Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:19

Ziet er al goed droog uit in ieder geval sumsum. Wat moet er nog mee gebeuren ?

Hier aten ze ook wat minder. Mijn merrie eet liefst van al nat hooi. Als ik het op stal niet in een net doe sopt ze het in haar water. Heb het wel vaker dat ze zo eens wat minder eten en soms wat meer, stel er mij niet te verl vragen bij.

Pensionpony van 25 was vanmorgen erg vrolijk aan het hinniken toen ik buitenkwam. Vermoed dat hij ook het zonnetje zag.
Wat een geluk heb ik met die pony. Doet nergens moeilijk over en heeft echt zo een zacht koppie <3
Mijn eigen 6jarige ruin doet het helaas minder goed op de trainingsstal. Die blijft zo koppig weglopen bij iedere grondbalk, cavaletti of sprong die hij ziet. Ruiter belde me van de week dat het nu beter ging met ander bit... stang met ketting |o
Weet echt niet wat de uitkomst gaat zijn. Dit paard doet werkelijk waar overal moeilijk over, kon er maar een knopje "onstpan" opzitten. Heb nooit een paard gehad die me zoveel frustraties oplevererde. Werkelijk niets doet die op een normale manier. Ook iedere morgen mijn merrie haar deken los of kapot trekken -:(- weet nog niet wat de uitkomst met hem gaat zijn. Zou hem graag verkopen maar dat gaat niet lukken als hij zich zo blijft gedragen.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:59

Katisa schreef:
Zijn hier mensen met ervaring met een elektrische kruiwagen of mini dumper om paddocks uit te mesten?

Wij hebben 3 elektrische kruiwagens. Aangeschaft toen we een pensionstal hadden met 25 paarden, maar nu met 5 paarden ook nog heel blij mee.
Wij hebben er 2 voor mest, en 1 gebruiken we om hooinetten in te leggen. De kruiwagen (met profielbanden) wordt door het motortje door de blubber getrokken. Je hoeft dus niet meer te duwen, wel de kruiwagen te tillen. Wij legen ze bovenop de mesthoop, en je loopt er zo de oprit mee op. Ideaal, ik wil niet meer zonder.
Wij hebben ze van Davilot, de e-kruiwagen. Goede service!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:32

Katisa schreef:
Zijn hier mensen met ervaring met een elektrische kruiwagen of mini dumper om paddocks uit te mesten? Nu met die nattigheid en mn tennisarm is het enorm zwaar die kruiwagen vol rond te duwen. Zat nu te kijken naar een oplossing, hoewel duur die dingen lijken ze me wel fijn.

Ja, ik. Maakt idd het verschil tussen wel of niet de mest wegkrijgen. ;)

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:45

betadine schreef:
Ziet er al goed droog uit in ieder geval sumsum. Wat moet er nog mee gebeuren ?

We gaan het morgen helemaal goed uitvlakken en dan nog aantrillen.

Jammer dat het nog niet zo gaat als je graag zou willen met je paard in training.

Hier eten ze ook nog ongeveer het zelfe, hebben sinds 2 weken hooi gekocht. Moeten ze nog een beetje aan wennen.De kleine pakjes van eigen land waren op en de grote balen van eigen land met voordroog had ik verkocht.

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 12:58

Mijn winterwei en bak momenteel :=
Afbeelding
Afbeelding

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:15

Zo te zien is er in elk geval één iemand erg blij mee. :))

Hier is het ook smerig nat. Nu is het wel aardig weer, dus ik heb de paarden even zonder deken staan. Lekker luchten en kriebelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:23

Hier ook de hele ochtend heel lekker geweest maar de wind begint weer aan te trekken :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 13:24

De zon schijnt, paarden op de wei. Bomen aan het snoeien geweest. #daarknapteenmensvanop

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:35

Hier ook heerlijk weer tot ongeveer een half uur geleden.
Vanochtend mooi even flink wat liters water van de paddock kunnen pompen. Wat een klus, was er 3 uur mee bezig. Maar dat knapt lekker op!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:59

Het weer gaat hier echt alle kanten op vandaag! Was gaan rijden aan het begin van de middag maar het begon toen steeds harder te waaien. Thuis gekomen in een stortbui met wat onweer in de verte.

Harde wind is inmiddels weer verdwenen en de zon schijnt weer?
Maar goed ze staan nu binnen met lekker wat hooi. Zal je zien als ik ze buiten wil zetten dat het dan weer lelijk wordt!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:24

@Karin, wat een geweldige foto's, heerlijk voor de kleine om zo de wereld te kunnen ontdekken!

Pfff hier leek het allemaal erg mee te vallen, vanmorgen wat bomen gesnoeid in het zonnetje, alles kon een beetje opdrogen. Maar om een uur of 5 gingen de sluizen weer open, tien minuten maar, maar mijn hemel wat een gigantische hoeveelheid water, alles is weer zeiknat....

