Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:52

Ik had er vandaag even de p in dus ik denk ik gooi het zadel er op en ga gewoon ff rijden. Gelukkig nog steeds braaf na 5 maanden niks doen. (Op een kleine bok sessie na :+ )

Afbeelding
Amy snapte er geen kloot van die was helemaal van slag _O-
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:20

Went vanzelf :)

Elke keer als ik dacht 'het is wel aardig' kwam er weer een dikke wolk met regen/hagel.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 09:29

@Marjan: fijn dat ze zo braaf was na 5 maanden niet gereden (ok, op de boksessie na :P ) Amy is al helemaal verhaard! :oo

@Belker: haha ik dacht ook een paard :D maar puppy's <3

Qua hoefschoenen heb ik hier de Easyboot epics en zeer tevreden van. Blijven heel stevig zitten en nog nooit een schuurplekje in de koot gehad.

En bedankt dames! Ben ook echt trots op mijn merrie. Ze is nog heel jeugdig in haar hoofd dus ik had echt nul verwachtingen. Maar ze heeft zelfs haar vier gangen (het was een viergangenproef) allemaal gedaan. Ik had echt telgang ipv galop verwacht :=

Alle lof naar de vriendin die haar nu rijdt trouwens, ze rijdt echt heel vriendelijk en geduldig. Ik zat als een aangespoelde walvis langs de zijkant te supporteren (nog 9 weken te gaan, oh wat wil ik graag terug zelf rijden!). Nog één fotootje om het af te leren :P

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:32

Leuke vos SN! Ben gek op ijsco’s

Ja ze heeft bijna geen wintervacht meer dus staat nu maar met een dekentje op want t is niet te doen nu met de kou :brr:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:34

@aangespoelde walvis :(:)

Die wapperende manen vind ik altijd een mooi gezicht.

Overigens heb je daar vandaag geen snelheid voor nodig; ik heb het rooster in het raam maar even dicht gedaan want mijn haar wapperde ook haast zo (de wind staat er hier vol op).
De meiden maar een regenjas aan gedaan, want de nattigheid gaat hier net beginnen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:36

Ik ben een dag op kantoor en mn vriend ook.
Er is veel regen voorspelt, dus heb de paarden maar op de paddock gelaten met een hele bult eten, verspreid over 5 slowfeeders.

Volgens de camera's hebben ze nog niet 1/4 op, dus ze zullen het overleven vandaag :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:43

Hier ook koud en nat. We hebben net Aaf weggebracht naar mijn instructrice. Die gaat de gangen er netjes gescheiden opzetten. Er is dus weer onrust hier. Zo nog even werken en dan ga ik de rest van de dag niks doen en bijkomen van het afgelopen weekend.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:55

De paarden hierachter hebben ook 'de wind onder de staart'; ik zag net de Fjord al boven de heg van 1,5 mtr uitkomen :D
Die van mij komen de tent niet uit :)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 11:05

Hier staat wel een windje maar verder is het niet verkeerd. Paarden staan ook rustig te eten en het is nog droog. Ik had eigenlijk les vanochtend maar mijn instructrice had afgezegd en had geen zin om nat te regenen (zal je net zien dat het dan begint) dus de paarden staan lekker buiten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 11:06

Mijn paarden hadden vanmorgen al een goed sprintje getrokken. Aaf zag voor het eerst in haar leven een hijskraan, werkend. Die stoof de track rond. Ze zijn hierachter aan het bouwen dus er er valt veel te zien.

Marloes, groot gelijk. Het is echt koud en kil en nat voorjaars weer nu. Niks aan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:51

Hier zijn ze alleen de tent uit geweest om te roepen dat het weer etenstijd was, dus ze mogen straks weer op stal. Ik heb nog wel even uitgemest, want als ik dat niet doe dan ziet het er morgen helemaal niet meer uit.

Overigens vind ik ook iets wat leek op een stuk konijn in het hooi :r

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:56

Ik heb ze zojuist ook weer op stal geslingerd. Ze hebben heel de dag wat nukkig rondgelopen over de track en afentoe een hapje hooi gegeten. Ik hoef niet eens hooinetten te vullen vanavond, ze zitten bijna allemaal nog vol.

Gisteren schrok ik trouwens wel. Indy zat met de borstsluiting van de deken vast in een hooinet. Meestal gaat ze in volle paniek als ze vast zit en sloopt ze alles, maar nu stond ze gewoon driftig te kappen tot ik haar eens kwam bevrijden. En waarom dat in godsnaam zo lang had moeten duren!!! _-:(

Marloes, geen verkeerd besluit geweest om niet te lessen met dit weer. Bah wat is 't vies.

