[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:34

Ik weet eigenlijk niet hoe het zou gaan met een net met zo'n kleine maaswijdte als ze niet al jaren getraind zijn in steeds iets kleinere mazen :P

Hier kunnen ze ook flink slingeren en snokken aan de netten hoor, die in de stal hangen regelmatig helemaal opgefrommeld in de wijder gemaakte isolatoren...dan zit de onderkant van het net ineens erbij gehaakt dus dan moeten ze toch ook wel vrij lomp doen :=

Net is opik ben even aan het kijken wie-wat gaat krijgen want heb teveel meters PB gekregen :=

Ik ben aan het uitrekenen hoeveel we hier zelf nog nodig hebben voor een nieuwe bestelling, als anderen ook een stuk willen geef dan even een gil via PB welke lengte je wilt dat ik voor je mee bestel?

Ik doe wel alleen een stuk van 2 meter hoog hoor, moet namelijk een lengte hebben van 1 maat om het betaalbaar te houden :)

pmarena

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:29

Net even gekeken: hier is het nieuwe net nu op een heel klein bodempje na leeg gegeten en het ziet er nog keurig uit *\o/*

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:25

Super! :D

Ga paard lief eerst lekker laten wennen aan het geen ik nu heb kan altijd later nog voor een slag kleiner gaan moest het nodig zijn :).

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:27

Super! :D

Ga paard lief eerst lekker laten wennen aan het geen ik nu heb kan altijd later nog voor een slag kleiner gaan moest het nodig zijn :).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:47

Gelijk heb je :j

Om "gezeur" over reclame maken in het topic te vermijden zet ik het net en alle info wel op mijn site erbij, dan kunnen mensen die het graag willen het daar bestellen en zal ik het er hier verder niet meer over hebben tenzij iemand een gerichte vraag stelt ofzo :)

Ik zet wel even een link in mijn onderschrift er naartoe.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:28

Ik wil het eerst even testen voor ik meters bijbestel :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:43

Is wel een erg scherpe prijs hé zeg! :)

Ik ga morgen karabijnhaken of isolatoren gaan bijkopen voor mijn net op te hangen hoeveel zou je er nodig hebben ? Enkel aan de boven kant :).

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:50

tamary schreef:
http://www.bedafstallenbouw.nl/nl/paard ... eeder.aspx
Onderste foto is van een variant voor in de box.

Deze heb ik ook voor in de stal.
Vind het een goede oplossing.
Hij neemt weinig ruimte in en er kan heel veel in.
Er kan een ijzer rooster mee besteld worden, maar je kan hem ook gebruiken met een hooinet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 08:16

Cam: dat ziet er wel netjes uit inderdaad :j
Alleen nadeel van metalen roosters is toch dat ze nogal herrie kunnen maken en voor snelle slijtage van de tanden kunnen zorgen dus ik zou dan toch voor een net kiezen. En tja als je dan alles in een net moet doen dan kan je dat misschien net zo goed gewoon zelf ophangen zonder nog een bak er omheen te maken :)

Hetlevenwint: om een langwerpig net op te hangen en mee dicht te maken, vind ik elke 30 cm een isolator (of iets anders) toch wel de basis zeg maar. Anders vallen er te grote gaten waar een handig / lomp paard zijn neus deur naar binnen gaat (proberen te) steken om sneller te kunnen eten :P

Gisteren vertelde mijn stalgenootje trouwens dat zij eventueel wel de via mij bestelde netten dicht wil maken voor mensen voor een tientje per net :)

Menig bokker heeft al eens een 30mm Huck-net van Petra besteld, en ze maakt de zijkanten dan dicht met matchend koord dat ze er keurig netjes omheen werkt:

Afbeelding

Dat is dus het iets donkerdere groene touw dat je hier links en aan de achterkant bovenlangs ziet zitten.
Bij deze netten zijn beide bovenste randen al dikker dus dan hoeven alleen de zijkanten dichtgemaakt te worden zodat je een zak krijgt :)

Dus mochten mensen zelf niet handig zijn dan is dat misschien ook nog een optie :)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:32

Ben helaas te laat met ook een stuk bij je te bestellen pmarena... mocht je toch nog weer wat bestellen en je stalgenoot wil er dan een dubbel net van maken, dan wil erg graag een net bij je kopen. Mag ook van 3 bij 3 cm. Heb nu 4 bij 4 en dat vind ik al mooi werken, dus 3 bij 3 zou hier ook prima kunnen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:52

Ha Zammie,

alleen 20 mm mazen kan ik leveren, en stalgenootje kan die dichtknopen, zie de link in mijn onderschirft als je wilt bestellen.
Dat is wat overzichtelijker en dan zit ik niet het hele topic vol te "spammen" zeg maar.