Hier zijn ze vanmorgen allemaal omgewaaid _O- :):)

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:30

Hahaha, geweldige foto!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:02

Hahaha die is wel heel leuk _O-

Gisteren bij ons hetzelfde: heel raar en wisselvallig :') Maar ein-de-lijk wel weer ff kunnen rijden <3 :):) Verwacht vandaag eenzelfde dag... nu schijnt 't zonnetje, dus zo maar snel zadelen :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:07

Haha, ik ben aan het werk dus zal het straks wel zien als ik thuis ben hoe het er uit ziet!
Waaide vanochtend nog wel gemeen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:10

Wij zijn vannacht laat thuisgekomen en 't was een hele nare snijdende koude wind :') Hoop dat die nu wel wat minder is haha.. anders blijf ik lekker binnen vandaag! :oo

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:35

Die foto _O-

Hier is het flink aan het drogen *\o/*
Ze hebben helaas wel ingebroken in de schuur vannacht. Een fiets en 2 boormachines weg. Ze hebben selectief gekeken want bepaalde dingen heb ze ook laten liggen.
Wel balen dit!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:50

Serieus?!?! Dat is heel vervelend zeg... Brutale $%@@$%^& _-:( Hoe halen ze 't in hun hoofd... alleen al het idee dat ze tussen je spullen hebben zitten rommelen... :n Moeten wij ook maar extra gaan opletten alles goed op slot te doen, en misschien maar ff cameraatje op de schuurdeur richten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:53

Da's zuur joh!

Hier ook redelijk weer met wel een fris windje.
Ontzettend pijn in mijn rug dus geen ritje helaas maar heb de smaak binnen weer eens goed te pakken dus!

Afbeelding

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:49

Oh wat balen van die inbraak zeg, wat een rotstreek.

Mijn zusje was vanochtend hier. Zij woont in de randstad en komt af en toe even paardenlucht snuiven. Helaas was het niet echt lekker paardrijweer, maar we hebben de boys uitgebreid geborsteld en Zanzi zijn nieuwe deken gepast. Die zit mooi, dus erg blij mee. Beetje jammer dat zijn liner nu uitsteekt, dus daar heb ik gelijk ook maar een nieuwe, kleinere, van besteld. Fernando vindt opzadelen altijd een beetje spannend, dus daar hebben we mee geoefend. Mijn zusje is ook nog even opgestapt. Ook dat ging weer braaf.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:46

Bah, wat naar van de inbraak.

Hier in de verte weer een grijze lucht. Ga ze zo maar eens binnen halen al zou de regen mee moeten vallen.

Volgens mij is het een mooi dagje geweest van wat ik er heb mee gekregen op het werk. Hebben de paardjes geluk gehad.

Mijn nieuw geplante meidoorn begint trouwens al bijna zijn blad te krijgen. Zit al goed in de knop!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:02

Balen Karin van die inbraak...

Het was heerlijk weer vandaag! Vrijwel de hele dag buiten geweest. Bij elkaar heeft het maar 10 minuten geregend/gehageld. Lekker veel buiten kunnen rommelen. Ik ben blij :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:46

he bah, inbraak. Zonde van spullen waar je hard voor gewerkt hebt die een ander gewoon meent mee te mogen nemen
Hier was het heerlijk weer en zat ik de hele dag ergens anders dan thuis, baalde ik wel behoorlijk van

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:48

Hier zelfs helemaal geen regen gehad! :oo Lekker ritje met Tamme gemaakt, vriendlief te voet mee met hond <3 Daarna met Dije geoefend en nog een ritje met Jay gemaakt :D Ondertussen ook nog een hoop opgeruimd en gewoon lekker gezeten, rondgewandeld en gekeken :+: Zon ging ook prachtig onder hier <3 Zou 't dan toch ein-de-lijk lente gaan worden?!?! Tis gelijk ook zoveel opgedroogd.. wat een zaligheid!! :D Wat zo'n dag met je humeur kan doen _O-

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:04

xXutopiaXx schreef:
Hier zelfs helemaal geen regen gehad! :oo Lekker ritje met Tamme gemaakt, vriendlief te voet mee met hond <3 Daarna met Dije geoefend en nog een ritje met Jay gemaakt :D Ondertussen ook nog een hoop opgeruimd en gewoon lekker gezeten, rondgewandeld en gekeken :+: Zon ging ook prachtig onder hier <3 Zou 't dan toch ein-de-lijk lente gaan worden?!?! Tis gelijk ook zoveel opgedroogd.. wat een zaligheid!! :D Wat zo'n dag met je humeur kan doen _O-

Ik keek net uit het raam en het water stroomt weer over de straat hier...

Klinkt wel als een heerlijke dag! Kom ik aan met mijn dagje werken :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:05

wat balen van de inbraak Karin! Ik kan daar ook met mijn hoofd niet bij, blijf toch van de spullen van een ander af!

Vandaag was echt heerlijk weer hier! Heb eindelijk ook weer eens de energie en motivatie gevonden om een beetje met de dames te grondwerken.
Hier droog het nog niks op en ik vrees dat het ook nog wel heel lang gaat duren voor het weer een beetje oké is. Mijn bak |( :
Afbeelding