Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achaiah

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:26

Allemaal hard aan het werk en lekker van de paardjes aan het genieten <3 mooi allemaal!

Ben me echt helemaal het apelazerus geschrokken net. Oma begon ineens heel raar te hoesten en daarna té kokhalsen. Leek net of ze stikte. Keihard haar buik optrekken en maar kokhalsen en naar lucht happen.
En geloof het of niet maar net toen ik echt in paniek wou raken en dacht dat ze doodging braakte ze een soort beker snot/slijm/slobber uit. Nee paarden kunnen niet braken. Maar deze heeft 27 jaar de tijd gehad om te oefenen blijkbaar.
Toen het eruit was was het ook gelijk beter. Nog een beetje staan flemen en ze liep weer door. Ze staat nu weer te eten alsof er nooit wat gebeurd is :=

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:40

Brrrr dat is echt doodeng Achaiah, gelukkig gaat het nu weer goed!

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:54

Jeetje dat is schrikken Achaiah! Lichte slokdarm verstopping?

Ik ben me net ook wezeloos geschrokken, was met de honden gaan lopen in natuurgebied grenzend aan onze weides en ik zag een lege wei zonder paarden! In paniek terug gelopen lagen ze allebei helemaal gestrekt achter een boom (schaduw) te slapen...

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:58

Aahhh wat een dag! _O- gelukkig lagen ze gewoon lekker voor Pampus.

Ja leek het wel op. Werd bij het aanspannen ook kei en keihard de slokdarm.
Dat braken vind ik toch wel een medisch wonder :+
Ik blijf even buiten. Lijkt nu helemaal goed te gaan en niks meer vast te zitten. Alles voelt ook zacht. Maar heb de schrik er wel even goed in.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:02

Jeetje wat eng!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:04

:') bianca, fijn is dat hihi :=

Jeetje Achaiah! Dat lijkt me inderdaad ook heel erg schrikken... paard is het zelf alweer vergeten blijkbaar :P

Welkom AnneItaly! Paardjes aan huis in Italië dan denk ik?! :D Dat vraagt om foto's van jullie nieuwe stekkie natuurlijk :D <<)

Thanks Laurie! :D Wat een heerlijk filmpje! Genieten zo hè <3
Bal is nu peer :') Nouja, dan doet ie al langer dan ik had verwacht! Misschien wel de moeite om aan te schaffen dan.. :D

Lekker bezig geweest Karin! _/-\o_ Hoe heb je de wei bladvrij gekregen? Ik ben nog steeds aan het denken wat wij het beste kunnen doen aankomende herfst... er vallen namelijk ook best wat bladeren in de bak...

Ahhh superlief gezicht Malenka! Wat een vertrouwen inderdaad :+:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:16

@Achaiah: dat is schikken!! En het was alleen maar slijm/snot?? want dat lijkt meer iets voor de luchtpijp als de slokdarm. Daar verwacht je eerder iets met haren of eten. Maar gelukkig is het er uit.

@AnneItaly: welkom. Ben ook benieuwd naar je buitenlandse stekkie :)

Net terug van een ritje. Bij het hek van de hei kon ik aansluiten bij de buitenritgroep van The Mill, maar niet gedaan ;) Ergens op de hei gingen zij naar rechts richting de schietende militairen en ik ben maar rechtdoor gegaan.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:29

DF het was echt een hele kwak slijm/snot met de kleur van haar eten van vanmorgen. Ze krijgt ook sowieso slobber (seniores priores) dus brokjes kon ik er niet in terug zien. Het begon met heel erg hoesten, daarna schuimbekken, kokhalsen en uiteindelijk gaf ze over.

AnneItaly sorry echt even over je post heengelezen := maar ik ben ook erg benieuwd! Wat voor paarden heb je?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:34

Dat klinkt wel als de slokdarm dan. En de slobber was niet te dik ??

