Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:17

Peelie schreef:
Tjah. Ik durf bijna te wedden dat ik hem kaal krijg.

Denk dat daar ook het verschil in zit, iemand met ervaring in het scheren of iemand die zomaar even de pony komt scheren. :P

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 01:26

Heleennn schreef:

Iedere keer wordt dit gezegd in het topic, maar scheren, vlechten enz is toch juist interessant en hoort hier thuis?

Als het alleen maar foto's worden van eerst een vies paard en dan een schone is het ook een beetje -O-

keshia

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 01:35

Ik vind het vooral erg de sfeer naar beneden halen.. het is toch een hk topic over het toiletteren en tutten met je paard. Scheren knippen manen trekken wassen voetjes staarten en lijven wassen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:04

mcjv schreef:
Peelie schreef:
Tjah. Ik durf bijna te wedden dat ik hem kaal krijg.

Denk dat daar ook het verschil in zit, iemand met ervaring in het scheren of iemand die zomaar even de pony komt scheren. :P

Dat weet ik wel zeker. Met rust, ervaring, kennis over lichaamstaal kom je zo enorm ver. En vooral naar je onderbuikgevoel luisteren. Daar heb ik vroeger wel fouten gemaakt door dingen te doen die een klant persee wilde maar waarvan mijn onderbuikgevoel al zei dat het niks werd en dan toch doen. Daar heb ik vroeger letterlijk en figuurlijk de klappen van ontvangen.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 11:51

mavantos schreef:
Heleennn schreef:

Iedere keer wordt dit gezegd in het topic, maar scheren, vlechten enz is toch juist interessant en hoort hier thuis?

Als het alleen maar foto's worden van eerst een vies paard en dan een schone is het ook een beetje -O-

Er moet een lijn getrokken worden tussen constant voor-na foto's van scheren, vragen over wel/niet scheren etc... Er zijn een hoop bokkers die het niet fijn vinden dat het topic zo een bepaalde richting in geduwd wordt en mij hier ook op aangesproken hebben. En die foto's van vieze paarden hebben we verder ook niets aan, ik snap niet goed waarom die hier gepost worden. Het zou fijn zijn als dit topic opnieuw gebruikt wordt waarvoor het oorspronkelijk bedoeld was, dat ging in deel 1 prima.

En degene die zeggen dat ik, als TS, de sfeer naar beneden haal met het posten van een centraal topic over een onderwerp dat veel besproken wordt hier moeten dan maar even voorbij scrollen. En dit is geen huiskamer topic, dit is een informatief topic. Anders had het wel bij huiskamer topics gestaan.

Er is duidelijk een verschil te zien tussen zij die even een voor-na foto posten van een geschoren paard waarbij het paard verder gewoon totaal niet getoiletteerd is. Dan lijkt het me duidelijk dat deze posts beter in het andere topic op hun plek zijn. Daar gaat het over scheren op zich, hier over het totaal plaatje. Misschien een idee om deel 1 eens te bekijken. Daar was de toon heel anders en de inhoud ook. Hier zitten we ondertussen alweer op pagina 95 op nog geen 4 maanden tijd.

En Keshia, als je een probleem hebt met het feit dat ik de sfeer naar beneden haal mag je mij altijd een pb sturen. Dan kan je misschien wat meer tekst en uitleg geven. Net zoals al de rest die ergens mee zat wat betreft de manier waarop het topic verloopt.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:41

Och, scheren is ook toiletteren en ik vind toiletteren persoonlijk seizoensgebonden.

Misschien kunnen we er een huiskamer topic bij/van maken?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:45

Waarom vind jij dat toiletteren seizoensgebonden is?

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:48

Je hebt scheren en je hebt scheren. De beentjes wat opscheren en het derde oor bijwerken valt voor mij onder toiletteren. Je volledige paard scheren valt in mijn ogen meer onder de algemene verzorging. Aangezien dit in mijn ogen meer te maken heeft met de gemoedstoestand van je paard dan een beetje 'tutten' en mooi maken.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 12:53

Mavantos, zoals ik al zei is er een verschil tussen enkel scheren omdat het functioneel moet zijn (dan ga je best naar het centraal scheer topic) en het scheren in combinatie met toilettage (dan kan je prima hier posten). Maar enkel vragen stellen over scheren/voor-na foto's posten/etc is eerder een toevoeging voor het andere topic. En dat toiletteren seizoensgebonden is heb ik nog nooit gehoord, dat lijkt me niet.