Boemel, jouw paarden komen niet om van de honger vandaag :')

Solleke, aangespoelde walvis _O- sorry het klinkt wel grappig, maar ik hoop dat je je wel beter voelt dan dat? Wat tof dat het zo goed gaat met je ijsco en je vriendin. Kun je straks weer opstappen en wegrijden :D

Marjan, fijn dat het goed ging ondanks 5 maanden stil te hebben gestaan :D wel stoer van je hoor, met dit weer!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:02

Hier hebben ze de hele dag buiten gestaan. Trof er een aan met een afgezakte deken. Geen bilriemen en wind is geen handige combi.

Buiten is alles weer nat en zompig. Komende week dus weer alleen op de bak.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:18

Boon had haar halsdeel los weten te maken en dat hing ergens halverwege de rug.

@dais: stukje ductape doet wonderen om vasthaken in netten te voorkomen. Wel een goede kwaliteit, want tegenwoordig is niet alle ductape meer watervast ;(

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:03

Ik zat ook al zoiets te denken want ik vind het best een eng idee. Nu was het maar 5 minuten, maar stel dat ze het om 8 uur 's ochtends heeft als ik net op mijn werk zit en ik tref ze 's avonds zo aan :=

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:17

Dais, mijn paard is ook vast komen te zitten met borstsluiting. Volle paniek geweest.

Ik heb nu veiligheidsrubbers tussen de dekensluitingen. Bij 50kg gewicht breken ze.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:49

Dat was in dat hooirek toch?

Indy stond vast aan de container, die zag ik nog niet snel van zijn plek komen, maar dan was er ongetwijfeld iets anders kapot gegaan. Een hooinet los tussen haar voorbenen had ook niet goed gegaan denk ik

Mijn andere dekens hebben allemaal een klittenband sluiting over de gespen heen. Deze toevallig niet. Ik plak er morgen ff ductape over :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:55

Ja klopt.
Oei nee een hooinet tussen de benen is ook geen goede optie

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:04

Bah wat een weer zeg.
Hier 3 chaggie, doorweekte en rillende paarden (wel warm in de oksels).
Maar niemand die in de stal of onder de overkapping gaat staan uiteraard >;)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:15

Het weer is hier ook echt heel slecht.
Ik voer binnen. 1 van de paarden blijft binnen, de ander waagt zich af en toe buiten.

Ze staan onder 300gr met halve hals en voelen behoorlijk warm, maar de dunnere dekens hebben geen hals en regenen dus sneller in.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:37

Kaatje is bloed chagrijnig en wil alleen naar buiten als ze gras mag eten maar gezien de hoge fructaan mag ze maar twee keer een uurtje. Amy vind alles grappig en gezellig en staat vrolijk naast kaatje in de inloopstal die steeds chagrijniger wordt :+ dus maar heel veel hooi naar binnen gegooid en hopen dat t weer snel beter wordt. Verder zo’n flappen gordijn besteld tegen het inregenen. Ben benieuwd..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 07:35

Is er nog iemand die klaagt over de droogte? :D

Mijn wei is weer een meer :(
Ik houd de paarden in de paddock en longeer ze straks even.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 07:48

hier regent het wel maar loopt het weer naar 1 plek die ook weer snel droogt. Ben wel blij met de regen omdat mijn jonge haag en boompjes water nodig hebben en ik anders met kannen moet gaan slepen
Valt bij jullie zoveel meer water of is de grond zo anders?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 07:53

Ja voor alle jonge boompjes en struikjes ben ik wel blij.

Ik weet niet .. het regent hier al 24 uur non stop en ook zondag zijn er hevige buien gevallen.

Bovendien hadden we de dagen ervoor flink gesproeid (stom stom stom achteraf). Dus we hebben echt veel water gehad.

Het is hier vooral achterin. We hebben deels leem en dat wordt snel kapot gelopen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 07:53

Lynn_Nikita schreef:
hier regent het wel maar loopt het weer naar 1 plek die ook weer snel droogt. Ben wel blij met de regen omdat mijn jonge haag en boompjes water nodig hebben en ik anders met kannen moet gaan slepen
Valt bij jullie zoveel meer water of is de grond zo anders?

Veengrond dus kwetsbare bovenlaag als die nat wordt