Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:11

Donja schreef:
hier 25 bekappen groot, 20 voor de mini's en veulens 15 (tenzij er bv gecorrigeerd moet worden). Krijg verdorie alleen mijn smid al 2 weken niet te pakken.....

Pfff dat is zo erg! Ben daarom zo blij met mijn smid!!

Donja

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:15

Hij doet zijn werk goed, is niet duur (erg fijn als je meerdere paarden hebt) en meestal kan hij snel als ik bel of app... maar lijkt nu van de aardbodem verdwenen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:27

@biscaya: dat heb ik ook eens gehad met een vr. smid. Terwijl ik daar altijd érg tevreden over geweest ben.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:31

DubbelDun schreef:
@biscaya: dat heb ik ook eens gehad met een vr. smid. Terwijl ik daar altijd érg tevreden over geweest ben.

Ook hier ervaringen gehad met smeden die niet kwamen opdagen..Of niet te bereiken waren..zo'n gruwelijke hekel aan..Nu al 12 jr dezelfde smid nog nooit geen problemen gehad!! Top smid en fijn mens..

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:36

Mijn smid reageert ook wel eens wat minder snel, maar hij werkt ook aan het spoor én vliegt als groom met paarden naar allerlei locaties. Omdat het zo'n goeie en fijne smid is, en omdat hij ons bij elke verhuizing naar nog-verder-van-zijn-huis toch gewoon achterna komt, heb ik er niet zo'n probleem mee. Jaaaaren terug was mijn Welsh in de winter erg hoefbevangen; toen kwam m'n hoefsmid op Kerstavond haar bekappen, en ook al was het morgen en overmorgen Kerst, als ik hem nodig had voor ijzertjes oid, moest ik hem gewoon bellen <3 (was gelukkig niet nodig). Hij heeft het nog steeds over de bami die we voor hem hadden meegebracht. :))

Bekappen kost trouwens tussen 25 en 37,50; beetje afhankelijk van hoe lang hij bezig is geweest. Prijzen voor beslaan weet ik niet, de onze staan op blote voeten.

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:40

50 euro per/4-6 wekenvoor het ophalen van mest is een koopje, wij brachten het voorheen zelf naar een loonwerker en die vroeg €10, per week voor onze aanhanger..

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:16

Tinky12 schreef:
Je zou erover kunnen denken om rubber in de stallen te plaatsen.Hierdoor kan je stroverbruik omlaag zonder verlies van comford voor je paard.
Minder stro = minder afval.
Ik denk dat je met die E50,- nog niet eens zo slecht af bent inderdaad...met minder stro kun je het wellicht nog uitsmeren naar eens in de 8 weken.

Andere optie is nog om te kijken of er een koeienboer is met ligboxenstallen die paardenmest als bedding gebruiken of een deel evt door tuinders weg laten halen als er een tuinvereniging in de buurt zit.
Als dit niet het geval is dan ontkom je niet aan kosten maken om het weg te laten halen.

Als het voor de champignonmest weg gaat moet dat binnen 4 - 6 weken altijd worden opgehaald. Dit i.v.m. compostering. Dus 8 weken gaat niet.
Rubberen matten heb ik al. Ook met gaten in de vloer + drainzand. Zodat er wat weg kan. Maar dan nog hou je afval. Daar wil ik gewoon van af zijn. Geen omkijken naar hebben.
Koeienboeren genoeg maar niemand die dit zo gebruikt. Tuinvereniging komt ook al maar met 10 kruiwagens per jaar ben ik niet gered. Thanks voor je input!

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:20

luzerne schreef:
50 euro per/4-6 wekenvoor het ophalen van mest is een koopje, wij brachten het voorheen zelf naar een loonwerker en die vroeg €10, per week voor onze aanhanger..

Dat is dan toch net zo duur?

€ 10 x 52 weken = €520 per jaar.
€ 50 x 10 weken = €500 per jaar.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:21

dynamiek schreef:
Wat betalen jullie voor de hoefsmid voor een paard rondom op ijzers?

