Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:06

Een topper dus!

Cortison spuit gezet. Idd ook wat pus bij de beetwond. Bah...hopelijk snel alle zwellingen weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:17

spatter schreef:
Wat mooi SVRL <3 (waar staan eigenlijk die letters voor?)

Die letters staan voor mijn naamcode op mijn werk. Is de eerste letter van mijn voornaam, Sandra en dan 3 medeklinkers van mijn familienaam. Mijn lettercode is op het werk ook gekoppeld aan een cijfercode en mijn vingerafdruk, anders had ik hem hier niet gebruikt :-)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:39

Ah, ben echt een ramp in lastige namen onthouden en die van jou wil niet blijven plakken, moet altijd even scrollen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:44

spatter schreef:
Ah, ben echt een ramp in lastige namen onthouden en die van jou wil niet blijven plakken, moet altijd even scrollen :o

Troost je, je wil niet weten hoe vaak ik mijn eigen code vergeet, vooral als ik moe ben, _O- . Is soms best wel vervelend, vooral als ik snel medicatie wil uitnemen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 01:34

Ben jij ook verpleegkundige SVRL?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 06:17

Libera schreef:
Ben jij ook verpleegkundige SVRL?

Ja, ik werk op medium care maar wil terug naar intensieve als we volgend jaar naar ons nieiw ziekenhuis gaan. Onze wachtartsen gaan helaas niet mee. Ik hoop dat den deze bij ons soliciteerd, maar vrees dat wij hem niet kunnen bieden wat ie nodig heeft.
Ik blijf hem in ieder geval steunen. Heb hem wel gezegd dat ik afhaak zodra ik met sjalen en toeters moet suporteren, haha

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:27

Oh leuk ik werk op een ICU afdeling :)

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:36

Ik had onlangs hier gepost hoe lang het zou duren voor ons gras wat zou groeien enzo. Nu ben ik vandaag gaan kijken achteraan is het nog steeds zeer weinig wat ik wijt aan hoog en droog, beneden is het goed gegroeid.

Maar nu staat er een hoop onkruid tussen ! Ik bedacht me dat tegen het huis aan ook onkruid staat en vrij veel. We hadden dit eigenlijk beter op voorhand weg gedaan maar niet bij stil gestaan...

Hoe pakken we dit nu best aan, is ingezaaid sinds Pasen. Het is niet alleen onkruid maar ook hier en daar graan dat er tussen komt maar dat is nog makkelijk uitgetrokken onkruid daar in tegen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:58

Idifix, bij ons was het advies om zodra het kan te gaan maaien. Niet te kort afmaaien, maar wel maaien zodat het onkruid uitgeput raakt en het gras dan meer ruimte krijgt om te groeien.

Dit hebben wij gedaan en het heeft echt gewerkt!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:15

Je moet een nieuw ingezaaide grasmat sowieso een keer of 3 maaien voordat de paarden erop gaan. Wachten tot het een beetje lang staat, cm of 10-12, afmaaien en 2-3x herhalen

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:33

Ja ze gaan er zowiezo dit jaar nog niet op.

Maar het onkruid tegen het huis aan mag ik dat eventueel verwijderen ? Want daar komt de maaier niet en is echt puur onkruid .

Bedankt voor de tips !

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:49

Word dat stuk ook beregent nu? Gras groeit niet zonder water. Onkruid wel

Ik ben nog nooit zo bruin geweest dan nu.ik ben al 2 weken veel buiten bezig. Heb kastanje haar een bleke huid met sproetjes maar mijn bovenarmen en schouders zijn echt bruin nu. Vandaag ook weer de hele dag bezig geweest. Stallen en wei Uitmesten , onkruid maaien, langs de omheining maaien (godzijdank ehm zitmaaier) draden strakker getrokken en extra draden gespannen etc.
En helemaal happy dat ik weet rijles heb. En jaar lang niks gedaan ivm een jong paard ,onzekerheid, geen fijne instructrice meer en vooral wennen aan elkaar en nu 2 lessen gehad en hij loopt al zo lekker!

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:57

Wat bedoel je met beregent ?

Haha Lynn qua beschrijving ben ik net heztzelfde Fijn he om zo eens wat bruin te zijn !
Geeft altijd een fijn gevoel als je lessen zo snel positief gevolg heeft.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:09

Sproeien ;) met water

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:17

Grrr ik zit hier even te balen... Heb 2 meisjes die hier hun ponies hebben staan. Nou heb ik 3 stallen waarvan er 2 altijd openstaan. Ligt ook geen zaagsel in want dat is zonde, ze lopen alleen naar binnen om te plassen en te poepen dan.