Daar staat alle info :j

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:01

Zie niet op je site staan, dat ze dichtgeknoopt kunnen worden.
Heb geen materiaal om dat zelf te doen en ben nogal van het gemakkelijke :D
Want asl ik bestel via je site, dan komt er toch 10 euro bij voor het dichtknopen. Hoe doe ik dat dan qua betalen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:46

Zie de link onderaan de omschrijving van het hooinet, je kunt klikken op "Wil je een kant-en-klaar net thuis ontvangen? Klik hier." :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 12:15

Oke bedankt heb hier nu 6 isolatoren liggen (die ik nog vond bij de stal) even uitrekenen. :)

Edit heb er dus 5 nodig.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 12:35

pmarena schreef:
Zie de link onderaan de omschrijving van het hooinet, je kunt klikken op "Wil je een kant-en-klaar net thuis ontvangen? Klik hier." :P

:o blond... ga de maat even opnemen en dan doe ik een bestelling bij je. Jouw paarden kunnen er nog steeds goed mee? Geen gefrustreerd paard omdat het moeilijker te pakken is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:02

Ze vinden het wel een uitdaging geloof ik :P

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 15:54

pmarena schreef:
Cam: dat ziet er wel netjes uit inderdaad :j
Alleen nadeel van metalen roosters is toch dat ze nogal herrie kunnen maken en voor snelle slijtage van de tanden kunnen zorgen dus ik zou dan toch voor een net kiezen. En tja als je dan alles in een net moet doen dan kan je dat misschien net zo goed gewoon zelf ophangen zonder nog een bak er omheen te maken :)

Mijn paard staat rondom op ijzers en ik heb haar al een keer in de ochtend met een ijzer vast op borsthoogte in een hooitas.
Ze heeft daar een uur of 5-6 gestaan. Gelukkig is het een intelligent paard en is rustig gebleven.
Dus ik vind dat muurtje ervoor best prettig :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:12

Kan ik me goed voorstellen hoor :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:04

Slowfeeder opgehangen, paard in stal gegooit en eerst zitten trekken kwam niks uit tot die door had dat die sprietjes moest nemen en er door halen :')

Nog ene het geen die morst eet die nu opeens heel dankbaar op :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:05

Hier zijn ze ook ineens spontaan aan het nog uit de 30mm netten gevallen hooi begonnen :')

Althans vooral die van mij, de Fjord vindt het net wel geinig volgens mij :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:14

Ik hoop vanavond het net dicht te knopen en morgen op te hangen.

Ik zie nu al het 'not amused' gezicht van Nathan voor me :=

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:19

Dat is de nieuwste strategie van die van mij nu de netten nogal "moelijk" zijn: er keihard mee schudden en dan van de grond eten wat er uit is gevallen :roll: :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:20

De 2x2 maas klinkt mij goed maar ben bang dat paardlief gefrustreerd zal raken en dan erg lelijk zal gaan doen naar de andere 2 die ook mee moeten eten x). Ben allang blij dat ze steeds beter de rest ook mee laat eten. Ben me wel aan het oriënteren op een ander 3x3 net (gaten vallen in de huidige) en lees hier toch dat Huck de beste optie lijkt voor een sterk net zonder knopen? Ik wil alleen wel een kant en klare zak die ik onderin de palletbox vast kan klikken. Waar kan ik die het best bestellen?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:05

Ik had deze van Agradi/Kerbl maar mijn paard heeft het net al na een paar weken gesloopt. Ze trekt er gewoon veuuuul te hard aan. :') :') Het duurde dus niet lang of de eerste gaten kwamen erin, en de draadjes lieten los. Een vriendin heeft haar toevallig eens gefilmd :Y)

Afbeelding

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:43

Dat net stelt ook niet zoveel vol, de gaten vallen er bij ons ook al onwijs in maar had 'm vooral gekocht als eerste net om te kijken of het überhaupt bevalt. Momenteel bind ik alle gaten weer dicht met strotouwtjes :')
Wij hebben 'm zo zitten:
Afbeelding