Ik ben op zoek naar een goede smid namelijk.

Wij hebben echt een goede smid.
€35 bekappen
Voor €60 - €65 denk ik ongeveer
Vierkant €90?

Geen idee waar je woont maar hij komt uit Geldrop.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 08:08

Mijn smid is gijsbert bouw uit Bunschoten..Maar vrees dat hij niet veel meer aanneemt.
Weer een trieste week in aankomst..1 van mijn pensionpaarden gaat hemelen..Ik biedt deze service thuis aan maar blijf t lastig vinden..bah!
Paard is gelukkig 23 geworden heeft cushing, ernstige ziekte aan de tanden ( vallen uit) en nu ook een versleten knie..tja het is gewoon op maar niet minder pijnlijk..Dit is de 2e al in 6wkn tijd hopelijk biedt 2016 een vrolijker jaar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 08:24

Hier 40,= bekappen, maar vaak is het iets minder. Mijn smid komt ongeveer 1x per 12 weken en de rest doe ik zelf :j .

Ramzi, als het binnen 4-6 weken opgehaald wordt dan ben je toch snel van je mest af? Eerlijk gezegd denk ik dat je het niet veel goedkoper gaat krijgen. Tuinvereniging heb je niks aan, met karretje wegbrengen wil je niet ivm tijd, je wil er geen omkijken naar hebben en eigenlijk het liefst voor niks? Zou ik ook graag willen, maar helaas dat lukt niet ;)

Biscaya sterkte :(:) , zulke dingen blijven naar.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 08:26

Sterkte Biscaya (ook voor de eigenaar) ,altijd naar dat soort dingen,zelfs als je weet dat het beter is voor het dier. :(:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 08:51

dynamiek schreef:

Ik ben zeer te spreken over onze smid, kijkt niet alleen naar de voeten maar ook naar de rest van het paard en wat je er mee doet. Bekappen 30.-, rondom ijzers was toen geloof ik 90.- maar dat weet ik niet meer zeker, heb de merrie die voor de wagen loopt op zijn aanraden ook blootvoets gezet.
Wie heb je nu als smid?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:48

Jeetje. Ik dacht straks even te kunnen jongeren. De bak was redelijk droog. Grrrr lig ik net in bed en komen er 2 enorme wolkbreuken. Overal echt weer water in overvloed. Zelfs de inrit staat helemaal blank.
Ik denk dat denken dat dit allemaal nog wel weg trekt wishfull thinking is. Jammer.
Kinderen hebben 2 weken vakantie. Dus ander werk genoeg deze dagen haha.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:03

Sterkte biscaya, dat zijn geen leuke dingen... 23 jaar is een mooie leeftijd maar ook nog niet direct de leeftijd dat ze "op" zijn. Altijd verdrietig afscheid moeten nemen.

FB herinnerde me aan deze foto, zes jaar geleden lag er nu gewoon sneeuw, vijf jaar geleden (foto 2) ook! En nu zo'n triestig weer :(

2009

Afbeelding

2010

Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:11

Horsi wat vervelend dat je paard met dik been staat. Balen dat het geen hoefzweer is, dat is meestal wel soort van snel opgelost. Dik been bij een hoefzweer kan inderdaad wel.

Tinky hahaha pownies verwend met een boxspring :P

Ohjajoh hahahaa fijn hoor zo’n golden shower!! Super dat ze weer goed loopt!

Meggiemeg wat een ellende met die buren van je! Ik zou echt ZO boos worden! Heb je nadat je de buurman had gesproken wel de politie gebeld? Ik zou vanaf nu echt IEDERE keer dat er wat wordt afgeschoten de politie bellen. Leg vooral ook uit dat het niet alleen voor je dieren maar ook voor jouzelf gevaarlijk is. Als jij bijvoorbeeld net aan het rijden bent, of tussen de paarden loopt om te voeren, mesten etc en ze flippen ineens van schrik.

