Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DubbelDun schreef:Ik blijf dat toch vreemd vinden; wij gooien de mest weg omdat we het voor een paard te vies vinden om op te liggen en de boeren vinden het blijkbaar voor de koeien nog wel goed genoeg ???
Solleke_Noah schreef:Het is nu natuurlijk echt niet koud, maar je hebt geen solarium zeker?
Dikke modderplakken haal ik eraf met zo'n ijzeren rosborstel ( https://www.google.be/search?q=ijzeren+ ... kI-7lnM%3A )
Of wachten op een regenbui, dan spoelen ze weer schoon
DubbelDun schreef:Natuurlijk is het niet alleen mest, maar ook houtkrullen. En ook niet alles zal even nat zijn. Maar als ik zie hoe nat (en rood) de onderlaag van mijn stal is (en dat is echt geen potstal) dan lijkt het mij gewoon niet fris om daar nog een ander dier op te willen hebben.
Natuurlijk zal het schelen als het eerst gedroogd wordt, maar dan nog...
Ik ken ook een boer die gebruikt stro in de paardenstallen en met het uitmesten ging dat ook meteen de koeien (lig)stal in, maar ik vond dat maar een onfrisse bedoening.
Natalie36 schreef:Meggiemeg ik blijf erbij, politie bellen! En als die niets doen kom ik je wel helpen. Heb hier een kruisboog en een lookalike ak47 (don't ask) eens kijken of dat helpt
[***] schreef:Hier 40,= bekappen, maar vaak is het iets minder. Mijn smid komt ongeveer 1x per 12 weken en de rest doe ik zelf.
Ramzi, als het binnen 4-6 weken opgehaald wordt dan ben je toch snel van je mest af? Eerlijk gezegd denk ik dat je het niet veel goedkoper gaat krijgen. Tuinvereniging heb je niks aan, met karretje wegbrengen wil je niet ivm tijd, je wil er geen omkijken naar hebben en eigenlijk het liefst voor niks? Zou ik ook graag willen, maar helaas dat lukt niet
Biscaya sterkte, zulke dingen blijven naar.
Daan_O schreef:Natalie36 schreef:Meggiemeg ik blijf erbij, politie bellen! En als die niets doen kom ik je wel helpen. Heb hier een kruisboog en een lookalike ak47 (don't ask) eens kijken of dat helpt
![]()
![]()
Maar inderdaad, ben benieuwd of je al contact hebt gehad met de politie.
Ramzi schreef:[***] schreef:Hier 40,= bekappen, maar vaak is het iets minder. Mijn smid komt ongeveer 1x per 12 weken en de rest doe ik zelf.
Ramzi, als het binnen 4-6 weken opgehaald wordt dan ben je toch snel van je mest af? Eerlijk gezegd denk ik dat je het niet veel goedkoper gaat krijgen. Tuinvereniging heb je niks aan, met karretje wegbrengen wil je niet ivm tijd, je wil er geen omkijken naar hebben en eigenlijk het liefst voor niks? Zou ik ook graag willen, maar helaas dat lukt niet
Biscaya sterkte, zulke dingen blijven naar.
Snel van m'n mest af hoeft niet. Het moet mij als persoon geen uren kosten om ervan af te komen. Als het voor de champignonmest is moeten ze het eens in de 4 weken komen ophalen zoals ik al schreef. Dat is niet zozeer voor mij noodzakelijk maar voor hun.
Ik heb nu een loonwerker gebeld ( ik wist niet dat hun dit ook doen) en die laat nog weten wat de kosten zijn. Bij hun hoeft het niet eens in de maand opgehaald te worden maar wanneer de put vol is bel ik hun. Ik verwacht dat de kosten lager zullen zijn.
Verder moet de mesthoop nog gemetseld worden en is het wel van belang wie het goedkoopste is qua ophalen. Dan kunnen we daar ook de grootte van de mesthoop op berekenen. Gratis hoeft zeer zeker niet maar meer betalen dan nodig is onzin. Zeker als het over stront gaat ( op z'n plat gezegd ).