Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
karijn schreef:Dat is wel heel kort door de bocht, alleen als je ruimte hebt om een paard te houden mag je een paard hebben...

Nikass schreef:Ja maar dan blijf je zitten met de mensen die ongewild in die situatie terecht komen, bijvoorbeeld omdat hun stal sluit.
Moeten die hun paard dan maar wegdoen? Dat vind ik ook niet reëel.
Nikass schreef:Er ligt ook een verantwoordelijkheid bij stalhouders. Ik ben meer voor: alleen als je de ruimte hebt mag je een stal houden.
karijn schreef:Dat is wel heel kort door de bocht, alleen als je ruimte hebt om een paard te houden mag je een paard hebben...
Nikass schreef:Er ligt ook een verantwoordelijkheid bij stalhouders. Ik ben meer voor: alleen als je de ruimte hebt mag je een stal houden.
Nikass schreef:Dus je rijdt een half uur omdat je paard op die stal wel buiten komt. Wat is dan het probleem, dan ben je het toch eens met de mensen die pleiten voor meer buitengang?
Buitengang is niet heilig namelijk en zo komt het in dit topic wel over. Als je paard niet minimaal 4 uur buiten komt dan mag je blijkbaar geen paard hebben.Nikass schreef:Dus je rijdt een half uur omdat je paard op die stal wel buiten komt. Wat is dan het probleem, dan ben je het toch eens met de mensen die pleiten voor meer buitengang?
Esmeej333 schreef:Nikass schreef:Er ligt ook een verantwoordelijkheid bij stalhouders. Ik ben meer voor: alleen als je de ruimte hebt mag je een stal houden.
Nah, waar vraag naar is is nu eenmaal aanbod. Zolang er vraag naar is, naar stallen waar paarden 22/7 binnen staan, zullen stalhouders dit aanbieden, kun je ze ook niet heel erg kwalijk nemen, die moeten hun brood verdienen. Verantwoordelijkheid begint bij de paardeneigenaren zelf vind ik.

). Maar in en om 't Gooi zijn zeer veel paarden. En ook veel stallingen waar ik dus niet wil staan om veel redenen, o.a. dus het al dan niet veel buiten kunnen zijn. Ik vind dat paardeneigenaren kritischer zouden moeten zijn. Ik ga echt geen rotstalling spekken, no way, en zoveel vraag je niet als klant, als je wilt dat je paard meer buiten komt. Dat is gewoon een basisbehoefte voor paarden. Twiggy2008 schreef:Ik heb hier zat stallingen, die makkelijk meer paddocks kunnen maken, maar ze doen het niet. Bijvoorbeeld omdat ze het gezeur van hun klanten niet trekken ('mijn paard mag niet bij die en die') of omdat ze het niet belangrijk vinden. En dit verzin ik niet. Overigens zegt de eerste aangevoerde reden genoeg over het soort klanten wat er staat. Niet mijn types, pffff.....
. Veels te blij met ons kleine pensionnetje met een paar gezellige meiden en een toppensionhouder
. Zie je steeds meer van die fabrieken waar honderden paarden staan, en je paard zo'n beetje een nummer wordt, moet er niet aan denken. En nee geldt niet voor allemaal, enzovoort enzovoort. Esmeej333 schreef:Twiggy2008 schreef:Ik heb hier zat stallingen, die makkelijk meer paddocks kunnen maken, maar ze doen het niet. Bijvoorbeeld omdat ze het gezeur van hun klanten niet trekken ('mijn paard mag niet bij die en die') of omdat ze het niet belangrijk vinden. En dit verzin ik niet. Overigens zegt de eerste aangevoerde reden genoeg over het soort klanten wat er staat. Niet mijn types, pffff.....
Bizar. Zou nooit op zo'n enorme stal willen staan sowieso. Veels te blij met ons kleine pensionnetje met een paar gezellige meiden en een toppensionhouder
. Zie je steeds meer van die fabrieken waar honderden paarden staan, en je paard zo'n beetje een nummer wordt, moet er niet aan denken.
Twiggy2008 schreef:Hahaha, ik ook niet, hoor, ik ga nooit meer weg van mijn huidige plekje met topstalgenootjes, die meedenken en er hetzelfde instaan als ik. Tenzij mijn vriend en ik toch een huis met stuk land gaan kopen in de toekomst, dan komen er minstens twee paarden lekker aan huis en als ik genoeg ruimte heb, mogen die meiden met hun paarden ook bij ons komen staan.
Esmeej333 schreef:Ook mijn grote droom! Maar goed ben al blij met dit. Als ik ooit weg zou gaan is dat omdat ik of echt geen tijd meer heb voor DHZ of als ik zelf een auto heb en dichterbij evtueel betere uitrijmogelijkheden terecht kan. Maar voorlopig ga ik niet weg.
Twiggy2008 schreef:Esmeej333 schreef:Ook mijn grote droom! Maar goed ben al blij met dit. Als ik ooit weg zou gaan is dat omdat ik of echt geen tijd meer heb voor DHZ of als ik zelf een auto heb en dichterbij evtueel betere uitrijmogelijkheden terecht kan. Maar voorlopig ga ik niet weg.
Ik ook niet, maar het zou kunnen dat we in de toekomst paarden aan huis kunnen hebben en dan gaan we er zeker voor (duim duim). Nu geniet ik van ons prachtige plekkie, waar ik met de auto naar toe moet (6 km van huis, ben er met de auto in ruim 10 minuten). En als ik hier voor de rest van Sam's leven (dat is mijn paard) moet blijven, ook prima.
en dat je nu ookal fijn hebt, is natuurlijk ook super! Bowen schreef:Dus je vindt ook dat iemand midden in de stad in een klein tuintje geiten moet kunnen houden, zeggen dat dat niet past is kort door de bocht? Of een hele rits kippen met een haan die de buren elke ochtend uit het bed kraait? Of een paar koeien in een tuintje in een vinexwijk? Allemaal hartstikke kort door de bocht om te zeggen dat dat eigenlijk niet kan, niet past?