Kvulden lekker bezig met Rosie! :)

Spatter wat leuk! Geniet momentje :D :D

Ramzi welkom!

Dure smid heb jij DD. Ik betaal 30 voor bekappen en 45 voor alleen voor beslaan. Hele fijne rustige smid, ben erg blij met hem.

Biscaya dat is vervelend bericht ja maar zo te lezen wel beter voor het dier.

Gave plaatjes Solleke

Ik ben weer bij gelezen. Weer een druk weekend gehad met veel klussen. Gisteravond tot 22.30 uur bezig geweest. Kerst komt nu wel heel dichtbij en ik blijf er bij dat ik kerst in het nieuwe huis wil vieren :+
Zaterdagavond leuk feestje gehad, eindelijk eens iets anders dan werken en klussen. Hele avond gedanst en lol gehad (veel te laat thuis natuurlijk dus was een zwaar dagje gisteren).
Nog even knallen en dan heb ik vanaf het nieuwe jaar hopelijk eindelijk eens tijd om ook wat met mijn paarden te doen!

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:13

A bah kvulden! Ik hoop dat het hier nog droog blijft vandaag, wil nog wel erg graag bezig kunnen in de bak..

Hier overigens 25 euro voor het bekappen :)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:29

meggiemeg schreef:
dynamiek schreef:

Ik ben zeer te spreken over onze smid, kijkt niet alleen naar de voeten maar ook naar de rest van het paard en wat je er mee doet. Bekappen 30.-, rondom ijzers was toen geloof ik 90.- maar dat weet ik niet meer zeker, heb de merrie die voor de wagen loopt op zijn aanraden ook blootvoets gezet.
Wie heb je nu als smid?

Ik heb nog geen smid ben me daarom aan het oriënteren, maar wat een bedragen he pff.
ik wil in het voorjaar proberen om zijn achterijzers er af te halen. Het zou mooi zijn helemaal ijzerloos. Heel vroeger had in Jan Hoogendoorn als smid, ik denk dat ik hem maar eens bel of hij nog klanten aan neemt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:31

@solleke: mooie plaatjes, maar ik zit er echt niet op te wachten :D het geeft nog meer troep als regen.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 21-12-15 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:00

Hier een heerlijk zonnetje en droge bak.
Ik wil geen sneeuw :n

meggiemeg echt mee naar de politie gaan, dan zijn ze op de hoogte en mocht het uit de hand lopen dan heb je het al gewmeld.
Zo hebben wij het jaren geleden ook gedaan, ook een valse buurman maar uiteindelijk heeft hij zijn huis verkocht en is verhuist ~~}>
Was een ware beproeving met doodsbegreigingen, gif spuiten op ons erf en eindeloze vernielingen. ;(

biscaya sterkte deze week :(:) ook voor de eigenaren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:31

sterkte biscaya, vooral voor de eigenaar.

Zo ik kan nu vandaag echt merken, dat ik mij weer veel te druk heb gemaakt de afgelopen tijd; liep met waterslang naar de mesthoop en visa versa met de kruiwagen. :O Gaat echt even 2 dagen siësta houden, om weer een beetje op krachten te komen.

Enne Meggiemeg; ga naar de politie! En werkt dat niet naar je zin, regel een motorbende, desnoods neem je contact op met bikers for animals, die helpen je denk ik echt wel!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:42

Bekappen 25,-
Ijzers voor 45,-
Rondom 75,-

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:45

Oh Rosie is zo zwart. Mijn vingers jeuken om haar even helemaal af te soppen. Pfff je kunt bijna niet eens zien dat ze bond is. -O- Even lekker de modder eraf spoelen. Ik was mijn anderen eigenlijk nooit. Een keer op een hete zomerdag. Wanneer kun je eigenlijk even lekker afspoelen?

Vandaag Rosie haar wormkuur gegeven. Ging echt super makkelijk.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:49

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:50

En ik wil wel sneeuw :P mijn slee staat al twee jaar te verstoffen in de zadelkamer :(:)