Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:05

Ik heb een raar paard, Blue vind ze geweldig, herrie maakt hem niks uit.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:06

haha ook die oortjes naar voren, raar paard, Wel heerlijk dat hij zo bomproef is, in elk geval voor landende ballonnen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:09

Deze ging de lucht in.
Ik meende ook dat hij net geland was toen we aankwamen maar niks was minder waar, hij moest nog opgeblazen worden .
Blue heeft de hele tijd zeer geintresseerd staan kijken en als er geen omheining stond was hij nog dichter bij gelopen.
Toen ze echt de lucht in gingen heb ik voor de zekerheid wat afstand genomen.
Afbeelding

Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:11

Haha die oortjes.

Ik heb voor mijn bodemplaat ik dacht 225 betaald. 24mm 1,5 paards trailer en de mat ik denk 20mm dik 40 euro op maat. Het hout komt van Pontmeyer.

Gelukkig staat Drenthe nog op de kalender *\%/*

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 13:22

Bij welke datum staat Drenthe dan op de kalender? :D

Nee gekheid, ik maak het in mn vakantie verder met een update en stiekem ben ik achter de schermen nog wel bezig hoor, don't worry. Ik wil zelf namelijk ook heel graag! Zo mooi daar.

Hihi, die Blue! Die van mij wil/heb ik ook zo mak. Bij Kyra moet ik dan echt duidelijk zijn van je blijft hier en je kijkt voordat je besluit of het eng is. Uiteindelijk is nooit wat eng :')
Lola die kent echt geen angst, die heb ik in de afgelopen 2 jaar slechts 1 keer in paniek gezien, dat was toen ze een paar dagen oud was. En waarom? Ik wilde haar poetsen, en borstels eten veulentjes _O-

Ik rij ook gerust tussen de kitesurfers door, alleen oppassen voor de lijntjes. Dus bij leerlingen flink uit de buurt. Ik had vorige week een kite die vlak achter ons een snoekduik maakte, oeps. Gelukkig was ik bedacht en draaide ik Kyra tegelijkertijd om.

Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:28

Zo 10 pagina's bijgelezen.

Grappig die Blue! Heldhaftig paard.
Heerlijk zo door het water Caily!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:37

Ik zwaai ook gewoon ff :wave:

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:54

Stoere Blue! En Kyra ook! Caj raakt overal van over haar toeren hoor. Vandaag eindelijk weer kunnen rijden, maar bij bet uit de paddock halen was ze al over haar toeren. Ze heeft de paar dagen dat ik er niet was, geen magnesium gehad. Mss was dat t. Wel nog naar het bos gegaan, maar een klein rondje gemaakt en rustig aan. Beetje oefeningetjes doen. Ging nog best goed. Maar niet heel relaxt. Afijn, donderdag nog maar een x kijken.

Leuk dat Drenthe nog op de planning staat!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:09

Fabster, wel goed om te testen dan of het idd de magnesium is. Het lijkt me nog steeds stug, maar je leest/hoort het wel vaak.
I love bomvrije paardjes, heeerlijk. Mijn ruin raakt vrij snel over zijn toeren en is dan ook lichtelijk ontoerekeningsvatbaar. Daarom kan ik nu dubbel zo hard genieten van mijn superbrave fjord.

De hoefjes vd fjord zijn vrij kort en gevoelig op grindpaadjes. Maar daar liep ze ook al gevoelig op met ijzers. Het nadeel met ijzers vond ik dat ze zo vaak uitgleed op de straat (ze had alleen voor ijzers). Omdat ze zo gevoelig op grind liep heb ik een tijdje zooltjes er onder gehad. Maar daar had ik weer geen goed gevoel over omdat het de boel toch afsluit en uitkrabben niet meer mogelijk was. Omdat ik er meer over wilde weten een cursus hoefbekappen gedaan. Ik had haar het liefste zonder ijzers gehouden maar ik heb geen idee of dat lukt, de paadjes zijn hier allemaal nogal stenig. Ik overweeg nu om voor hoefschoenen "te doen". Ik lees er wel veel over (met name op een endurance-forum) en vind het denk kk toch de moeite vh proberen waard. Alleen ik heb er vrij weinig verstand van en er is vrij weinig info over de hoefpassers die hier id buurt zitten......dubdubdub.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:10

Hoi! :wave:

Volgende week komt zadelmaakster, kijken of het zadel nog wel goed ligt en opvullen.

Zit er nu al over in de piepzak, want na 5 jaar niet te hebben gereden, ben ik niet de enige die uitgedijd en uitgezakt is :+
Maar geld voor een ander zadel zal er wel niet meer komen voordat Lona met pensioen gaat, dus duimen jullie met mij mee?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:14

Duim duim :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:27

Stoere paardjes zo bij de luchtballon en kitesurfers.

Hoefschoenen heb ik geen ervaring mee. In aanschaf geloof ik 100,-/stuk voor een beetje goede kwaliteit.
Jammer dat ze met ijzers snel uitglijd.

Michael Hamerslag komt 6 juni in Merkelbeek. Ga er met de tinker heen. Schijnt 1 vd beste osteopaten vd wereld te zijn. Ben benieuwd!
Verder wil ik ook nog een zadelpasser laten komen. Wordt waarschijnlijk die uit Aachen (dl).
Merk toch als ik weer meer met hen aan de slag ga, ze in rug en bij de schoft veranderen. Dus wil een check en aanpassing waar nodig is.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:32

Die van mij is ook gevoelig op grintpaden. En laten ze hier nou net alle zandpaden vervangen door grint of helemaal weg halen.... _-:(

Bomproof paard lijkt me echt heerlijk. Maar kan ik alleen maar van dromen, ben ik bang.