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:36

Dat zou kunnen! Te weinig water erop gehad. Doe dat altijd een beetje op de tast,1 schep en ongeveer tot de helft water. Ga er nu goed op letten iig dat ik er genoeg water bij doe. Thanks!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:44

Achaiah, gatver wat enorm schrikken.
Maar misschien was het niet echt braken, maar vanuit de slokdarm, dus nog niet uit de maag dat het daarom wel kon?
Gelukkig nu weer oke. Brr.

Malenka, wat fijn dat het nu opschiet, en hard gewerkt.
En wat een lieve foto's.

laurie, das genieten zo.

Welkom Anne

Bianca, gelukkig alleen maar luie paarden :)

Df, heerlijk weertje zeg.
Fijn dat je zo op pas kunt.

Ik kom net terug van een sollicitatiegesprek, ik hoop zo dat het wat word.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:49

@dp: spannend dus. Duim voor je !

Ik heb al wat vaker een paard met een slokdarm'verstopping' gehad. Die had iets te snel te kort gras gegeten en had hetzelfde beeld. Eigenaar in paniek. Dus ik meteen de slokdarm masseren (van boven naar beneden) en dat hielp al vrij snel. Paardje blij en eigenaar een paar grijze haren er bij :)
De meteen gebelde DA kon alleen konstateren dat er niets meer aan de hand was.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:56

Welkom AnneItaly!

Oh je zou ze toch Bianca :o Wel heerlijk dat ze zo makkelijk gaan liggen!

Dat is spannend DuoPenotti, hopelijk snel goed nieuws!

Utopia: ja die bal houdt het wel langer uit dan verwacht haha, Jannie is echt een veelvraat dus ik was ook bang dat het binnen een dag klaar zou zijn :')

De status na een halve week:

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:57

Ik dacht eerst dat het een hele klomp bijen was :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:02

Oh dat valt me mee laurie, had echt verwacht dat dat heel snel op is.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:03

Schrikken achaiah!
Hopelijk eenmalig.

Welkom anneitaly, foto's inderdaad van exotische (paarden) oorden! :+:

Ik duim mee DuoPenotti!

Df lekker gereden <3

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:22

biancaaaa schreef:
betadine wat een project!! 125 planten. Mogen de oefenwedstrijden alweer doorgaan?

Is niet officieel en max 1 begeleider. Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat ga oplossen, mijn begeleider spreekt frans en kan dus mijn proef niet voorlezen. Uit het hoofd leren dan maar :list:
En uiteraard nog hopen dat het gewoon doorgaat.

DuoPenotti: Ik duim alvast voor je. Wat deed je hiervoor en welke functie solliciteer je nu voor ?

Malenka: Speciaal huis. Ben wel benieuwd naar het resultaat. Ben je zeker dat je met de hand gaat egaliseren ? Lijkt mij een beetje een moordklus...

Olympia: Super mooi zo een poel en nog leuker dat de paarden er gelukkig mee zijn.
Hier krijgen ze er geen (kleigrond en wit paard en beperkt qua ruimte). Misschien wel voor onszelf een kleine vijver, maar ook nog niet beslist ivm die stomme muggen.

Oja zo eng een slokdarmverstopping. Paard lijkt dan echt te creperen van de pijn ook.
Mijn merrie had het eens van luzerne. bbbrrrrr wat een naar zicht is dat. Wil hierdoor ook geen luzerne meer geven tenzij geperst.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:43

Wat heerlijk Laurie!

Welkom Anne! Ik zie Italië, ben benieuwd naar foto's :D

Brrr wat schrikken Achaiah! En Bianca ook al een schrikmoment, niet helemaal de beste dag voor iedereen dus

Spannend DuoPenotti, hopelijk voor jou een betere dag dus :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:55

Ohhhh Achaiah: ook mijn ervaring dat paarden kunnen overgeven. Al was dat wel met mijn vorige merrie die levenslang aparte geluiden produceerde (ze werd Knorretje/Snorky genoemd). Maar die heb ik dus ook zien overgeven (kwam uit mond en neus tegelijk). Was geen slokdarm verstopping, zeker weten. Hoewel het technisch gezien niet eens mogelijk zou moeten zijn. Anatomisch gezien dus haha.

