Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:40

Xl oren voor tika, prachtig!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:23

sakvis schreef:
Maar goed, met een goede stevige brace ben je best mobiel. Enige jammere is dat je er niet mee mag autorijden.

Mag je daar niet mee autorijden?? Sh*t, dacht volgende week weer aan het werk!

Je kan de vloer van de trailer ook laten spuiten. Dan komt er ook een waterdichte laag op, en dan niet alleen op de vloer ook de zijkanten. Hoe weet ik dat?
Dat doet mijn vriend namelijk, hotspray polyurea. En dan heb je meteen trapbeveiliging aan de zijkanten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:29

Dat oornetje <3

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:36

Als je met een brace aan het autorijden bent, dan ben je niet verzekert. Ik heb het toen nog nagevraagd bij mijn verzekering. Helaas.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:50

Wat staat die kleur blauw tika goed!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:25

Mij is vertelt dat ik wel mocht rijden met de automaat, is wel Belgie.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:33

Misschien bij een automaat dan wel afhankelijk van welke enkel het is... Hoewel mijn vader elke vakantie in de VS probeert om met z'n linkervoet te remmen O:)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:37

Ik had links mijn kuitbeen gebroken en die voet heb je dus niet nodig.
Op die manier heb ik gelijk afgeleerd om op een pendaal te trappen met links :=

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:46

Ik helemaal blij met het dekentje. Ze heeft vandaag lekker op het gras gestaan. Net nog even wat extra voer gegeven op stal. ( Ze moet nu echt wel wat aankomen) nog even wat extra vit. En haar deken om om lekker bij de anderen te kunnen staan. Nou niets was minder waar. -O- -O- -O-
Mijn merrie viel haar gelijk aan. Ze had een half uurtje ervoor nog lekker samen hooi staan eten. Ze viel haar aan net als ze toen bij Rosie deed toen ze hier net kwam. De shet op de vlucht en de merrie er achter aan met open mond. Dus nu staat mij lieve shet op stal met haar nieuwe deken. |o 8)7 dat geloof je toch niet. Pffff wat moet ik daar nu weer mee. Ik ben er een half uur bij gaan staan, maar het werd niet minder. Ik durf dat vanacht niet zo te laten. Morgen even weer kijken. Pfff die muts van een merrie.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:49

Je moet het even navragen bij jouw eigen verzekering.

Leuke oren voor Tika; geweldig!

Wat leuk kvulden; heel veel plezier!
Oh, wat balen, zeg.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 21:50

Kvulden. Herkanbaar verhaal. Gewoon ff draadje ertussen. Malinka heeft het zo door, bereid je vast voor als je hem straks weer afdoet hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:55

Nou ga ik misschien iets heel stoms zeggen kvulden, maar heb je geen deken voor je merrie ook? Als ze dan morgen nog zo achterlijk doet gooi haar eens een deken op, misschien dat ze dan snapt dat ze zelf ook niet ineens een ander paard is?
Of is die deken van de shet 2e hands en niet gewassen? Want dan ruikt ze natuurlijk naar vreemd paard, dun dan is de reactie zo gek nog niet.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:59

Oh ja 2 dehands dat kan inderdaad ook. Nooit bij nagedacht. Morgen maar even met een draadje ertussen. Kijken of dat beter gaat. Nu maar even rustig op stal.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:01

Het heeft waarschijnlijk met de kleur van de deken te maken. Twee keer wat over gehoord van anderen: een schimmel met een bruine eczeemdeken op en een zwarte met witte opgeplakte stickers (voor een lesje anatomie). Beiden werden aangevallen door hun kuddegenoten. De zwarte was toen 6 en woonde daar al vanaf veulen met dezelfde groep.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:05

Blauw is dacht ik niet favoriet bij paarden.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:08

Bepaalde blauwtint schijnen vliegen etc niet leuk te vinden. Maar er is nog geen vlieg geweest die mij de RAL-kleur even heeft doorgegeven :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:15

Deze is bruin met aan de onderkant een breede roze baan. ;-)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:21

Tika _O- ik mis nog net de tutu *\o/*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 23:42

abby :D mmm, dat brengt me op een idee :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 06:17

Aaaah die Tika! Zoooooo leuk!

Anke ik heb de trailer met aluminium bodem destijds nieuw gekocht en er zal uiteraard iets te zeggen zijn over hout versus aluminium. Ik heb eerlijk gezegd weinig kaas gegeten van dergelijke technische zaken. Maar ik kan mij niet voorstellen dat de aluminiumbodem minder veilig/stevig zou zijn dan een houten bodem. Daarbij gaat deze nooit rotten.

Monmaster, dankjewel, het gaat wel weer hoor. Zal inderdaad nog wel een tijdje duren.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 06:36

kvulden schreef:
Anke ik heb de Smulhoeve proberen op te zoeken. Bedoel je in Kaatsheuvel? Want dat is wel erg uit de richting :+

Ja die ligt vlakbij de Efteling. ;)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:01

Geweldig Tika met haar oornetje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:18

Even een vraagje aan jullie?

Ik wil zelf zwarte emmers gaan insmeren met die dazenlijm, maar kan die lijm zo snel niet vinden, heeft iemand een link voor mij, hoe dat heet en waar ik dat kan kopen?
Ze hebben mais op het land achter ons, dus ik voel de bui met die 2 zwarten van mij al hangen straks in het dazenseizoen...

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:26

Ik heb gehoord dat die aluminiumtrailers heel goed zijn, sterker nog...ze komen als beste uit de test. Zelf had ik er ook wel een willen aanschaffen, maar na de aankoop van mijn IJslander en alle nieuwe spullen was mijn budget niet toereikend.... Dus nu een 2e hands Buckman.

Ik vind het al knap dat iemand zoiets kan produceren, blauwe muts voor tika... Staat haar geweldig. Breien, haken, knutselen... Niet mijn ding! Niet dat ik het niet zou willen, het lijkt me geweldig als je het kunt... Maar mijn brouwsels lijken op die van een vier jarige. Ben dan ook erg jaloers op de tekening van jouw dochter fabster....
Vanuit technisch perspectief ( hand/ pen coördinatie....diepte en kleurstelling) Erg knap!). Op de Pabo heb ik geleerd hoe zich dit ontwikkelt.... Mbt handschrift en tekenen. Dus terecht heel trots!

Gisteravond gereden, de Tinker leek nu wel weer beter te lopen....schaamde me bijna.... Zeur al over die mok/ mijt en nu ook ( gelukkig gefilmd ) over hoe ze liep.Ze zal denken, daar heb je die zeikerd weer... Maar ik kan niet niet zo goed tegen de houding; we hebben allemaal wel eens wat.... Ik zei: ja, maar wij kunnen zeggen wat we hebben of weten vaak wat we hebben, paarden niet.

Momenteel zijn ze overal aan het sproeien, grote rollen met slang... Lawaai en spuiters... Het werd mijn Ikja een beetje teveel.... Erg dribbelig... Ik had mijn BB om, dan voel ik mij toch minder prettig....stabiel....

Had ik al veteld dat ik zondag mijn nieuwe paardje ga bezoeken? Nou..... Ik heb er zin in.
Fijne dag allemaal.... Vandaag examens kaderklassen.... De mavoklas... Had het gisteren zwaar.. Twee grote schrijfopdrachten en 28 opgaven begrijpend lezen....de meeste waren net binnen de tijd klaar... Twee niet, zo sneu!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:28

Laatst bijgewerkt door Fabster op 18-05-16 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt