Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:52

Te groot :')
Beneden wel ja, maar er zitten maar 2 slaapkamers in die niet overdreven groot zijn. Dat is één van de redenen dat het lang te koop heeft gestaan, niet geschikt voor een gezin (en de eisen die men tegenwoordig daaraan stelt, 3 slaapkamers vinden veel mensen al te weinig).
Maar voor ons is het zeker beneden inderdaad aan de ruime kant, dat klopt :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:08

Mijn woonkamer is 8 x 8 , de eetkeuken was 7 x 4 maar is nu mijn praktijkruimte geworden voor massage en de keuken komt nu in 1 hoek van de woonkamer.
Tussen de oude keuken en de woonkamer zit een hal van 4 x 2.
Dan heb ik 4 slaapkamers op rij van 5.5 x 5, 3 x 4 , 2.5 x3 en weer 5.5 x 5, dat is dan wel handig met 3 kinderen, ieder hun eigen kamer.
Nog een badkamer en dan nog een inkomhal aan de voorkant van 2 x 4 en dat is nu onze kledingkast.
Heb ik nog een behoorlijke kelder.
We zouden boven best in gebruik kunnen nemen maar ik zou niet weten waarvoor.
De kinderen zitten nu alle drie op kamers , de oudste is bijna klaar met school en zie ik echt niet terug thuis komen wonen, de middelste gaat samenwonen met vriend.
Dus het wordt alleen maar leger hier.

Ons huis vorig jaar
Afbeelding

en nu zit er een schuifpui in
Afbeelding

Afbeelding
helaas blijkbaar geen foto dat het af is, toch eens maken

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:13

Ook al zo'n ruimte.
Hal beneden is 3x10m en boven 2x15m :')
Maar wij kwamen dan wel een slaapkamer te kort. Ook 3 kinderen.
Dus nu zijn we de zolder aan het verbouwen tot 2 slk en hebben we er in totaal 5.
Keuken is 3.5x6. Nog een kleine keuken, 3 badkamers, een kelder aparte wc en nog een studeerkamer benden.
Officieel was deze woning vroeger een 2 onder 1 kapper

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:34

Onze slaapkamer is al bijna 50m2 :+ die beslaat de halve bovenverdieping, hij is ook wel gigantisch. Momenteel is het ook de zadelkamer, de slaapkamer van onze kleine, kantoor en algemeen opslaghok, ben blij dat het bed er nog in past :P

In Haarlem zou ik ook niet meer willen wonen, kom ook uit de buurt (wat meer naar leiden toe wel) maar is mij te druk daar. Huis vind ook ook niet bijzonder maar ik houd ook meer van oude boerderijen.
2e link ziet er ook wel aardig uit maar nieuw is vaak idd zonder enige zin van karakter.

En voor dat geld koop je hier een kasteel :Y)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:05

Ze moesten overigens wel nieuw bouwen in Witharen.
Boerderij is tot de grond toe afgebrand in 2006.
Alleen de wcpot stond nog overeind en was nog herkenbaar als zijnde pot tussen de smeulende massa.
Hij is altijd metselaar geweest dus deels is zelf gebouwd

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:06

@faetje: wel leuk huis en genoeg grond, genoeg kluswerk dat wel :D tel er dus maar een paar ton bij op.

hooi: wij hebben nu 11 midibalen laten bezorgen. elke 3 maanden komen er weer nieuwe. wel fijn want dan heb ik niet zo enorme opslag. grote balen is voor ons geen optie (heb geen tractor om te verplaatsen) en kleintjes ook niet omdat ze bij ons niet droog kunnen staan.

@spatter: fijn die schuifpui. lekker veel licht ook.

wij hebben een 70 jarige woning, had uiteraard liever een 20 of 30 jarige gehad. Bouwtechnisch in iedergeval wel iets meer up to date en dat scheelt wel in de kosten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:36

Helaas is witharen veeeel te ver uit de richting en daarbij wat te duur :+ maar haal er iets af en verhuis het naar Brabant en ik wil het hebben haha!

Ik kan niet wachten op een enorme benedenverdieping. Onze Duitse Dog neemt veel te veel ruimte in beslag := hebben nu 200m2 maar verdeeld over 3 verdiepingen. Zou veel liever de zolderruimte als begane grond hebben voor de honden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:43

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:45

zolderruimte als begane grond tegen de honden bedoel je haha.

wij hebben 2 verdiepingen en badkamer beneden, dat is met dieren enzo ook niks

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:50

Wij hebben alles gelijksvloer, kost even moeite om dieren duidelijk te maken dat de slaapkamers verboden terrein is, net als mijn praktijkruimte, maar snappen ze snel genoeg

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:56

ja badkamer mogen ze van mij niet in, maar alles waait overal toch naar binnen

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 16:41

Hier ook alles gelijkvloers, hondjes slapen bij ons op de kamer dus mogen gewoon overal komen. Mogen alleen niet op het meubulair

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:09

Haha Jenny bij mij loopt die kat met z'n pluizenvacht alles overal mee naartoe en de zolder is zijn domein. Nouja het is officieel kantoor/bibliotheekje maar de kat vindt het tussen de boeken, op de kast of in de kalfsleren fauteuil ook heerlijk vertoeven.

Gelijkvloers zou ik ook niet erg vinden. Van mij mogen de beesten vrij veel. Zo gaat de kat mee naar de wc en is ook altijd van de partij als we douchen. Lig je in bad, zit ie ernaast. Geniaal dier.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:26

Grootste gedeelte van mijn familie is alergisch voor beesten dus ik wilde voorkomen dat mijn kinderen altijd tussen de haren zouden zitten.
Woonkamer is 1 en al tegels dus makkelijk schoon te houden, slaapkamers hebben vloerbedekking.

Geen van de kinderen is alergisch gelukkig, heb ze ook allemaal 4 maanden borstvoeding gegeven om die reden

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 23:10

Wij hebben een hamster binnen en 2 honden. (En nu tijdelijk ook mammapoes en haar baby's)
Helaas man en 1 zoon wel allergisch.
Paarden en katten het hoogste.
De kat gaat tzt weer naar buiten als de kittens een nieuw huisje hebben gevonden.
De honden gaan straks ook naar buiten .
We gaan we buitenren en speelweide voor ze maken.
Dan gaan ze snachts wel naar binnen in de hal en in de winter als het echt heel koud is.
Beesten mogen hier absoluut niet boven.
Hamster of visjes nog tot daar aan toe maar verder echt niet.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 23:25

Ik ben allergisch voor alle dieren. Maar ik ben een dierenvriend dus ik loop elke dag met jeuk, rode ogen, bulten, benauwdheid rond. Want ik wil gewoon met de dieren bezig zijn.
Nick had mij vanavond met zijn neusharen in de nek geprikt. Dat doet ie wel eens vaker als hij aan het snuffelen is. Krijg daar gelijk extreem jeukbulten van in de nek.
Ik heb het er voor over, al is het soms wel ontzettend vervelend. Vooral in combi met mijn astma enzo. :( Maarja, over gaat het niet. Dus het is kiezen of delen. Ik kies er voor om tóch met de dieren bezig te zijn, want dat is mijn leven.
2 van de 3 katten leven binnen (en buiten). De hond en 1 buitenkat blijven buiten. En de paarden natuurlijk ook ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 08:04

Wat ene ramp om allergisch te zijn als dierenvriend!
Lijkt mij erg lastig

hier wonen 2 katten boven 1 deed dat al ivm de kinderen en haar rust, de andere is meeverhuisd nu er een andere hond is. de vorige klikte prima maar nu leven ze gescheiden.
beneden binnen de hond en 2 aquariumbakken, buiten konijnen en kippen en de paarden en nog 1 stalkat nu
Soms, als ik voor de 3e keer gestofzuigd heb en om mij heen kijk en het lijkt alsof ik al maanden niks gedaan heb, of mijn net ingezaaide stukje gazon weer onder gegraven is, denk ik wel dat het heel veel zou schelen om huisdierloos te zijn 9 om daarna te herinneren dat 1 maand hondloos al afschuwelijk stil was0

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:05

Even over allergisch.

