Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:26

Buiten dat het te kort is zit er ook vaak olieresten tussen en die zijn ook slecht.
Ik zoek ook nog steeds iemand met een zitmaaier met opvangbak die voor een vriendenprijsje af en toe even de wei rondrijdt. Altijd nog goedkoper als zelf zo'n ding kopen en ik merk nu dat als je het er niet afhaalt de grond ook dichtslaat.
Ik hoop tenminste dat mijn graszaad zich naar de bodem wil verplaatsen anders blijven de kale plekken kaal (of onkruid).

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:25

Waarschijnlijk is het eerder al genoemd, maar ik ben erg benieuwd naar de afmetingen van zo'n Paddock Paradise en het aantal paarden daarop. Welke maatstaaf houd je aan? Een PP lijkt mij een geweldige speeltuin voor een paard.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:38

Die van mij is erg klein, maar ik heb niet meer ruimte. In totaal 400 m2 en dan gaan de stallen en de longeercirkel daar nog af.
Ik heb er 2 e-ponies in lopen.

Afbeelding

Dat blauwe is een oud vloerkleerd, die moest ik ook nog kwijt :D
Boon had de neiging om op dat stuk te rollen en werd erg zwart van de aarde, nu blijft ze een stuk schoner :+

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:13

DubbelDun: Jij hebt dus geen rijbak? En wat zijn die groene strepen met die blokjes aan de uiteinde. Ondanks dat het zo klein is ziet het er wel leuk uit!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:19

Ik heb idd geen rijbak, maar ik heb de Veluwe als 'achtertuin' :D
Die groene streepjes zijn mijn maxi-hooinetten, daar heb ik er nu 6 van hangen. Het grijze er onder zijn de rubber matten.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:32

pmarena schreef:
Ik vind het wel grappig dat me opvalt dat ik steeds mensen hier hoor over het PP afsluiten vanwege kapotlopen van de grond ,
mijn instelling is juist andersom : ze mogen het pad kapot lopen , zodat ze altijd een "loopje" hebben.

Je wilt immers toch juist dat ze lopen voor water , lopen voor hooi , lopen voor hun liksteen , lopen om te rollen in het zand , enz. :)

zo denk ik er ook over :j

tot nu toe hebben ze de hele weide 24/7 ter beschikking (de track bestaat tot nu toe alleen nog maar in mijn hoofd :o ).
in de winter is dat 1 grote modderpoel, nu is het een kale vlakte.
ze kunnen ook altijd in de bak en rond de hooinetten ligt verharding, dus ze staan niet de hele tijd met hun voeten in de modder ;)
ik heb nog nooit problemen gehad met glijpartijen (integendeel, ze leren veel vaster op hun beentjes staan) of met mok, ook niet bij mijn tinker.
ik wil een track aanleggen zodat ik ze in de zomer toch nog wat gras kan laten eten.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:46

dubbeldun; ondanks dat het klein is ziet het er erg leuk uit! :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:53

Zijn er nog meer mensen die zo'n tekening van 'hun' track hebben? Ben daar erg benieuwd naar. Verwijzing naar eerdere pagina's mogen ook.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:00

it is me; ik heb er op 88 en op 93 staan ;)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:32

Melizz13: bedankt voor de tip!

Het valt mij op dat kleine stukjes weiland toch ook al goed om te toveren zijn tot PP's. Zijn er nog meer van die afbeeldingen in dit topic? Wel jammer is dat er niet altijd bij staat wat de afmetingen van zo'n PP is en hoeveel paarden er op lopen (of ik heb eroverheen gelezen).

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:37

Ik heb nu eindelijk ook mn eigen PP (sinds een week of 4) en het bevalt super! Moet nog zo´n kaartje maken.. Zal ff kijken of me dat lukt ;)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:50

Gelukt :)

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:43

Dat ziet er netjes uit. Hoe groot is het hele stuk ??
*probeert niet te zeuren over die ene scherpe hoek ;) *

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:29

ah, je begint het te leren :+

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:43

Het gaat wel komen :Y)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:47

Het hele stuk is een halve hectare. Opzich niet groot, maar zo ingedeeld voldoet het prima :j

De scherpe hoek, tja, niet goed nagedacht met paaltjes zetten. Opzich is er ruimte zat (het pad is minimaal 3,5 meter breed), maar ze moeten er wel omheen draaien. Zou zomaar kunnen dat ik die hoek alsnog ga veranderen ;)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:52

Laura1986: ik neem aan dat de afbeelding bij de link in je onderschrift hoort? Daarin staat dat er ruimte is voor max 6 paarden. Hebben deze allen dan een eigen stal of blijven zij 24/7 buiten en hebben zij een ruime schuilstal tot hun beschikking?

Heb je trouwens ook nog een foto waar de stal helemaal opstaat? Zie er nu een klein stukje van in de link, maar ben benieuwd naar het geheel. Vind dat stukje stal er al super uit zien!

ponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:55

Het idee van PP zou zijn dat de grote van de track is minder belangrijk zou zijn dan gewoon een paddock
omdat ze toch rond kunnen blijven lopen. Ik schat mijn paard wel iets intelligenter in. Hoewel de oudste na 3 jaar PP
begrijpt hij nog steeds niet dat hij moet omlopen als zijn vriendinnetje recht aan de overkant staat.
Zijn vriendin laat hem gewoon schreeuwen en heen en weer rennen.
Dan ben ik weer een mietje en ga hem redden voor de honderdste keer :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:58

Ach ik heb een geriatrisch paard die ook wel eens vergeet dat ze om moet lopen om bij het volle hooinet te komen :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:38

Bij ons hebben ze de keus omlopen of door een greppeltje met ieeeeh water. Er is er tot nu toe maar een die de afkorting neemt ook toen greppeltje droog stond.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:44

@it is me: hoort iid bij de link in mn onderschirft. Heb nog niet echt goede foto´s verder. Geïntresseerden kunnen gewoon een afspraak met me maken en komen kijken ;)
Er is een stalgebouw waarvan een deel opslagruimte is en een deel inloopstal, hier kunnen ze altijd in (en ook weer uit ;))

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 09:02

Zou zeker leuk zijn om een keer te komen kijken, maar Uden is wel een eind weg voor mij... Zelf zou ik bij ons op de boerderij een dergelijk PP willen realiseren, dus ben erg benieuwd hoe anderen dat gedaan hebben.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:08

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-O6ZAHRIO.jpg
Link naar de mijne http://www.mijnalbum.nl/Album=EVIOCW3A
Hier wat foto's vanaf de eerste aanleg tot de ingebruikname... de paarden die je ziet staan zijn nu weg op de Fjord na. Volgende week komt mijn oude Haflinger Bram terug <3 en dan is er nog plaats voor 2 andere paarden... (zie onderschrift) het hele terrein is iets meer dan een hectare. Daar gaan de rijbak en de stal met plein vanaf, de rest is weide... Overigens kunnen ze ook in de rijbak spelen, als hij nodig is voor rijden, doe je hem even dicht. Het is de bedoeling dat de track altijd open is, ook in de winter.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:13

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:46

Die overkapping is volgens mij een tent. Is de doorgang naar binnen/buiten niet erg smal voor de paarden of hebben ze daar geen problemen mee? Ze gaan keurig om de beurt naar binnen/buiten?