Super cute foto’s Laurie en Malenka. Genieten zo buiten!

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:54

Vandaag de paddock met de handrol gevlakt, van de week gaat mijn vader het land rollen en word de paddock ook meegenomen. Van het najaar wilgen gesnoeid, dus daar krijgen ze nu elke dag takken van.

Net nog een kleine hartverzakking toen ik ze de paddock weer op liet, de pony's allemaal rennen, paard draait zich om en valt languit. Bleef een minuut liggen dus ik al lichtelijk in paniek. Staat vervolgens op en rent hoofd zwiepend naar de rest toe :') net even gelongeerd maar loopt prima gelukkig

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:13

Zo, wat gaan jullie snel. Ik kan nauwelijks bijlezen als ik gaan werken ben. _O-

Olympia96: He bah, zeg, wat vervelend die muggen... Hier zitten ze helaas ook in overvloed, vooral mijn ene merrie heeft het er moeilijk mee. :=

Akshay: Altijd heerlijk als katten de drang voelen om hun prooi in huis te leggen. :') Al mag je nog blij zijn dat hij ze dood maakt. Onze (inmiddels overleden) kat liet zo nu en dan eens een levende muis los in huis, om vervolgens de interesse te verliezen. :+

Malenka: Zo zeg, wat een flinke klus is dat... Gaat vast prachtig zijn binnenkort, als alles staat. :D
Altijd heerlijk als je kan knuffelen met je slapend paard. <3 Echt genieten dat soort momentjes!

Laurie: Genieten! Lekker in het zonnetje ook. :D
En wat gaat het lekker snel met die eetbare bal joh. :')

AnneItaly: Spannend zeg! :D Veel succes alvast met de verhuis!

Achaiah: Heh bah zeg, ik kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent. := Maar beter eruit dan erin gok ik zo.

biancaaaa: Oh nee... :') En ze begrepen vast niet waarom het baasje hun rust kwam verstoren? _O-

DubbelFun: Langs schietende militairen zou ik ook niet zo 123 durven rijden. Hoewel het altijd uitstekende schriktraining is. _O-

DuoPenotti: Ik duim voor een goed gesprek! +:)+

JackieT: Oef, gelukkig lijkt die niets aan zijn val overgehouden te hebben!
Het hoofd van die Shet... :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:12

Retjethorse schreef:
DubbelFun: Langs schietende militairen zou ik ook niet zo 123 durven rijden. Hoewel het altijd uitstekende schriktraining is. _O-
Als het bij schieten bleef zou het ng niet zo erg zijn, maar soms doen ze kruip-akties met een bos takken op hun helm, of ze zitten verstopt achter een stel bomen of in een kuil :D
Meestal ziet het paard ze eerder als ik doe.

Hier wordt je met het openen van de gordijnen toch blij van... :knuffel:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 25-02-21 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:14

Oh wat een heerlijk uitzicht.

Ik word sowieso al zo anders wakker de laatste 2 weken, heerlijk die zon. Fluitende vogeltjes, babygrasjes, knoppen aan de bomen <3

Zometeen de loader wegbrengen en dan hopelijk volgende week aan de gang!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:18

Ja, die fluitende vogeltjes word ik waker van, heerlijk
Uitzicht op een veulen ook. Die geboren is is weer naar de eigenaar er staan er nu 3 op ontploffen, ben benieuwd wie er als eerste is.
Vorig jaar heb ik een aantal overdag bevallingen gehad ( snachts ben ik er nooit dus de meeste mis ik) alleen veel pech gehad, een vroeggeboorte waarvan het veulen 2 uur geleefd heeft, een 2ling geboorte van trekpaard, beide ook overleden en 1 doodgeboren veulen. Op 300 bevallingen is dat gelukkig ontzettend weinig wat misgaat maar net elke keer overdag als ik erbij was.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:21

Triest dat je net de nare dingen mee hebt gemaakt. Overdag gebeurt idd maar zelden. Hier kwamen ze of 's nachts of heel vroeg in de ochtend.