De 3de stal houdt ik dus dicht en daar zit mooi schoon zaagsel in, voor mijn paard, als ik hem even op stal moet zetten om op te drogen ofzo.
Nou waren ze gisteren geweest, ik kom vanochtend op stal is mn hele deur van de 3de stal kapot en de stal helemaal ranzig en ondergepist....

Mn man zei toen hij gister avond ging voeren dat ze de deur open hadden gelaten, ook niet even vastgezet maar echt gewoon los dus de paarden konden m zo open en dicht zwaaien. En hebben lekker de hele nacht in die stal rondgebanjert....

Heel stom misschien maar daar kan ik zo pissig om worden he! Dat was de enige stal die ik echt voor mezelf hou, zij betalen voor de weide en dan toch gewoon mijn spullen gebruiken....

Sorry, moest ik even van me af schrijven....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:49

Das wel balen! Had je man de deur niet dicht kunnen doen?

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:54

Wat balen! Kun je de schade niet verhalen? Als je deur is echt kapot is? Heel vervelend.

Volop aan het sproeien hier. Met tig tuinslangen van de action. Bevallen beter dan die van gardena want ivm de lichte kwaliteit makkelijker te verplaatsen. Willen volgend jaar een bron laten slaan.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:00

Ja hij had 'm wel dicht gedaan, maar tegen die tijd was ie al kapot. Ik werk nachtdienst dus dan voert mijn man om een uur of 11 voordat ie naar bed gaat. En ik zag het dus net pas toen ik thuis kwam (het is hier nu ochtend ;) )

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:27

Libera schreef:
Sproeien ;) met water

Nee word niet beregend. Maar het kan geen wkaaad neem ik aan om die dan wel uit te doen langs het huis ?

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:21

Phjoew wat veel bijlezen, tegen de tijd dat ik ben bijgelezen weet ik weer niet meer waar ik op wilde reageren....megasjieke huizen gezien, daar kan ik echt jaloers van worden en denken...men wat moeten de mensen die er wonen gelukkig zijn. Maar....dat hoeft helemaal niet zo te zijn iedereen heeft zo zijn problemen.
Hier hadijn fjord gisteren ook al een teek nadat we het bos ingeweest waren. Echt knap want hij zat onder de uitrijdeken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:30

Idifix schreef:
Wat bedoel je met beregent ?

Haha Lynn qua beschrijving ben ik net heztzelfde Fijn he om zo eens wat bruin te zijn !
Geeft altijd een fijn gevoel als je lessen zo snel positief gevolg heeft.

Nat sproeien

Ik weet niet hoe droog het bij jullie is maar hier is het kurkdroog ( besluit ik net buiten mijn dressuur bordjes te verven, komt er ineens een stort bui 8)7 ik ben mega blij met het water maar niet met de timing, -:(- ik kan alles opnieuw doen )

Zonder water groeit gras niet, zeker en jong gras schroeit gewoon kapot dan

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:18

Nee, wij wonen daar nog niet volgend jaar beginnen bouwen. Ja hier is het ook droog , vannacht wt geregend maar zeker niet voldoende. Maar het gras staat groen dat is geen probleem.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:02

Ik heb nou 2 dagen lopen vloeken dat ik rattenpoep in de kelder vond (die een paar weken geleden onder water stond), blijken het helemaal geen keutels te zijn maar poppen >;)

Weet niet of ik nou blij moet zijn of in een hoekje moet gaan huilen want nu weet ik al helemaal niet wat ik er mee moet %)

De dingen:
http://boktimg.nl/img/m/8pYk5p.jpg
Ter illustratie van de grootte:
http://boktimg.nl/img/m/RS4lQf.jpg

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:27

Azmay schreef:
Ik heb nou 2 dagen lopen vloeken dat ik rattenpoep in de kelder vond (die een paar weken geleden onder water stond), blijken het helemaal geen keutels te zijn maar poppen >;)

Weet niet of ik nou blij moet zijn of in een hoekje moet gaan huilen want nu weet ik al helemaal niet wat ik er mee moet %)

De dingen:

Zijn gewoon vliegen poppen, no worries!

https://www.google.be/search?q=pop+vlie ... +huisvlieg

edit: gewoon even opstofzuigen of met veger en blik en weg ermee.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:16

Solleke_Noah schreef:
Azmay schreef:

De dingen:

Zijn gewoon vliegen poppen, no worries!

https://www.google.be/search?q=pop+vlie ... +huisvlieg

edit: gewoon even opstofzuigen of met veger en blik en weg ermee.

Hehe eindelijk een meevaller *\o/*
Thanks, ik zat al te denken aan enge torren en joost mag weten wat maar vliegen zijn wel echt best case scenario :D