Iedereen staat vrij om een ander topic aan te maken dat wel als HK topic kan dienen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:24

Nouja, ik vind een onwijs harig paard verschrikkelijk lelijk. Die van mij werd een bolletje wol (en naast dat het niet functioneel is) en heb ik daardoor geschoren. Dit is bij mij seizoensgebonden, aangezien ik dit niet in de zomer (hoef te) doe(n).

Maargoed, lekker belangrijk. Laten we dan alleen ook niet iedere keer alleen maar zeggen van 'Oh gut, ik heb vandaag toch zoooo heerlijk getut. Kijk eens hoe vies die was *-:) '.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:32

Nouja ik snap wel wat er bedoeld wordt. Een net geschoren paard kan hier ontopic zijn, maar "help mijn paard zweet moet ik hem nu scheren" is dat niet.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 13:35

Inderdaad Nies. En als ik daar dan de sfeer mee naar beneden haal is dat maar zo. In mijn ogen is er niets banketstaaf aan om dat even te zeggen en heb ik het ook op een heel normale manier gebracht.

Mavantos: Ja dat is ook precies het punt dat ik maak. Je moet wel even lezen, dan zie je dat we hetzelfde standpunt hebben en is er ook geen discussie nodig.

Citaat:
En die foto's van vieze paarden hebben we verder ook niets aan, ik snap niet goed waarom die hier gepost worden. Het zou fijn zijn als dit topic opnieuw gebruikt wordt waarvoor het oorspronkelijk bedoeld was, dat ging in deel 1 prima.

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:53

Excuses voor mijn vraag dan hier.

Ik zal voortaan weer mee gaan lezen. :)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:20

Okee duidelijk.. ik wil graag kletsen over het wel en wee rondom scheren tutten vlechten wat werkt wel en wat werkt niet.. hoe gebruik jij dit en dat product.. en graag wat binding krijgen met vaste posters in een topic.. dan is dit duidelijk niet mijn plaats om dat te bespreken.. ik vind dat niet zo gezellig.. wellicht is een huiskamertopic wel een goed idee.. ik vind het juist wel leuk om te zien hoe de paarden van smerig en harig naar netjes schoon, getoilleteerd gevlochten en gewassen gaan

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:01

Keshia. Wat jij nu omschrijft is in princiepe ook de essentie van dit topic!

Ik was gisteren bij de welkoop om een nieuwe messenset te bestellen voor mijn grote apparaat. Valt mijn oog toch op een setje 23 om 53 :o dat is echt een heeeeeel fijne set!

Ik scheer nu mer 15 om 31 en dat is al een fijn getandte set.

Met wat voor tands scheren jullie?

Ik gebruik mijn grote apparaat ook voor het opscheren als ik tegen de haargroeirichting de benen op scheer. Met een kleine tondeuze lukt dat niet. Daar zijn de haren te stug voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:11

Maar peelie, is dàt dan niet een uitgelezen vraag voor het scheertopic, of begrijp ik nu heleen en keshia niet goed?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:25

Nouja. Zoals ik al schrijf gebruik ik mijn gewone scheerapparaat ook voor het opscheren. Die vraag zou ik ongeacht hier ook gesteld hebben. Heeft niks met scheren an sich temaken.

Het gaat mij namelijk om benen opscheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:27

Okeeee my bad! :D

Ik baal, dat nu ik een poos niet kan rijden, ik dus ook niet kan wassen en knippen en opscheren dus heb ik een onverzorgde pony rondlopen *schaam*

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:32

Als de messen zo fijn zijn moet de vacht wel echt heel schoon zijn en ook niet te dik om er doorheen te komen. Ik gebruik 23/31, maar dat is voor mijn fjord al te fijn.. Zeker voor benen zou 23/52 mijn voorkeur dus niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:55

Wat vinden jullie de fijnste manier om manen uit te dunnen? Trekken met een kammetje of met een efileerschaar? En zit er dan verschil in kwaliteit bij dat type scharen of maakt het niet uit?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:56

Maar je scheert toch altijd tegen de haarrichting in of ben ik nou gek? Die 51 zou mijn voorkeur ook zeker niet hebben

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:56

Varekaj schreef:
Wat vinden jullie de fijnste manier om manen uit te dunnen? Trekken met een kammetje of met een efileerschaar? En zit er dan verschil in kwaliteit bij dat type scharen of maakt het niet uit?

Ik gebruik een efilleerschaar

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:58

Vandaag manen geknipt, morgen even bij knippen.

Afbeelding
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:58

Ik trek de manen altijd, maar lang niet ieder paard vind dit even leuk. :))

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:00

Als manen echt te dik worden, trek ik ze ook een keer. Maar hou wel van dikke manen, vind ik ook fijn vlechten, dus knip eigenlijk altijd.