Roosje had een teek. Flinke zwelling. Teek verwijderd. Echter de zwelling wordt steeds groter/breidt zich uit.
Dierenarts komt straks.

Iemand dat al eens meegemaakt?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:11

Ja Nick reageert ook erg heftig op teken! Krijg er nare dikke pus bulten van. Ik controleer hem elke dag.
Soms ben ik dus wat te laat en komt er een flinke bult.
Hij had een paar weken terug echt een vieze smetplek van een teek. Terwijl Bliksem er amper op reageert.
Elke dag ga ik even met de tekentang rondje dieren. Hond, katten en knollies. En ons zelf natuurlijk.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:40

wij hebben buitenkatten. proberen nog wel eens binnen te komen, maar eigenlijk alleen richting keuken in de hoop dat er wat te halen valt.

teken: overreactie waarschijnlijk. helaas weinig aan te doen denk ik. idd goed opletten en altijd snel verwijderen. ziekte van Lyme komt tegenwoordig steeds vaker voor bij paarden.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 12:27

Malibu heeft hier ook het vaakst een teek. Dit seizoen nog niet gezien maar toch bijzonder. Zou hij dan het lekkerste bloed hebben ofzo vraag ik mij af?

Gisteren lekker wezen zwemmen <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat vervelend dat je allergisch bent zeg!.. Gebruik je dan ook pilletjes ervoor?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:44

Jeetje wat een drama als je allergisch bent voor dieren!
Heb je weleens gedacht aan immunotherapie?

De Shire is ook allergisch voor teken. Krijgt een enorme bult. DA kan daar niks mee. Meestal smeer ik het in met groene leem.

Heerlijk zwemmen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:00

Ik ben vannacht zo ontroerd geweest, had echt een hartwegsmeltmomentje en moet het ff kwijt!

Ik heb in al die jaren dat ik in de zorg werk al heel wat artsen in opleiding zien voorbij komen. Goeie, minder goede, lieve en arrogante. De super goede assistenten, waren vaak ook de grootste eikels en vele lieve assistenten begonnen vaak ook naast hun schoenen te lopen zodra ze hun talent ontdekte. Artsen, tis een soort waar ik vriendelijk tegen ben, maar toch liefst wat afstand van hou.
Nu hebben we sinds vorige zomer een jonge wachtarts die afstand houden niet kent en ondertussen echt mijn maatje is. Sommige van mijn collega's vinden hem arrogant omdat ie zelfzeker over komt, anderen vinden hem dan weer onzeker omdat hij ons steeds betrekt bij zijn medische beslissingen en echt ook ons advies vraagt. Ik vind het gewoon fantastisch samenwerken.
Vannacht had ik nacht en hij was op zijn vaste job aan het werk, dus zaten we lekker op de chat. Blijkt dus dat hij ook bomvol ideeën zit om dingen te ontwerpen die mensen echt kunnen helpen. Zulke mensen hebben cardiochirurgie, transplantaties etc mogelijk gemaakt, dus zeg ik al lachend dat ik als zijn suikertante mee wil moest hij ooit de Nobelprijs winnen. Antwoord ie bloedserieus dat ie mij dan als zijn date mee neemt, zelfs al zou hij tegen die tijd een gezin hebben, omdat ik in hem geloof en hem steun en motiveer.
Zucht, denk dat dit zowat het liefste is dat iemand ooit tegen mij gezegd heeft. <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:22

Wat speciaal SVRL <3

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:54

Wat mooi SVRL <3 (waar staan eigenlijk die letters voor?)