Ik hoop voor je dat het zadel nog ok is Ojajoh!

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:04

Wel ervaring met michael, op zich positief. Maar vond het niet "extra bijzonder". Gewoon goed.

200 kilo kalk gekocht. Daar ga ik nu eerst een deel mee doen. Als het eindelijk gaat regenen. 8,95 per 25 kilo. Geen idee of dat een goede prijs is. De kunstmest 15/15/15 kostte 17,95 per 25 kilo.

Heerlijk bomproof die blue.

Vandaag 144 gebeld voor de zwaar verwaarloosde hoeven van een haflinger. Schrok er echt van. Helemaal uitgewaaierd. Moet in geen jaren iets aan gedaan zijn. Ben benieuwd of er wat veranderd.. Moest ook mijn gegevens opgeven dus hoop niet op ruzie.. Durfde de mensen niet aan te spreken. Had ik misschien beter wel kunnen doen, ben niet zo'n held. Ik woon een km verder op ongeveer.

Zap kan goed over steentjes, draf, galop, maakt haar niets uit. Maar ze slijt wel giga scheef af helaas. Bijvijlen wil (voorlopig) nog niet lukken. Hoefschoenen wil ik ook nog eens proberen in de toekomst.

Hier ook maandag de zadelmaker. Duim ook voor je ohjahjoh.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:12

Zapje als het goed is mogen zij dit niet doorgeven. Anders is er niets anoniems aan een melding :) Hopelijk wordt er iets mee gedaan.

Hier op zoek naar een andere hoefsmid tijdelijk. Die van mij ligt er minstens 6 weken uit dankzij een paard welke hem als opstapje gebruikt heeft (niet 1 van mij hoor). Bleeh dat is altijd zo'n gedoe. Niemand wil een Shire uit de hand bekappen terwijl hij 20x makkelijker is dan de KWPNer. Vooroordelen..

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:14

oe balen selka! Misschien dat iemand nog een tip heeft?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:18

Mijn hoefsmid doet meer shires en ook mijn Belg. Ik weet niet eaar je woont? Ik zit in omgeving Breda.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:22

Oh kijk! De paarden staan in Berkel-Enschot (Tilburg). Is nog wel te doen denk ik vanaf Breda?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:27

Zat weer 10 pagina's achter. :+

Nieuw stuk wei is net geploegd en gefreesd. Nu zaad ophalen dan kan dat vandaag of morgen ook in de grond. *\o/*

Zapje, volgens mij is dat altijd anoniem.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:51

Zapje schreef:
Vandaag 144 gebeld voor de zwaar verwaarloosde hoeven van een haflinger. Schrok er echt van. Helemaal uitgewaaierd. Moet in geen jaren iets aan gedaan zijn. Ben benieuwd of er wat veranderd.. Moest ook mijn gegevens opgeven dus hoop niet op ruzie.. Durfde de mensen niet aan te spreken. Had ik misschien beter wel kunnen doen, ben niet zo'n held. Ik woon een km verder op ongeveer.

Ze mogen de gegevens niet doorgeven, vaak willen ze je naam en nummer hebben zodat de agent die ter plekke geweest is de info en zijn/haar bevindingen terug kan doorgeven aan je. Tenminste zo is het wel bij mij gegaan.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:08

Caily ik heb heel september geblokt op de kalender haha

Hier lijkt moeder dochter dag te lukken. Ik heb een shetlander op een leuke locatie. Had een bericht gezet op fb. Jeetje wat veel reacties. Ook nog een paar leuke adressen waar ik een keer samen met zoon en dochter heen kan voor een wandeling over de Veluwe. En als ze een beetje kunnen rijden dan kan ik ook op een paardje mee. Maar voor nu een paardje bij een bos. En daar is ook iets van een speelkuil met picknick tafel. Dus picknick ook mee. En ze zet dat dat daar voor mij klaar. Super toch. Eerst lekker knuffelen en vlechtjes maken of zo en dan met een route door het bos wandelen met de shet naar de picknick. En daarna moet ik nog even bedenken. ;-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:42

Bij de Smulhoeve kan ook zoiets, wandelshet.

Fijn dat de wei nu zaaiklaar is.
Ik wacht ook op regen om te bemesten.

Ik zou hen liever zelf aanspreken of een briefje in de bus stoppen (kan anoniem)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:40

Selka schreef:
Oh kijk! De paarden staan in Berkel-Enschot (Tilburg). Is nog wel te doen denk ik vanaf Breda?

Zal toch wel? Ik heb m ff een berichtje gestuurd om te vragen of ik de goede website had. Als dat inderdaad goed is, stuur ik m aa je door.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:13

marion82 was zo lief om voor Tika een oornetje te maken :*
Afbeelding

en hier de rest van de foto's [ITP] Tika , mijn blue beauty queen!

zapje jakkes, altijd zo triest, goed gedaan, hopelijk gaan ze er achter aan.

selka sterkte met zoeken voor een smid, voor ons zit je te ver.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:29

Anke ik heb de Smulhoeve proberen op te zoeken. Bedoel je in Kaatsheuvel? Want dat is wel erg uit de richting :+