspuiten

Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:16

Ziet er prima uit idd!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:24

Ik ben dringend op zoek naar tips. :=

Heb een stel vreselijke varkens op stal staan, allemaal, stuk voor stuk en ik zit dus op kleigrond... kleibadjes is hier dus een groot favoriet van eigenlijk allemaal, dagelijks en hoe uit gebreider hoe beter, het liefst tot diep in de oren...

Tot voor kort spoot ik ze af voor ze op stal gingen, kan niet tegen smerige paarden op stal. :+
Echter vriest het hier alweer (helaas overdag nog niet hard genoeg dat er geen natte klei meer ligt) en ik heb geen warm water op stal (iemand idee hoe je gemakkelijk warm water op stal kunt krijgen? Das in ieder geval een grote must op eigen plek straks := ). Dus wassen wil ik ze eigenlijk niet meer zo maar doen nu behalve de benen en staart. Echter krijg ik ze gewoon echtecht niet meer schoon met alleen een borstel... Ze hebben allemaal dekens op, dus dat scheelt al een stuk, maar hoofd, hals en manen is één en al klei. :brr:
En als ik eindelijk de klei redelijk eruit gerosborsteld heb, dan hebben ze een krullerige vacht...

Help?!

Ik kijk zo uit naar sneeuw! Daar worden en blijven ze zo mooi schoon van. :))

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:28

Scheren :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:29

Deken met hals helpt al de helft en zorgen dat ze in een droge weide staan. En anders gewoon in de paddock/bak?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:36

Scheren heb ik wel aan zitten denken, in ieder geval die gereden worden. Deken met hals gaat er nog wel op, maar ze moeten nog even qua temperatuur. Beetje reserve hebben als t straks -30 is. :))
Maar misschien dat ik een ongevoerde hals kan halen. Scheelt in ieder geval weer iets.

Ik heb ze op 10 hectare weide staan, alleen vooraan bij de poort is er stukje klei, de rest is gewoon gras. Paddocks heb ik niet, rijbak wil ik ze niet in zetten.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:04

Het blubber stuk afzetten? Dat ze daar iedergeval niet kunnen rollen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:22

Hier maken de mijne dan wel weer vanzelf een ander modderstukje door steeds op dezelfde plek te gaan rollen.

Ik zou ook opteren voor een ongevoerde hals. Die kan je als het echt heel erg koud is altijd nog als extra over je gevoerde hals aanbrengen achteraf.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:43

Ik kwam dit laatst tegen: https://www.wish.com/c/58e5d6f83f0c35324fd9f246
gewoon inpluggen, slang eraan met koud water en er zou als het goed warm water uit moeten komen. Voor dat bedrag is het nog wel het proberen waard :)

En inderdaad, dat voorste stukje bij het hek afzetten?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:27

Mooie knotten! Ik zit ook heel erg te twijfelen om ze te bestellen, mijn ruin heeft hele dikke manen (dun ze al gigantisch uit) en ben met naald en draad soms wel 2 uur bezig 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:29

Ik ben met naald en draad ook snel een uur bezig. Vastzetten gaat best snel. Mooie strakke vlechten krijgen met eentje die hele tijd staat te schudden, draaien en keren is een rotklus.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:59

Tribunals schreef:
Mooie knotten! Ik zit ook heel erg te twijfelen om ze te bestellen, mijn ruin heeft hele dikke manen (dun ze al gigantisch uit) en ben met naald en draad soms wel 2 uur bezig 8)7

Dan moet je sws voor de XL variant gaan denk ik.

Wss is de XL aan de lange kant voor mij maar ik las te vaak dat de gewone te klein waren.

Krijg ze als het goed is vandaag of morgen binnen. Ben donderdag bij paard dus dan ga ik er 1tje proefgebruiken denk k

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:17

Rena100 schreef:
gewoon inpluggen, slang eraan met koud water en er zou als het goed warm water uit moeten komen. Voor dat bedrag is het nog wel het proberen waard :)

dat ziet er handig uit!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:58

Rena100 schreef:

Ooooh dit wil ik wel proberen

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:02

Quir schreef:
Ik ben dringend op zoek naar tips. :=

Heb een stel vreselijke varkens op stal staan, allemaal, stuk voor stuk en ik zit dus op kleigrond... kleibadjes is hier dus een groot favoriet van eigenlijk allemaal, dagelijks en hoe uit gebreider hoe beter, het liefst tot diep in de oren...

Tot voor kort spoot ik ze af voor ze op stal gingen, kan niet tegen smerige paarden op stal. :+
Echter vriest het hier alweer (helaas overdag nog niet hard genoeg dat er geen natte klei meer ligt) en ik heb geen warm water op stal (iemand idee hoe je gemakkelijk warm water op stal kunt krijgen? Das in ieder geval een grote must op eigen plek straks := ). Dus wassen wil ik ze eigenlijk niet meer zo maar doen nu behalve de benen en staart. Echter krijg ik ze gewoon echtecht niet meer schoon met alleen een borstel... Ze hebben allemaal dekens op, dus dat scheelt al een stuk, maar hoofd, hals en manen is één en al klei. :brr:
En als ik eindelijk de klei redelijk eruit gerosborsteld heb, dan hebben ze een krullerige vacht...

Help?!

Ik kijk zo uit naar sneeuw! Daar worden en blijven ze zo mooi schoon van. :))

Ik spuit de vacht in met glasspray (Cowboy magic). Dan blijft de viezigheid niet zo snel plakken. Werkt voor mij als een tierelier. Op dinsdag heb ik wat minder tijd om te poetsen maar moet ik wel naar les. Maandag goed poetsen en de Cowboy Magic erover en dinsdag nog steeds schoon paard :) (terwijl ze normaal echt een varken is!!).

Toen ik nog geen warm water had op stal nam ik van huis flessen heet water mee. Tegen de tijd dat ik het water nodig had was het de goede temperatuur. Nu heb ik wel warm water maar spuit ik gewoon af met koud water. Altijd, hoe koud het buiten ook is. Geen paard die erom kraait hoor.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:05

Oh hier merk je het zeker aan de paarden. Die blijven met koud niet stilstaan maar met warm staan ze te genieten :D misschien zijn ze verwend haha

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:16

Jester_ schreef:
Oh hier merk je het zeker aan de paarden. Die blijven met koud niet stilstaan maar met warm staan ze te genieten :D misschien zijn ze verwend haha

Op de dressuurstal waar ik werk ook, die houden echt niet van koud water :)) ik spuit de bonte op m’n werk altijd af na het rijden met koud water en staan allemaal goed stil, die paarden zijn echt niet schoon te krijgen hoor als ze een x in de mest haan liggen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:20

Zelfs in de zomer hoef ik niet met koud water aan te komen, hooguit lauw-fris. Wel voor de benen, dat maakt jaarrond niet uit welke temperatuur het heeft, maar op het lichaam met echt koud water... da's een paard dat probeert weg te rennen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:27

Warm water is ook beter voor de spieren, warmte is sowieso beter voor de spieren namelijk om weer te ontspannen. Ook in de zomer spoel ik dus af met warm water :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:32

ik spons alleen af waar hij gezweet heeft met het water wat uit de pomp komt :))